Far soketine gelen akımı multimetre ile nasıl ölçebilirim?

denizari82

Yeni Üye
Katılım
13 Mayıs 2021
Mesajlar
7
Aracımın far soketindeki pinlere gelen akımları ölçüp, diğer soketle karşılaştırmam gerekiyor, far sigortası 10 Amper.

Multimetre ile ölçüm konusunda acemiyim, bu yüzden lütfen resim üzerinde basitçe işaretler misiniz? Örneğin probları multimetrenin üzerindeki hangi yuvaya takıp, multimetreyi de hangi değere ayarlamalıyım...

Pinlerin 2'si büyük, 5'i küçük giriş.

20240924_171025.jpg
Ekran görüntüsü_24-9-2024_195622_www.google.com.jpeg
 
Aracımın far soketindeki pinlere gelen akımları ölçüp, diğer soketle karşılaştırmam gerekiyor, far sigortası 10 Amper.

Multimetre ile ölçüm konusunda acemiyim, bu yüzden lütfen resim üzerinde basitçe işaretler misiniz? Örneğin probları multimetrenin üzerindeki hangi yuvaya takıp, multimetreyi de hangi değere ayarlamalıyım...

Pinlerin 2'si büyük, 5'i küçük giriş.

36344 eklentisine bak36345 eklentisine bak
Ampermetre ile direk ölçüm yapılmaz. Devreye seri bir yük(lamba gibi) bağlı olması lazım.
Direk ölçerseniz ya aracın sigortası atar yada ölçü aletinizin sigortası atar.
Far soket uçlarını bilmiyorum. DCV kısmında 200 yazan yere getirip artı eksi uçları bulun ilk önce.
Uçları bulurken kısa devre yaptırmayın. Akülerin kısa devre akımları çok yüksektir. Yangın bile çıkartabilirsiniz.
 
Karşılaştırılacak farların sigortalarını tespit et. Sonra da o iki sigortayı sök ve ampermetreyi sigortanın soketlerine değdir. Kırmızı prob multimetrenin 10ADC soketine takılı olacak, siyah prob da COM soketine.
 
Ampermetre ile direk ölçüm yapılmaz. Devreye seri bir yük(lamba gibi) bağlı olması lazım.
Direk ölçerseniz ya aracın sigortası atar yada ölçü aletinizin sigortası atar.
Far soket uçlarını bilmiyorum. DCV kısmında 200 yazan yere getirip artı eksi uçları bulun ilk önce.
Uçları bulurken kısa devre yaptırmayın. Akülerin kısa devre akımları çok yüksektir. Yangın bile çıkartabilirsiniz.
Anladım, bunu aslında daha önce de başka bir konuda duymuştum, şimdi siz söyleyince hatırladım. Zaten bende korktuğum için kendi başıma yapmak istemiyorum. Teşekkür ederim yorumunuz için.
 
Karşılaştırılacak farların sigortalarını tespit et. Sonra da o iki sigortayı sök ve ampermetreyi sigortanın soketlerine değdir. Kırmızı prob multimetrenin 10ADC soketine takılı olacak, siyah prob da COM soketine.
Aslında sigorta kutusunda bir sorun yok, sigortalarda da... Benim ölçmek istediğim tek tek soketteki pinlere gelen voltaj değerleri...
 
sorunun ne olduğunu anlatırsanız daha kolay yardım alırsınız.
Farları yeni değiştirdim ve bu sırada usta soketin arkasındaki kabloları da yeniledi (soketin arkasına giren kısımdan geriye doğru bir 20cm kadar), fakat yeni farların yükseklik ayarları çalışmıyor. Bunun dışında tüm ışıklar fonksiyonel olarak eksiksiz çalışıyor. Önceki farlarımın yükseklik ayarları da bir süre çalışıyordu ama far kasaları çok kötü olduğundan ve içinde yoğun buhar da biriktirdiğinden, bir süre sonra onlar da bozulmuştu (far içindeki kablo izolasyonları da artık dökülmüştü). Şimdi anlamaya çalıştığım, yeni farların motorları mu uyumsuz geldi veya arızalı mı... Veya usta kabloları yenilerken uçları mı karıştırdı... (Sigortalar da bir sorun yok, diğer tüm fonksiyonlar da eksiksiz çalışıyor).
 
Farları yeni değiştirdim ve bu sırada usta soketin arkasındaki kabloları da yeniledi (soketin arkasına giren kısımdan geriye doğru bir 20cm kadar), fakat yeni farların yükseklik ayarları çalışmıyor. Bunun dışında tüm ışıklar fonksiyonel olarak eksiksiz çalışıyor. Önceki farlarımın yükseklik ayarları da bir süre çalışıyordu ama far kasaları çok kötü olduğundan ve içinde yoğun buhar da biriktirdiğinden, bir süre sonra onlar da bozulmuştu (far içindeki kablo izolasyonları da artık dökülmüştü). Şimdi anlamaya çalıştığım, yeni farların motorları mu uyumsuz geldi veya arızalı mı... Veya usta kabloları yenilerken uçları mı karıştırdı... (Sigortalar da bir sorun yok, diğer tüm fonksiyonlar da eksiksiz çalışıyor).

elde şema olsa belki net bi şeyler söyleyebilirdik.
yine de bi kaç ölçümle ilerlenebilir belki ama kullanıcı seviyesinde yapılacak iş değil. size tavsiyem profesyonel (servis) yardım almanızdır.
 
Selamlar,

Öncelikle multimetreyi DC akım ölçüm moduna alman gerekiyor. Genellikle "A" veya "mA" simgesiyle gösterilir. Ölçüm aralığını da 10A'den yüksek bir değere ayarla, örneğin 20A gibi.

Sonrasında multimetrenin siyah probundan COM yazan girişe, kırmızı probundan ise 10A yazan girişe tak.

Araç üzerinde ölçüm yaparken dikkat etmen gereken farın açık olması ve multimetre problarını, far soketindeki pinlere temas ettirmen.

Kolay gelsin!
 
Aslinda taydin abi yukarda olayi cozmus ama konuyu acan kisi, akim degilde pinlerdeki voltaj i olcmek istedigini soylemis. :gulus2:

Bazi farlar CANBUS la calisiyor olabilir diye geliyor aklima.


Konuyu takip ediyoruz ilgiyle, :popcorn1:
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,952
Mesajlar
118,759
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top