cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Merhaba,
2021'de başımıza çok iş açacağım. Bu sefer CNC'yi dağıtıyorum. Ama yağlama için.
Vaktiyle yapmış olduğum emektar CNC'imde, linear guiide ve vidali milleri yağlamanın çok önemli olduğunu bilmiyordum. Daha doğrusu biliyordum fakat zaten yağlama için olan 45 derece uçları hesaplayarak tasarım yapmıştım.
1609498595520.png


Haliyle tasarladığım katalogdaki ölçüler ile gerçekleri tutmadı. Ve benim içeride kalacak alan(işleme alanı) kaybetmeyeceğim diye takacağım bu parçaları dış kısımlardan takmak durumun kaldım. Dıştan takınca ise zaten dışarıdan pompa ile yağlarım diye düşünmüştüm. Fakat makina bittikten sonra yağlamak için gres pompası kullandığımda yağı bir türlü arabaların içerisine gönderemedim. Uçlardan şüphelendim vs ama çözemedim. Çözemeyince arabaları yağlamak yerine wurth ile filan kızakları yağlayarak bugüne kadar işimi götürdüm. Fakat hem zahmetli oluyor hem de bir noktadan sonra iş çok zorlaşıyor.

1609498758442.png

Acaba arabalar Fake(şahin rulman) ondan kanalın yolu filan mı yok ddiye çok düşündüm. Arabaların yanlarını makina üzerinde söktüm filan ama makina üzerinde diye bir türlü sistemi anlayamamıştım.

Dün itibariyle bir tane kızak ve arabayı sökecek kadar makina söktüm arabayı dağıttım. Kanallara detaylı baktım.(yeşil kısmın arası) Bizim 45 derecelik memeyi taktığım yerinde devamın olan kanala olan yol kapalı gibiydi. İğne ucu kadar var yok arası bir şeydi. Üretimden herhalde çapaklı diye düşündüm. Tornavide ile yağ kanalına olan bağlandı kısmında plastiği biraz eşeledim. Haliyle artık memeden gidecek gres kanala gidebilecekti.

Arabayı toparladım. Gresi pompsını bağladım. Gayet güzel gresi bastı.
1609499153497.png


Sonuç olarak araba içine gayet güzel gresi bastı. Demek ya o kanal çin malı üretim diye çapaklı ve kapalıydı. Veya o kanal o kadar dardı ki(iğne ucu kadar). Basmaya çalıştığım gres pompasının quick ucunun tutucuğu iyi olmadığından iğne ucu kadar olan geçmesine gereken yerden gresi göndermeyip, bağladığım yerden geri atıyordu. Aslın o meme böyle geçme takmalı değil, direk rakorlu dişli olsa belki basınç kaçmayınca gres o iğne ucu kanaldan içeriye gidecekti. Bilemiyorum.
 
Son düzenleme:

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Sonuç olarak CNC yi sökeceğim. Ve bu aranaşarın üzerindeki meme uçları yerine pnomatikte kullanılan parçalardan kullanmayı düşünüyorum. Da bu parçaların raylara çarpmadan takılabilmesi için mini olanlarından lazım. Bakalım buralarda bulabilecek miyiz.


8799f38a171464703179733117a6fee0.jpg


763007a84649c6370706769996efcd82.jpg
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Bunun dışında asıl önemli sorunuma gelelim.
Makinayı sökebilmem için linear arabaların içinde gelen plastik kılavuzları kaybetmişim. Bunlar olmadan arabaları sökmek mümkün değil.

Her yer 3 gün kapalı. Açılınca şahin rulmana soracağım ayrıca satalar mı acaba o plastiği. Haliyle 16 araba için 16 tane plastik lazım

3379401033177553561cbdc745a9718c.jpg
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Mesajlar
8,998
Yedek kızak yok mu? o kızağa park etsen yağlayacaklarını?
 

Sercan

Yönetici
Staff member
Mesajlar
1,627
Ya da birine park edip diğerleri ile işin bitince en son onu yağlasan.
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Yedek yok. 16 tane araba var 20'lik. İlk sökeceğim Z eksenin kızaklardan biri tıpatıp 4 tane anca sığıyor. 2 tane üzerinde zaten var. Bir ters-düz mevzusu var. Yani eğer o kızağı yedek kullanırsam çok çok zor olacak gibi. Çünkü vidaları bile numaralandıracağım. Aynı yere aynı vidayı takacağım bir aksilik olmasın diye. Haliyle aksamlar çok ağır. Sökerken filan arabalarda o arabaları sabit tutabilmek zor. O yüzden mutlaka plastikler lazım.

Çıkarıp yağmayacağım bu arada. Hepsine rakor takıp yağlama tesisatı döşeyeceğim. Haliyle böyle park ederek filan o iş baya zor olur. Son çare o olur tabi piyasada yoksa. 3d printerım olsa basardım. Gerçi o da ne kadar sağlıklı olurdu bilemiyorum.

Elinizde hiç şahinden alınma araba var ise gres pompası ile gres basmayı raylar üzerinde iken deneyebilir misiniz?
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Mesajlar
8,998
Elinizde hiç şahinden alınma araba var ise gres pompası ile gres basmayı raylar üzerinde iken deneyebilir misiniz?

Benim 3D yazıcının arabaları da herhalde çin malıdır. Şimdiye kadar sadece kızak yağı ile kızakları yağladım. Arabaların bilyalarına hiç gres basmadım. Bir bakayım gres memesi var mı bunlarda.
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Abi zaten kızak yağlama diye bir olay yok. Kesinlikle araba yağlanacak sadece. Sıyırıcı içerisinde yağ kalacak. Doğrusu bu ama tasarımlarda atlıyoruz işte. Gerçi 3d printerda toz yok bir şey yok bir kere yağlasan ömürlük.

Şahin'den aldıysan memesi içinde geliyor. Araba üzerindeki vidasını söküp yerine takıyorsun.
 

Endorfin35+

Apartman Kapıcısı
Mesajlar
1,502
Konum
İzmir
Konunun uzmanı değilim ama bizim işyerindeki cncde arabaların üzerindeki yağ siboplarının olduğu yere bağlı yağlama tesisatı kızak yağı kullanıyor. Gres kullanılmıyor. Yağlama sürekli değil sanırım belirli periyotlarda sistem kendini otomatik yağlıyor. Yağın bir kısmı soğutma / kesme sıvısına karışıyor. Onuda ayrıştıran bir sistem var. Kızak yağının son durağı çöp (yada neyse o) oluyor.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Mesajlar
8,998
Dağıtırken resimleri de koy, belki biz de gaza gelip yapmaya başlarız :D
 
  • Beğen
Reactions: fmy

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Yani olması gereken o zaten ama amatör cncde otomatik yağlama çok gerekmiyor. Kızak yağına para yetmez. Ben gres ile motor yapını karıştırıyorum. Demir işlemiyorum full ahşap. Haliyle bol toz var. Zaman zaman makinayı mazotla komple yıkıyorum. Ardından tekrar yağlıyorum.
 

umk

Kayıtlı Üye
Mesajlar
79
@cevdetfaikosman Merhaba....

Bende HIWIN HG20 için (20 lik araba) plastik klavuzlardan var. Muhtemelen senin arabaya da uyar. Aşağıdaki resimlerde ölçüleri var. Toplam sekiz adet. İşine yararsa pazartesi kargoya verebilirim. Tabi işin bitince bana geri göndermen şartıyla:)....

20210101_184524.jpg
20210101_191729.jpg
20210101_191746.jpg
20210101_191809.jpg
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
@umk Çok teşekkürler. Bu haber çok iyi oldu. Şahin rulman'ı pazartesi bir arayayım. Orada yoksa göndermene çok sevinirim. Aynen dediğin gibi emanet dışında evin uygun olmayan yerine bile bırakmamak lazımmış. Onsuz revizyon olmuyor. Pazartesi haber ederim durumu.

Bu arada sorması ayıp İstanbul'daysan yakınsan direk gelip alabilirim.

@taydin abi sana bir ara az daha CNC yapıyorduk ama araya giren hastane mevzuları filan derken sen de 3d printer işine girmiş oldun. Halen aklımda..
 
Son düzenleme:

umk

Kayıtlı Üye
Mesajlar
79
@umk Çok teşekkürler. Bu haber çok iyi oldu. Şahin rulman'ı pazartesi bir arayayım. Orada yoksa göndermene çok sevinirim. Aynen dediğin gibi emanet dışında evin uygun olmayan yerine bile bırakmamak lazımmış. Onsuz revizyon olmuyor. Pazartesi haber ederim durumu.
Tamamdır..
Bu arada sormayı ayıp İstanbul'daysan yakınsan direk gelip alabilirim.
Eskişehirdeyim...
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Pnomatik parçaları için güzel üç satıcı buldum. Aliexpresste gördüğüm o ürünlerde var bu firmada.. Fakat ürünün tam datasheet'i olmadığından ölçüler yok. Dirsek benim arabaların arasında sığar mı meçhul.


Burada sizlerede danışmak istediğim konu şu. Mümkün olan en kısa dirseği kullanacağım. Fakat döner dirsek mi? Sabit dirsek mi olmalı.

-Döner dirsek olursa sıkıştırma tam sağlanır. Ve makinayı sökmeden bozulursa değişmek mümkün olur. Ama bunların makina çalışırken oynayıp raylara sürtme durumu olabilir. Hortumları düzgün sabitleyebilirsem sanırım çarpma yaşanmaz.

-Sabit dirsek kullanırsam tam tur yapmadan sıkışmama durumu var. Haliyle bu bir sorun. Fazla döndürüp sıksam dişi parçalar, az sıksam gevşek kalır.

-Diğer bir seçenek ise arkadan vida ile sıktırılan kare tip olan aşağıdaki. Fakat bunda da eğer iki araba arasına takarsam o vidaları daha sonra nasıl sıkacağım gibi bir sorum var. Gerçi yanlamasına tornavida girer herhalde ama bilemiyorum. Bu parça aslında bu iş için daha minyatür ve kip bir ürün gibi. Arka tarafı sıkmalı vs.

Kararsız kaldım. Sizce hangisini tercih etmeli?

1609533782159.png


1609533207507.png

1609534025185.png


1609533231204.png



1609533274963.png



1609533329188.png
 

Ekler

  • 1609533054803.png
    1609533054803.png
    498.5 KB · Görüntüleme: 15
  • 1609533479648.png
    1609533479648.png
    251.4 KB · Görüntüleme: 16

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
En son şöyle numaralandırıp son hazırlığı yapmıştım fakat kızaklar ile birlikte bulduğum meme uçlarına bir baktım aslında iki parçaymış. Yani 45 derece olan parça iki parçaymış. Yani üzeri ndekileri sökmeden yapabilme ihtimalim oldu. Eğer arabalardaki o kanallar yeterli ise hiç sökmeyeceğim. Direk yeni aşacağım dirsekler ile üzerinden tesisatı yapacağım.

Vel hasıl dirsek ve rakorları alana kadar proje iptal.(pazartesi)


a1614069b5c3585df429a4faf5a2461e.jpg



Hal böyle olunca hemen diğer bir işe geçtim. Kargolar çalılıyormuş. Sipariş verdim ram gelince benim emektar imacin ram upgrade ini yapayım dedim. İyiki açmışın tozdan kısa devre yapacak noktaya gelmiş. Kompresörle temizliğinide yapıp kazasız belasız topladım.

2a64506fb5eebf2acd8fb8a66f917252.jpg


b0ca8660d3886c50d371d92b5a5754fb.jpg

a56fba480ecb100dd163da6b29d0c227.jpg

164c1ce97632ab70d49a2000f742d357.jpg


Final

0fcfed01562609ed9fade4b2950f57d4.jpg



Şimdi sıra amcanın televizyona (LG) geldi. Her yer, tamirciler kapalı haliyle kimse tv siz bir hafta duramaz. Aç kapa yapıyormuş sürekli kendi kendine. Muhtemelen power kartında sorun. Onu da söktüm inceliyorum. Varsa fikriniz alırım.
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Evet LG TV'yi de söktüm. Şişen eden bir şey yoktu. Sadece çalışır vaziyette power kartında 13.2v olarak işaretlenmiş çıkışlardan birinde 10.2v vardı. Acaba yük altında diye mi öyle diye düşündüm ama bilemedim. Neyse daha sonra 450v 150uf olan en büyük kondansatörü ölçtüm. 132uf çıkıyordu. Yani o kadar tolerans olur mu bilemiyorum. Baktım elimde yenisi yok. Kondansatörün dışını biraz pense ile patlatmayacak şekilde ezdim. Kapasitesini bir süre artırmak için. Power karttaki diyot, dirençleri kontrolü yaptım. Tüm lehimleri tazeledim. Çoğu soğuk lehim gibi duruyordu. Bir tane watlı direnç 120k olması gerekirken 112k olarak ölçtüm. Ona dokunmadım. Tekrar TV'yi topladım. Şu an 45dk'dır video dönüyor. 2 saat kadar çalıştıracağım. Sıkıntı çıkmazsa teslim edeceğim. Bi ara kondansatörü temin ederiz her ihtimale karşı. Umarım bu şekilde bir daha kapamaz iş görmeye bir süre daha devam eder.

Benim çalışma sistemin böyle işte. Bir işi başla sonra diğerine geç, sonra baştakine dön filan..
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
Dönelim yağlama sistemine. Merak ettiğim bir konu var. Diyelim dört tane arabaya aynı dirsek ile ve 4'lü dağıtıcı ile hortumları bağladık. Tek girişten gresi pompalıyoruz. Dağıtım noktasından arabalara olan hortum mesafesi her birinde farklı olursa birine gres erken ulaşacak, diğerine geç filan. Sizce hortum uzunlukları eşit olmasa bile eşit seviyede basar mı?

Şöyle ayrı ayrı basma girişleri düşünüyorum. Her bir giriş 2 arabaya basacak. Eğer el pompası 4 arabaya birden basar ve hortumların uzunluğu çok farketmez derseniz ona göre birleştirebilirim.

1609624320819.png


1609624336224.png



1609624353766.png
 
Son düzenleme:

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Mesajlar
1,025
Yaş
46
TV'ye gece teste bırakmıştım. Herhangi bir kapanma olmadı. Fakat smartından Youtube'a filan girince interneti kesiyordu. Muhtemelen wifi devreye girince daha fazla enerji gerekiyor ve bu yüzden wifi modülü çalışmayordu. Elimdeki 47uf 450v kondansatörü, 150uf 450v(Ölçünce 130 çıkmıştı) paralel olarak ekledim. Sorun çözüldü. Cihazı teslim ettim. Artık Esra Erol düşünsün.:)

Neyse konumuza dönersem son listem şu şekilde.. Hiç dirsek işine filanda girmiyoruz. Son listem şu. Pazartesi gidilecek alınacak. İnşallah arabaların yollarında iğne deliği kadar olan yol basınç dolayısıyla yetmiyordu da sökmek zorunda kalmam.

1609692456816.png
 
Top