Mekanik ile ilgili Bir Konu Hakkında Yardım

Omega

Kıdemli Üye
Katılım
24 Kasım 2018
Mesajlar
2,063
Yaklaşık 5 cm uzunluğunda 2 mm çapında 2 tane plastik pim var .Bu plastik bir kutunun menteşesindeki yuvaya pnömatik ,mekanik bir sistem sayesinde hızlı bir şekilde nasıl takılabilir.Minimum gerekenler nelerdir? Yaklaşık maliyeti ne olur?

Detayları şu şekilde:
Diyelimki elimizde yüzlerce, boyutları aynı olan plastik sağlam kutular var 30x40x18 cm gibi(ExBxY).Bunlara kapaklar takılırken 2 pimde yuvalarına çakılarak takılıyor.
Bunu ,kutu yatay olarak bir yuvaya oturtulduğunda pimlerin bir kanaldan sola ve diğer piminde sağa doğru yaklaşık 3 cm iteklenerek hızlıca takılmasının istiyorum .
Böyle bir sistem mekanik olarak nasıl yapılabilir .Hava ile (pnömatik ) olarak nasıl yapılır yaklaşık neye mal olur?
 
Süreç full otomatik mi olacak? Yani kutunun hizaya getirilmesi, sonrada kapağın hizaya getirilmesi, pimin ilerletilmesi tamamen makina tarafından mı yapılacak? Yoksa bir çalışan kutu ve kapağı hizalayacak, sadece pimi çakma işi çekiç yerine pnömatik silindir ile mi yapılacak?
 
Yok hocam onlar elle doldurulabilir.Amacım bu 2 pimin 1-2 sn de takılması.
Kutuların yuvalarına kanalın ayarlanarak bir kere set edilmesi yeterli olur diye düşünüyorum
 
Kutu ve kapak için uygun yuva yapıldı ve işçi onları yuvaya oturtunca delikler hizalanmış oluyorsa, işin en zor kısmı halledilmiş oluyor. Sağ ve solda bir pnömatik silindir olsa, silindirin ucunda da 1.9mm gibi bir piston pimleri yerine itebilir. Ama yuvanın orada da hemen menteşenin önünde bir kanal olması lazım, 2.1mm gibi diyelim. İşçi, kutuyu ve kapağı yuvaya yerleştiriyor. Hemen menteşenin önünde 2.1mm lik bir yuvarlak kanal var, oraya iki pimi takıyor (uçlarına huni gibi birşey koyarak pimin takılması hızlandırılır). Sonra düğmeye basıyor, iki silindir de 1.9mm lik pistonu kanalların içine itiyor.

Ama bunun iyi çalışması için belki plastiğin kalıbının da biraz değiştirilmesi lazım. Pimin basıldığı taraftaki menteşe deliklerine huni gibi bir pah oluşturulabilir. Böylece pim daha kolay geçer içeri.

küçük bir kompresör ve iki tane çift taraflı silindir ile halloluyor gibi. Tabi bir de kontrol elemanları olacak (limit switch'ler, solenoid valfler, röleler, buton vs) ama bunlar fazla tutmaz.
 
Çok Teşekkürler cevabınız için.
Bu 1.9mm lik piston nereden bulabilirim? Bu piston hava ile itme kuvveti uyguluyor değilmi?
Kompresör için kaç bar(veya milibar) yeterlidir.
 
Piston dediğim ayrı bir ürün değil. 1.9mm lik herhangi bir çelik tel kullanılabilir. Çelik tel bulunamıyorsa, 1.9mm lik bir matkap alınıp ucu taşlanarak düzeltilebilir.

Pnömatik silindirlerin ucuna takılacak bu 1.9mm lik çubuk ve piston ilerleyince de 2.1mm lik kanalın içine ilerleyecek ve pimi yerine takacak.

Kompresörler az çok standarttır. 8 bar lık bir kompresör alırsınız, bir de basınç düşürücü, sonra da uygun basınç değerini ayarlarsınız. Buradaki amaç, bir sorun çıktığında pnömatik silindirin ortalığı parçalamaması ve takılıp kalması.
 
İşi daha da basitleştirmek için 5cm lik plastik pim yerine, bir makarada sonsuz uzunlukta pim olur. Pnömatik silindir yerine de bir çeşit makara sistemi ile 5cm lik pim içeri itilir, sonra da otomatik bir kesici pimi o noktada keser. İşçinin sadece kutuları yuvaya yerleştirip butona basması yeterli olur.
 
Aydın Hocam
Aynı amaç için mekanik birşey yapılamazmı? Demek istediğim :
Bir kol olacak onu aşağıya bastırdığımda dönen mekanizma yuvalarında duran pimleri itekleyip yerlerine takacak
Tıpkı kollu matkap mekanizmasının yatayda ve 2 pim için olanı,birini sola itekleyecek diğerini sağa itekleyecek
 
Yapılabilir tabiki, ama hassasiyet anlamında otomatik bir sistem daha iyi olur diye düşünüyorum. Neden? Çünkü o kocaman mekanik kol bastırıldığı zaman, az da olsa bir yerlerde esnemelere yol açacak. Ama pnömatik silindir veya dediğim gibi plastik teli süren makaralı mekanizmada bu esneme olmaz.

Bu plastik tel sürme mekanizmasını da şöyle düşün: Gaz altı kaynak makinası düşün. İçinde bir makara var ve kaynak yapıldıkça tel eriyor ama yeni tel kaynak yerine sürülmeye devam ediyor. Onun mekanizması gibi birşey. Tek fark, kaynak teli yerine 2mm lik plastik tel sürülüyor.
 
Aydın Bey
Youtube da şöyle bir video buldum .
Sanırım benim işime yarayabilir.Ancak motorun devri çok düşük ve taşınan matkaplardaki dişli sisteminin olması gerekiyor sanırım
Link
 
Olabilir. Güç dönüşümü çok iyi olmaz ama, çünkü hem ilerletmeye başladığı noktada açı çok düşük, hem de sürtünme çok fazla olacak. Böyle bir sistem yapacaksanız krank piston daha iyi sonuç verir bence.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,789
Mesajlar
99,024
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top