CVT projem

continuously variable transmition projem hakkında ne düşünüyorsunuz.

  • evet çalışır

    Oylar: 1 20.0%
  • hayır çalışmaz

    Oylar: 1 20.0%
  • çalışır fakat verimsiz olur

    Oylar: 3 60.0%

  • Toplam oy kullanan
    5
LC devresi, mekanikte doner sistemlerde J ataleti ve K yay katsayisina benzer.
D diyodunu da tek yonde donmeye izin veren aparata benzetiriz.

Bu sartlar altinda tasariminizi mekanik sema olarak cizerseniz kafa yormak isterim.
 
LC devresi, mekanikte doner sistemlerde J ataleti ve K yay katsayisina benzer.
D diyodunu da tek yonde donmeye izin veren aparata benzetiriz.

Bu sartlar altinda tasariminizi mekanik sema olarak cizerseniz kafa yormak isterim.
Linkte basitçe çizdiğim resim var. Anlaşılmayan bir yer varmı. Ankete katılın.
 
O resimi cok yorumlayamadim. K yay sabiti var ama J ataleti nerde?
 
Atalet dediğiniz motor tahriğimi.
sağdaki dişli pwm darbeli olarak çeviriyor. Motor tarafından. Bu resim aslında bir şanzıman.
Pwm 1 de hem yay hem teker dönüyor. Pwm 0 da yay tekeri çeviriyor.
Ortada görünen w şekilli cisim yay.
 
Step down'daki duzenegin mekanik esdegerinde bir tane yay, bir tane volan (yani atalet), diyod yerine de sadece tek yone donebilen bir eleman konmasi gerekiyor.
 
Atalet dediğiniz motor tahriğimi.
sağdaki dişli pwm darbeli olarak çeviriyor. Motor tarafından. Bu resim aslında bir şanzıman.
Pwm 1 de hem yay hem teker dönüyor. Pwm 0 da yay tekeri çeviriyor.
Ortada görünen w şekilli cisim yay.
Sanırım bunu mekanik prensip konsepti gibi düşündünüz. Bana motordan pwm çıkış almak verimsiz gibi geliyor. Motorun ataleti ayrı, pwm tahrik milinin ataleti ayrı sorun. Ama prensip olarak çalışır tabi, geri çekip zemberek yayda enerji depolayarak çalışan oyuncaklara benziyor bir bakıma. Her pwm darbesinde yayda enerji depolanıyor, bu enerjinin salınmasını kontrol etmek güç gibi.
 
"önce volan yada krank milinden gelen hareket darbeli hale getirilmelidir. bu amaçla diferansiyelde olduğu gibi ayna mahruti ve pinyon dişliler kullanılabilir. dönen akslardan biri kontrol edilerek güç diğer aks tarafına darbeli olarak gönderilebilir. başka şekildede olabilir"

Şekildeki resimde motordan gelen güç, atalet sadece 1 ve 0 pwm olarak görüküyor.
Basitleşsin diye .
Yani buck taki besleme gerilimi (motor gücü) ve mosfet (1 ve 0 a çeviren) anahtarlama elemanları yok.
Onlar yukarıda anlattığım gibi veya başka şekilde yapılabilir.
 
Peki pwm duty degeri nasil degisiyor?
Onu bir elektronik devre yapıyor.
Bu elektronik devre difransiyeldeki pinyon dişlilerin hareket ettirdiği akslardan bir tanesine fren yaptırıp pwm 1, boşa düşürüyor. Pwm. 0
Böylece diğer aks bizim cvt deki sağdaki dişliyi pwm oranına göre çeviriyor.
Bu mekanizma şekil basit olsun diye resme eklenmedi.
 
rail gun gibi elektrikli darbe üreten bir sistemle pwm oluşturucu bir sisteme gerek kalmadan bu cvt sistemi sürülebilir. Böylece elektrikli araçlarda elektrik motoruna ihtiyaç kalmaz.
 
rail gun gibi elektrikli darbe üreten bir sistemle pwm oluşturucu bir sisteme gerek kalmadan bu cvt sistemi sürülebilir. Böylece elektrikli araçlarda elektrik motoruna ihtiyaç kalmaz.
Ama elektrik motorları çok verimli. İçten yanmalılardaki pistonun alt ölü noktayla üst ölü nokta arasındaki hareketinin sebep olduğu verimsizliği geri getirmek gibi olmuyormu? İvmesi sürekli değişen parçalar var.
 
haklısın. Fakat maliyetide düşünmek lazım.
Ayrıca belki doğrusal hareketin dairesele çevrilmesinde kayıplar azaltılabilir.
Mesela ilk aklıma gelen sağdaki dişli tek yönlü sürülebilir yapılırsa .. Olabilir. Mi.
Hep klasik bilgilerle düşünmemek lazım. Neticede burda piston yok. Tabi elektrikli olarak düşünüyorum.
 
ankete katılırmısınız. Benden başka oy kullanan yok.
 
Hocam step down değil de step up olur bu çizim , yani yavaş dönen sistemi hızlandırır tork düşer.

Step down o kadar kolay değil, tabi yaylı mekaniza ile, bir yay gerilir yaydan parça parça güç alınır , yani yol azalır güç artar.
 
Step up da pwm sadece yaya uygulanır. Yay gerilir. Yay serbest kaldığında teker daha hızlı döner.
Step up çizen varmı.
 
1667572065159.jpg

Hız yükselten cvt çizimim.
Motordan direk bir hareket gerekiyor. Soldaki dişli.
Bu hareket tek yönlü dişli olan yükü çeviriyor. Pwm güç girişi yokken motor hareketi yükte görülüyor. Pwm yayyı kısa bir süre durdurduğunda yük dişlisi dönmeye devam ediyor fakat gerilen yay boşaldığında dişliyi aynı yönde fakat daha hızlı çeviriyor.
 
Step downda tork dönüşümde problem olur neden ?

İki dişli düşünelim biri diğerinin 2 katı büyüklükte, küçük dişli döndüğü zaman hız ikiye bölünüyor ama kuvvet ise iki katına çıkıyor,

Burada hız yarıya bölündüğünde kuvvet iki katına çıkacak mı bu konuda şüphelerim var yoksa güzel fikir.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,789
Mesajlar
99,024
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top