2002 model Honda Civic kalkışta titreme sorunu

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
24,139
Uzun zamandır benim emektar 2002 Honda Civic, kalkış yaparken titreme yapıyor. İlk çalıştırıldığında yapmıyor ama mesela köprü trafiğinde dur kalk yaparken bir süre sonra yapıyor bunu. Yüksek devirle kalkış yaparsam ancak bu titreme olmuyor. Ayrıca motor lambası da yanıyor 10 senedir :facepalm1:

Bir de son zamanlarda motor devri 4000'i geçince de titreme yapmaya başlamıştı, ayrıca motordan da tuhaf sesler gelince servise götüreyim dedim. Hem mekanik sorunların hem de güzel bir boyama için bir fiyat vermelerini istedim. Düşündüler, taşındılar, üç gün sonra mekanik sorunlar için 30 bin, boya için de 30 bin lira istediler. Neticede sadece motorun yağı değişimi, polen filtresi, klima temizliği vs yaptırıp, 1200 TL verip arabayı aldım. 4000 devirden sonraki titreme sorununu da giderdiklerini söylediler.

Bu kalkıştaki titreme bana debriyaj balatasından kaynaklanıyor gibi geliyor. Ama araba soğuk iken de aynı sorun olması gerekmez mi? Motorun kendisi ile ilgili bu soruna sebep olacak bir bulgu olabilir mi? Bir de Gebze civarında SERVİS OLMAYAN iyi bir Honda ustası tanıyan var mı?
 
Uzun zamandır benim emektar 2002 Honda Civic, kalkış yaparken titreme yapıyor. İlk çalıştırıldığında yapmıyor ama mesela köprü trafiğinde dur kalk yaparken bir süre sonra yapıyor bunu. Yüksek devirle kalkış yaparsam ancak bu titreme olmuyor. Ayrıca motor lambası da yanıyor 10 senedir :facepalm1:

Bir de son zamanlarda motor devri 4000'i geçince de titreme yapmaya başlamıştı, ayrıca motordan da tuhaf sesler gelince servise götüreyim dedim. Hem mekanik sorunların hem de güzel bir boyama için bir fiyat vermelerini istedim. Düşündüler, taşındılar, üç gün sonra mekanik sorunlar için 30 bin, boya için de 30 bin lira istediler. Neticede sadece motorun yağı değişimi, polen filtresi, klima temizliği vs yaptırıp, 1200 TL verip arabayı aldım. 4000 devirden sonraki titreme sorununu da giderdiklerini söylediler.

Bu kalkıştaki titreme bana debriyaj balatasından kaynaklanıyor gibi geliyor. Ama araba soğuk iken de aynı sorun olması gerekmez mi? Motorun kendisi ile ilgili bu soruna sebep olacak bir bulgu olabilir mi? Bir de Gebze civarında SERVİS OLMAYAN iyi bir Honda ustası tanıyan var mı?
Bizde de Honda City-2008 vardı onda da tekleme probleme oluyordu ki bu tekleme sorunu eski Hondalarda çok kullanımda hep olan bir problemmiş. Bir sürü yere götürmüştük hepsi bir şey diyordu meşhur motor inecekcileri söylemiyorum bile :kotek1:
Neyse sorun Bujideymiş.
bknz. Buji de arıza olunca oluşan problemler
Bujilerden biri veya birkaçı çalışmazsa aracınızda şu değişiklikler var mı öncelikle inceleyiniz:

  • Motorun sarsılması,
  • Motorun teklemesi
  • Motordan vuruntu sesinin gelmesi,
  • Otomobili çalıştırdıktan sonra motorda titreme olması,
  • Gaza basıldığında egzozdan siyah renkli duman atılması
  • Marşa basınca araç geç çalışıyor veya hiç çalışmıyorsa,
  • Hız bir anda artırıldığında araç gaz yemiyor ve bu duruma motorun teklemesi eşlik ediyorsa
  • Aracın performansında ciddi bir düşüşü gözlemleniyorsa,
  • Araç yavaş çalışıyor, çekişi düşmüş ya da eskisi kadar hızlı bir şekilde ivmelenmiyorsa,
  • Yakıt tüketimi yüzde 20-30 artmışsa
Tüm bu saydıklarımız bujilerin aşınması sonucunda meydana gelebilecek durumlardır. Bu nedenle bujilerin bakımları ihmal edilmemelidir. Bujiler belli periyotlarla kontrol edilmeli ve gerektiğinde değiştirilmelidirler.
kynk:https://ehliyetsinavihazirlik.com/index.php/buji-nedir.html
 
Tüm bu saydıklarımız bujilerin aşınması sonucunda meydana gelebilecek durumlardır.

Bujiler sorunlu olsa bunun her zaman, hatta rolantide bile kendini belli etmesi lazım. Arabanın rolantisinde bir sorun yok. Vites boşta iken gaza basınca da her devirde normal motor sesi geliyor.
 
Arabanın taranmış servis manual'ını indirdim :) Bakalım biraz inceleyeyim bir ipucu görebilecek miyim.

Serviste yapılan ekspertize göre adamlar bir sürü klima parçasını da listeye ilave etmişler. Bir de su pompası ve onun ıvır zıvırları vardı listede. ayrıca motor oksijen sensörü de vardı diye hatırlıyorum. Adama dedim yav bunların kalkışta titreme ile ne alakası var? Boşver klimayı, pompayı, sensörü, onları sonra yaptırırım, bu titreme sorunu için ne gerekiyorsa o yapılsın. Ama serviteki elemen "usta bunları yazdı" diyor başka da birşey demiyor.

Hatta su pompası kasnağını da listeye eklemiş. "Sırf bu kasnak 4800 TL" diyor. Adama kafa atmamak için zor tuttum kendimi. Ulan o kasnağı ben sanayide 50 TL ye yaptırırım. Hatta kendi atölyemde kendim de yaparım.

Motordan bir sürtünme sesi geliyor, klima pompası veya radyatör pompası sürtüyor olabilir. Ama hem klima çalışıyor, hem de motor hararet yapmıyor, o yüzden bunlar acil sorunlar değil.
 
tamirciler balatayı 1. viteste el freni çekiliylen kalkış yaptırarak anlıyorlar. motor stop ederse balatanın kaçırmadığını anlıyorlar. debriajın konumu ve motorun stop etme anını kollayıp bir değerlendirme yapıyorlar ama tecrübe gerekiyor. isterseniz bi deneyin.
 
tamirciler balatayı 1. viteste el freni çekiliylen kalkış yaptırarak anlıyorlar. motor stop ederse balatanın kaçırmadığını anlıyorlar. debriajın konumu ve motorun stop etme anını kollayıp bir değerlendirme yapıyorlar ama tecrübe gerekiyor. isterseniz bi deneyin.

Tamam bunu dikkatli bir şekilde tekrar deneyeyim. Bana sanki debrijay balatasının bir kısmındaki sürtünen malzeme düştü gibi geliyor. Bunu da şuna dayanarak söylüyorum: İki hafta önce İstanbul'a gidiyordum. Otobanda iken motordan arada bir tırıltı sesi gelip gidiyor. Motor devri ile senkron bir ses. Acaba dedim radyatör fanı mı sürtüyor. Kenara çekip baktım, radyatör serbest. Tekrar devam ettim, gene arada bir tırıltı. Sonra tırıltı ile beraber koku da gelmeye başladı. Otobandaydım durma şansım da yoktu, devam ettim. Sonra hem tırıltı hem koku kesildi. Herhalde debriyaj balatasından bir dilim koptu, orada bir süre öğütüldü (koku).
 
Zaten titreyerek kalkma olayının sebebi balata kaynaklı ise homojen biçimde aşınmaması veya bir parçasının kopması sonucu oluyor. Diğer türlü homojen biçimde eskidiyse önce vitesler zor geçmeye başlıyor sonra balata hissedilir şekilde kaçırmaya başlıyor , titreme olmuyor . Ayrıca sadece kalkışta bunu yaptığı için elektrik, ateşleme vs arızası olduğunu sanmam. Bence kavramaya bir miktar para sıkışmış:)
 
Zaten titreyerek kalkma olayının sebebi balata kaynaklı ise homojen biçimde aşınmaması veya bir parçasının kopması sonucu oluyor. Diğer türlü homojen biçimde eskidiyse önce vitesler zor geçmeye başlıyor sonra balata hissedilir şekilde kaçırmaya başlıyor , titreme olmuyor . Ayrıca sadece kalkışta bunu yaptığı için elektrik, ateşleme vs arızası olduğunu sanmam. Bence kavramaya bir miktar para sıkışmış:)

Evet muhtemelen öyle :) Ama Honda servis bunu farketmedi diye düşünüyorum, yoksa bunun için de bir 10 bin isterlerdi herhalde. Bu balata ve kavramaya erişim için motorun indirilmesi gerekebilir, bu durumda dışarıdaki usta bile baya para ister herhalde.
 
Benim arabanın da debriajı bitik sayılır. Geçenlerde vitesler zor geçmeye başladı tamirciye gösterdim anlattığım testi yaptı. 2 bin lira fiyat çıkardı. Motor inmesine de gerek yokmuş. Benim aracım daha da eski bir araç ama benimkinde debriaj teli ayarı varmış. Bir kaç tur teli gerdirip düzellttiler ama eli kulağında en yakın zamanda değişmesi gerekiyor.
 
Şişli Teknik Lisesi Motor bölümü mezunuyum. Haliyle o dönem arkadaşlarımın tamamına yakını bu sektörde faaliyet gösteriyor. Video izlenecek gibi değil fakat Atatürk Sanayi Sitesi gibi tecrübeli yerleri olan bir şehirden Bursa'ya gitmesinin gayesini anlamadım.
 
Baskı balata için motorun inmesine gerek yok. Keşke böyle servisler Türkiye de olsa. Adam araç neredeyse oraya gelip değiştirip gidiyor. Çok titizde çalışıyor.

 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,952
Mesajlar
118,763
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top