Rulman bilyalarında sürtünme ezilme ile açıklandığı için sürtünme dedim.bisiklette lastik basıncı olması gerekenden 1 bar düşükse %25 daha fazla enerji harcarsın. sürtünme değişmiyor orada bir sorun yok. enerji kauçuğun formunu değiştirmeye gidiyor.
Dağ bisikletleri için lastik basıncı, bisikletin türüne, sürücünün ağırlığına ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Genel olarak, dağ bisikletleri için lastik basıncı 1.5 ile 3.0 bar (22 ile 44 psi) arasında önerilir.
Daha yumuşak zeminlerde (örneğin, çamur veya yumuşak toprak) daha düşük basınç kullanmak, lastiğin yüzeyle daha iyi temas etmesini sağlar ve daha iyi tutuş sunar. Sert zeminlerde ise daha yüksek basınç tercih edilerek yuvarlanma direnci azaltılabilir.
En iyi performansı elde etmek için, lastiklerinizi üreticinin önerilerine ve kendi sürüş deneyimlerinize göre ayarlamak önemlidir.
Yarış bisikletlerinde lastik basıncı, genellikle 6.0 ile 8.5 bar (87 ile 123 psi) arasında değişir. Bu basınç aralığı, bisikletin türüne, lastik genişliğine, sürücünün ağırlığına ve yol koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
Daha ince lastikler (örneğin, 23 mm veya 25 mm) genellikle daha yüksek basınç gerektirirken, daha geniş lastikler (örneğin, 28 mm) biraz daha düşük basınçla kullanılabilir. Yüksek basınç, daha az yuvarlanma direnci sağlar ve asfalt yolda daha hızlı sürüş imkanı sunar. Ancak, aşırı yüksek basınç, lastik patlamalarına ve sürüş konforunun azalmasına neden olabilir.
En iyi performansı elde etmek için, lastiklerinizi üreticinin önerilerine ve kendi sürüş deneyimlerinize göre ayarlamak önemlidir.
Lastik çeperindeki çelik telleri kırmamak için önerilen basıncı tercih edin. Teller kırıldıktan sonra patlamaya an kalmış demektir. Çamur, kum gibi ortamlardan kurtulma amacı dışında uzun süre düşük basınç problem olur.
Yük ve yolcu miktarına göre önerilen aralıkta olması gerekir.Yani biraz daha yüksek basınç tarafına mı kaydırmak lazım toleransı?
sürücü kapısı içinde yazarŞimdi araba için lastik basıncı ne olmalı diye araştırdım, bütün sonuçlarda basınç "şu kadar PSI olması lazım" diyor. Belli ki bir Amerikan sitesinden araklanmış ve aynen kullanılmış. Özgün olarak ve Türkiye'nin standardı olan BAR ile olması gereken lastik basıncını araştırmaya devam ediyorum
Lastik ölçüsü nedir Timur Hocam? 1.5 bar bana çok az geldi. 1 bar = ~14.5 psiHmm ben şimdiye kadar 1.5 bar yapıyordum lastikleri. Kimi yerde 1.8 bar diyor kimi yerde 2.8 diyor. Bir de lastikçiye sorayım bakalım ne diyecek.
Bu ön arka basınç farklılığının sebebi ne? Arkadan çekişli ile önden çekişli olması mı etkiliyor.
Çoğu araçta motor ve şanzıman önde.O etikette ön arka farkı yok ki. Yüke bağlı olarak basınç farkı tablosu vermiş. Hedef, yere temas yüzeyini, üzerine gelen ağırlıkla eşit tutmak. Ağırlık binince alan artacak, basıncı artırarak temas alanı azaltacak. Su tahliye kanalları daha iyi çalışacak ve saire...
Ön arka basınç farkı olan arabalarda yük farkı vardır.