Kendim böyle bir cihaz kullanmadım, ama şurada konu ile ilgili uzunca bir tartışma var. Katılımcılar uzman kişilere benziyor. Bir bölümünü okudum ve desülfasyon'un sınırlı bir faydası olduğu söyleniyor. Ayrıca sadece nikel kadmiyum ve kurşunlu aküler için faydalı olduğu söyleniyor.

Bir de şu ilave bilgiler var (bunları ben de bilmiyordum): Eğer bir kurşunlu akü tam şarjda tutulursa, sülfat oluşmayacağı, sülfat oluşumunun sadece tam şarjda olmayan bir aküde meydana geldiği söyleniyor. Örneğin sürekli şehir içinde kullanılan bir arabanın aküsü tam şarjda olmayacaktır, çünkü motor devri nispeten düşük olacak ve sık sık motor rölantide çalışacak (trafi ışıkları vs), ama otobanda giden bir arabanın aküsü tam şarjlı olacaktır.

Bir de bu sistemlerin faydası olması için, akünün her zaman bu cihazla şarj edilmesi gerektiği söyleniyor. Aşırı sülfatlanma nedeniyle kapasite kaybetmiş bir aküde sonuçların çok iyi olmayacağı söyleniyor.
 
sn de 200 kere (5 ms de bir) , 10 us ile 40 usn arasında darbe genişliğinde ve 10 ile 400 amper şiddetinde ayarlanabilen bir akım için uğraşıyorum.
Bu değerler ile 4 amperden 200 ampere kadar kurşun asit aküleri gençleştirmek istiyorum.
Uygunmu değilmi eminde değilim. Bakalım ne olacak.
 
Aslında linkini verdiğiniz makalelerde 2 - 3 MHz lik sönümlü darbelerden bahsediyor. Çok tuhaf ama, 3 MHz lik bir darbe nasıl oluyor da o sülfat kaplamasını çözüyor ... Ultrasonik bir yöntem olsa, hadi dersin ki titreşimler söküyor.
 
Aslında linkini verdiğiniz makalelerde 2 - 3 MHz lik sönümlü darbelerden bahsediyor. Çok tuhaf ama, 3 MHz lik bir darbe nasıl oluyor da o sülfat kaplamasını çözüyor ... Ultrasonik bir yöntem olsa, hadi dersin ki titreşimler söküyor.
işin o kısmı kimyacıların bileceği bir husus. Belki elektroliz kaplama gibi sulfat iyonları plakalara yapışıyor olabilir. Yüksek ters akımdada yapışan sulfat plakadan ayrılabiliyor olabilir.
 
ABD'de akülerin içini açıp plakaları mekanik olarak temizleyip tekrar aküye koyup kapatan firmalar varmış. Türkiye'de de bu işi yapan akü yenileme firmaları var mı acaba?
 
Türkiyede satılan akülerin çoğu kaltesiz ve ucuz akü. Akülerden plakaların çıkarılabilecek yapıda olduğunu da sanmıyorum. Piyasada desulfattan başka bir işlem duymadım.
 
Yapmak isteyene kolaylık olsun diye şemasını ve malzeme listesini buraya bırakayım.
Malzemelere bakılırsa maliyeti yok gibi birşey. Yalnız trafonun gücü hakkında bilgi yok.
Uğraştığım işi bitirip projesiz kalınca isis ve ares çizimini de yapar paylaşırım.
Screenshot_20191103-002239.png


Screenshot_20191103-002505.jpg
 
Bir arkadaş sadec wattlı bir köprü diyot ve 20uf 400v luk bir kondansatör ile desulfatör yapmış.
Akü içinede aşağıya linkini koyacağım asitli sudan koymuş. Sonucun gayet iyi olduğunu söylüyor.
Motorsiklet den söktüğü 12v aküyü canlandırmış.
İki elemanlı devre bile denilemeyecek bu alet hakkında ve asitli su hakkında yorumunuzu merak ediyorum?

Asitli Su
 
Bu kişinin videolarındaki hiçbirşeyi dikkate almayın ve asla denemeyin.Adam videodaki şemada prizden gelen kabloyu köprü diyota girmiş çıkışını aküye girmiş.Hangi cesaretle bunları anlatıyorsa artık
 
220 den gelen kabloyu köprü diyota girerken diyota seri bağlı kond. kullanmış.
 
Son düzenleme:
Tamamda konunun başlığına desülfatör diye yazmış.
Ayrıca en dantik şarz devresinde bile 2-3 step olur .CV,CI kısmı falan
Zaten yorumlardan bi tanesinde bile" abi süper çalıştı" diyende yok
Yaklaşık 2 yıldır akü şarz sistemleriyle ilgileniyorum o kadar basit bir konu olsa herkes yapabilirdi
 
Bir köprü diyot ve bir daimi kapasitörü kutulamış. Akü kapasitesine göre daimi kapasitörün değeri değişen birkaç modelin fiyatı 3500TL ila 7000TL arasında. Adam yokluk, fakirlik, mecburiyet halinde eldeki en basit imkanlarla bir aküyü nasıl şarj edebiliriz sorusunun cevabını iddialı bir ticari ürüne çevirmiş. Adını da "Alifatör" yapmış. Malum uyduruk kurşun asit akü kullanan basit elektrikli araçlar çoğaldı. İşler süper, bayikliler falan dağıtıyor. Bir ara patent almayı da düşünmüş. Kimse toz kondurmuyor, övgüler yağdırılıyor, eleştiren çıkarsa kötekleniyor.

Şovu da iyi haa! Deşarj olmuş haldeki aküye test cihazı bağlayıp berbat iç direnç, gerilim, cca değerlerini gösteriyor. Sonra "Alifatör" ile yedi saat sevişen akü fabrika çıkışı gibi oluveriyor. Kimse de çıkıp "Abi sen aküyü neden boş iken test alıyorsun? Önce bir normal şarj et, hikmet "Alifatör" demi görelim" demiyor. Ben diyecek oldum, tabi ki dakikasında "CAHİL" ilan edildim.

Cahillere hitap eden cahiller malı götürüyor. Biz de bataklıkta debelenip duralım.

Bu yine iyi. Bir de "sonsuz enerji makinesi" icat edip basında haber olanlar var. Altına yorum yazan binlerce geri zekalıyı görünce insanda faşist duygular uyanıyor.

Yıllar önce elektrik motorunu elternatöre bağlayıp, "çok özel" sargı yöntemi ile 1 girip 3 çıkartan bir eleman vardı. Forumlara dadanmış ve milletin sinirlerini fena germişti. Bu salak fikir, masaya dizdiği teknik alet edevat, biraz gizem, bolca vatan millet söylemi ile kendine kitle edinmiş, hatta Pamukova belediyesini "free energy" vaadi ile dolandırmayı başarmıştı.

 
Son düzenleme:

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,789
Mesajlar
99,015
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top