Einhell CC-AC 35/10 Kompresör

Gokrtl

Gökhan Kartal (TeknoDay)
Staff member
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
12,020
Uzun zamandır motorumun tekerlerine hava basmak için bir kopmresör almak istiyordum. Geçenlerde de su arıtmanın tankından su gelmeyince havasını kontrol ettim. Tankta hiç hava kalmamış. Artık bir kompresör alma vakti geldi deyip Einhell CC-AC 35/10 Kompresörü amazondan satın aldım.

12v ile çalıştığı için çakmak bağlantısına benim güç kaynağından 12v bağladım. Ekranda 11A çektiği yazıyordu haliyle voltaj da 9.5lara düştü.
Bunun bu kadar amper çekeceği aklıma hiç gelmedi. Uydururum 12v bir adaptör kullanırım diye düşünüyordum. Benim motorun aküsü de 7A hiç bir türlü kurtarmıyor. :(

20230322_195336.jpg
 
Bu smpsler nedense hiç aklıma gelmedi. Bende google a 12v 20A adaptör yazınca jeton düştü. Evde bir tane 12V 30A lik var. 30A vereceğini sanmıyorum ama 11A de verir herhalde. Multimetre 10A'e kadar ölçtüğü için bağlayamıyorum ama direk bağladım kompresör çalışıyor. Voltaj ölçümünde ise Çalıştırmadan 12v, çalıştırınca 11.8v gösteriyor. Herhalde ucu ucuna yetiyor akım :D
 
Evet 30 A lik olanı almak daha mantıklı. İlk kalkış anında motor çok daha yüksek akım çeker.
 
Soft start şart ama bu smpsler motorların ani çektiği akımda kesme yapabiliyor
 
Pahalı modüller
 
soft start olmadan pek mutlu olmaz gibi o motor veya ona göre seçilmiştir bilmiyorum ama ben DC ağır yüklerde soft start kullanılması taraftarıyım.

tabii o motor akımını kaldıracak mos'da bulmak mevzu soft start devresi 2 direnç 1 kondansatör 1 mos
 
Kompresörde soft start uygun olmaz gibime geliyor, çünkü kompresör motoru çoğu zaman TAM YÜKÜ görüyor. Soft start ile kalkış yapamaz, tam torka ihtiyacı olur. O yüzden nominal akımın kat kat fazlasını veren bir SMPS kullanmak gerekir, ve soft start'sız.

Bende eski 12 V şarjlı vidalama vardı. Pilleri ölünce 12 V 30 A SMPS ile çalıştırıyordum. Çok iyi de tork alıyordum.
 
Kompresörde soft start uygun olmaz gibime geliyor, çünkü kompresör motoru çoğu zaman TAM YÜKÜ görüyor. Soft start ile kalkış yapamaz, tam torka ihtiyacı olur. O yüzden nominal akımın kat kat fazlasını veren bir SMPS kullanmak gerekir, ve soft start'sız.

Bende eski 12 V şarjlı vidalama vardı. Pilleri ölünce 12 V 30 A SMPS ile çalıştırıyordum. Çok iyi de tork alıyordum.
motor ac olsa emin olarak söylerdim soft start şart diye ama dc motorda tereddütte kalıyorum;
kayışlı, zincirli kompresörlerde soft start olmassa olmaz hem güvenlik hemde aktarım organı açısından,
ani kalkan motor hem bu aktarım organına yükleniyor hemde normalin 3 katı akıma dayanıyor motor sağlığı için kurulmuş termik vs. bu durumda anlamsız kalıyor.

ama dc motorlar yapısı gereği üstünden geçebilen akıma müsade edebilen motorlardır soft start gerekir mi tam emin olmamak ile birlikte yumuşak kalkışın daha mutlu edeceğini düşünüyorum motoru.
 
kayışlı, zincirli kompresörlerde soft start olmassa olmaz hem güvenlik hemde aktarım organı açısından,

Orada önemli bir detay var. Şöyle anlatayım: Benim atölyede 7.5 kW pistonlu kompresör var. Bunun için yıldız üçgen kalkış yapan bir pano yaptırmıştım birine. Ama kompresör her devreye girdiğinde, yıldızda iken çok zorlanıyor, çok düşük devirle dönmeye çalışıyor, sonra üçgene geçince tam torkla güçlü bir şekilde dönüyordu. Yani sanki hiç yıldız üçgen kalkış yapmayıp doğrudan üçgene geçiyordu gene.

Sonra Dalgakıran'dan bakım için eleman geldi. Çok bilgili birisi. Durumu hemen farketti ve panoda şöyle bir değişiklik yaptı: Yıldız kalkış yaparken, kompresör çıkışındaki selenoidi açıyordu. Böylece yıldızda iken motor çok düşük yük ile kalkıyordu. Sonra üçgene geçince selenoidi kapatıp kompresörü tanka bağlamış oluyordu. Şimdi çok güzel kalkış yapıyor makina.

Yani diyeceğim, kompresörde soft start yapacaksan, kalkış anında kompresörün yüksüz olması lazım. Yani kompresörü arabanın lastiğine takar sonra da soft start yaparsan o kompresör hiç soft kalmaz. Soft aşaması geçer ve gene hard kalkmış olur.
 
diyeceğim, kompresörde soft start yapacaksan, kalkış anında kompresörün yüksüz olması lazım. Yani kompresörü arabanın lastiğine takar sonra da soft start yaparsan o kompresör hiç soft kalmaz. Soft aşaması geçer ve gene hard kalkmış olur.
Ahşap hobisi ile uğraşan arkadaşım 3-4 tane ekovat bozdu kompresör yaparken. Basınç 4 bara düştüğü zaman ekovatı çalıştırıyor ve tankta 4 bar basınç varken motorun kalkışını tamamlayıp tanka hava basmasını istiyordu. Haliyle ekovat 1-2 derken istifayı veriyordu.
Çek valf ve su alma ventili ekleyip kendi kompresörün yaptım. 2016dan beri kullanılıyor ama hiç bozulmadı. Hatta ikinci bir tane yapıp ilk versiyonu abime verdim. O da kendi ahşap atölyesinde kullanıyor.
 
Kompresörü sık kullanmayacağım için akü kısa sürede ölür.
 
Arkadaşımın babası bir gün işe gidecek bakmış lastik patlak değiştirmiş.
Yedek lastik de inik, sonra evden bunun gibi bir şey getirip çakmak soketiyle şişirmiş.
Sonra oturmuş araba çalışmıyor akü bitmiş. :katil1:
Ertesi gün de akü almış.

Arabada akü kaldırıyor motorda olur mu bilmem ama işin doğrusu aracı çalışır durumda tutarken bu aletler ile akım çekmek.
Bu sayede alternatör de akım üretiyor. Denge sağlanıyor.
Arabada bu yöntem sağlıklı motorda ne kadar sağlıklıdır bilmiyorum belki kurtarabilir.
 
Arkadaşımın babası bir gün işe gidecek bakmış lastik patlak değiştirmiş.
Yedek lastik de inik, sonra evden bunun gibi bir şey getirip çakmak soketiyle şişirmiş.
Sonra oturmuş araba çalışmıyor akü bitmiş. :katil1:
Ertesi gün de akü almış.

Arabada akü kaldırıyor motorda olur mu bilmem ama işin doğrusu aracı çalışır durumda tutarken bu aletler ile akım çekmek.
Bu sayede alternatör de akım üretiyor. Denge sağlanıyor.
Arabada bu yöntem sağlıklı motorda ne kadar sağlıklıdır bilmiyorum belki kurtarabilir.
Motorda zaten 7A akü var. Çalışır vaziyette belki kurtarır ama riske atmam. Evden üçlü sarkıtıp adaptör ile şişiririm.
 
Arkadaşımın babası bir gün işe gidecek bakmış lastik patlak değiştirmiş.
Yedek lastik de inik, sonra evden bunun gibi bir şey getirip çakmak soketiyle şişirmiş.
Sonra oturmuş araba çalışmıyor akü bitmiş. :katil1:
Ertesi gün de akü almış.

Arabada akü kaldırıyor motorda olur mu bilmem ama işin doğrusu aracı çalışır durumda tutarken bu aletler ile akım çekmek.
Bu sayede alternatör de akım üretiyor. Denge sağlanıyor.
Arabada bu yöntem sağlıklı motorda ne kadar sağlıklıdır bilmiyorum belki kurtarabilir.
Güncel araçlarda paralel olmuyor alternatör barası ile akü barası.

araç çalışırken çekilen bütün akım alternatörden.

çok eski sayılmayan bir bmwde de böyleydi bu biz 2 inverter 3 metre şerit led bağlayıp çalışırken kullanıyorduk araç boştayken dahi 1200 devirde tutuyordu birde o gıcık bmw arıza sesini çıkarıp duruyordu
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,953
Mesajlar
118,778
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top