Şarjlı vidalama pil tamiri

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
21,746
2002 yılında aldığım ve hala büyük bir memnuniyetle kullandığım Bosch şarjlı vidalamanın pilleri geçtiğimiz yıl ölmeye başladı. Aslında daha uzun dayanırlardı, ama doğru şekilde kullanmadığım için daha çabuk ömürlerini tükettiler. Bu makinada iki tane nikel kadmiyum akü var. İki tane konmasının da önemli bir sebebi varmış (sonradan öğrendim). İki pili de dolduruyorsunuz, birini tam boşalana kadar kullanıyorsunuz, sonra bunu şarja koyup diğerini kullanmaya başlıyorsunuz. Ama ben öyle yapmadım. Birini yedek olarak tuttum ve bir süre hiç ellemedim. Sonra aküleri birbirine karıştırdım ve bunları rastgele şarj edip, çoğunlukla da tam boşaltmadan tekrar şarja koydum. Neyse, piller öldükten sonra yenisinin fiyatını sordum. Malesef yeni akünün fiyatı 230TL! Bu parayı vermeden önce tamir etme şansımı denemeye karar verdim.

Önce Karaköy'e gidip benzer kapasitede ucuz çin malı akü buldum. Bunların tanesi 4TL idi, 10 tane gerekiyor, 40TL ye işi bitirme şansım vardı. Ama orijinal akü kapasitesi 2400 mAh idi, bunlar 2200 mAh, çok da önemli değil...

scaled_img_2149.jpg
 
Sonra makinanın akü muhafazasını açtım ve aküleri çıkardım.

scaled_img_2150.jpg


scaled_img_2151.jpg
 
Çin malı akülere punta yaptırmıştım belki uygun şekilde kullanabilirim diye, ama malesef puntaların çoğunun yönü olması gereken şekilde çıkmadı. O yüzden mecbur puntaları söktüm ve pilleri lehimleyerek topladım.

ÖNEMLİ NOT: Bu lehimleri yaparken aküyü fazla ısıtmamaya gayret etmek lazım, bunun için de güçlü bir havya ile yapılmalı. Ama gene de lehimleme akünün ömründen bir miktar götürecek, bu kesin. Ayrıca çok kalın tellerle bağlantıyı yapmak lazım, çünkü makina yüklendiği zaman bu tellerden çok yüksek akım geçiyor olacak.

scaled_img_2152.jpg


scaled_img_2153.jpg


scaled_img_2154.jpg
 
İş bittikten sonra aküyü şarja koydum ve şarj tamamlandıktan sonra ilk denemeyi yaptım. Sonuç gayet tatmin edici! 230TL yerine 40TL ye iş bitti.

Diğer aküyü bu şekilde yenilemedim. Onun içini boşalttım ve oraya 4mm2 kesitli kablo çıkardım. Bu kabloları da 12 Volt 30 Amperlik bir güç kaynağına bağladım. Alarmcılarda bu tip güç kaynakları bulmak mümkün. Artık çoğunlukla güç kaynağı ile kullanıyorum makinayı. Eğer taşınabilirlik gerekiyorsa da tamir ettiğim akü ile işimi görüyorum :)

scaled_img_2155.jpg


scaled_img_2156.jpg


scaled_img_2157.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
5,813
Mesajlar
99,257
Üyeler
2,476
Son üye
mrmandos

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top