FORUM HALKI NE DÜŞÜNÜYOR(TOGG)

Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Ahmet

S38>S85
Katılım
31 Mayıs 2021
Mesajlar
6,081
Biliyorsunuzki yakın bir zamanda yazılımı ve belli bir oranda yerli olan bir otomobil(üretici tabiriyle cihaz) kullanıcılara ve basına sunuldu.
Aramızda mutlaka takip eden fikir üreten vardır bu otomobil ile ilgili.

Sizce diğer elektrikli araçlar ile kıyaslandığında alınabilir mi?
Tahmini fiyatı ne olur?
Üstünde ilgi çekici bulduğunuz özellikler/teknolojiler nedir?
 
Diğer marka elektrikli araçlarla rekabet edecektir. Eksiği olmaz. Kalıcı olabilmesi için zorunlu zaten.

Satış amacı olmadan "sanat için" üretileceğini düşünmek için sebep yok.
 
-Yerli üretim olması (Fikri mülkiyet haklarının yurdumuza ait olması)
- Aracın Devamlı fabrika ile iletişim halinde olması (otomatik yazılım güncelleme alması)
-Uzaktan ev cihazlarının kontrolü
-Yan aynaların kamera olması
-Kaliteli malzemelerden üretilmiş olması (yanmaz koltuklar)
- fiyatı 1 milyondan aşağı olacağını sanmam.
-
-
-
-
 
Son düzenleme:
Arabanın tasarımı, özellikleri vs gayet güzel de, teşvik konusunun çözüme kavuşturulması lazım. ilk başta TOGG için %60 ÖTV ödenmesi gerekiyordu. Herkes itiraz etti, sonra yeni bir düzenleme çıkardılar, 160 kW dan az güçlü veya 700 bin TL den az değeri olan arabalar için ÖTV %10 a çekilmiş oldu. Böylece TOGG teşvik edilmiş oldu. Ama sonra dolar darbesi geldi ve her şeyin fiyatı üç katına çıktı. Bu durumda teşvik de gümbürtüye gitti. Şimdi TOGG'un fiyat 1 milyon olduğu için %60 ÖTV ödemek gerekiyor. Teşvikin mevcut ekonomik realiteye göre revize edilmesi lazım ve tekrar %10 ÖTV ye geri dönülmeli. Yoksa TOGG sadece zenginlerin kullanabileceği lüks bir oyuncak olur.
 
Arabanın tasarımı, özellikleri vs gayet güzel de, teşvik konusunun çözüme kavuşturulması lazım. ilk başta TOGG için %60 ÖTV ödenmesi gerekiyordu. Herkes itiraz etti, sonra yeni bir düzenleme çıkardılar, 160 kW dan az güçlü veya 700 bin TL den az değeri olan arabalar için ÖTV %10 a çekilmiş oldu. Böylece TOGG teşvik edilmiş oldu. Ama sonra dolar darbesi geldi ve her şeyin fiyatı üç katına çıktı. Bu durumda teşvik de gümbürtüye gitti. Şimdi TOGG'un fiyat 1 milyon olduğu için %60 ÖTV ödemek gerekiyor. Teşvikin mevcut ekonomik realiteye göre revize edilmesi lazım ve tekrar %10 ÖTV ye geri dönülmeli. Yoksa TOGG sadece zenginlerin kullanabileceği lüks bir oyuncak olur.
C sınıfı araçlarla, Rekabetçi olacağı söylendi.
Devlet bankaları da taksitlendirme yapacak
 
Aynen öyle. Bu hali ile halka hitap etmekten çok uzak duruyor. Ancak azınlık kullanır. Onlarında bir kısmı almış olmak için alır.

Hali hazırda üretilen başka bir mini kamyonet aracımız daha var. Pilotcar... Biraz desteklense citroen ami ile rekabet etmeye çok yakın duruyor.

 
Yerli üretim olması önemli. Ama volvo ile passat ile benzer fiyata piyasaya çıkarsa togg'u tercih etmek mantıklı olmaz bence. Herşeyden önce servis ağı yok henüz ve ilk kez üretiliyor. Zamanla oturacak birşeyler. Sırf destek olsun diye 1-1.5 milyon çıkarıp vermek için fabrikatör olmak lazım. En azından ilk piyasaya çıktığında.
 
TOGG'da kullanılacak pili Aspilsan üretecekmiş. Bunu duyunca merak ettim. Şimdi benim matkabın pillerini değiştirirken özel 30 A akım verebilen pil kullandım, Sony VCT miydi neydi. Ama mevcut Aspilsan üretimi olan piller için maksimum sürekli deşarj akımı 14 A olarak belirtilmiş. Bu durumda TOGG için daha sonra geliştirilecek daha yüksek akımlı pil mi kullanılacak, yoksa arabalar için yüksek akım kapasitesi o kadar kritik değil mi? Düşününce kritik gibime geliyor. Kalkışta iyi ivme elde etmek için çok yüksek akım gerekli.
 
Eğer fiyatı diğer elektrikli araçlara yakın olursa bizim halkımızda ister istemez şu düşünce uyanacak.

'AT ARABASINDAN BERİ ARAÇ ÜRETEN ARAÇLARIN HER HALİNE ŞAHİT OLAN MERCEDES'DEN ALMAK YERİNE NEDEN BUNU ALAYIM'
Fiyatta rekabet ederse malesef sadece yolda görüp aa bu yerli araç değil mi diyip geçip gideceğiz.

Yerli olmasının bize en büyük avantajı fiyat ve yedek parça tedarği olmalıdır.
Avrupa araçlarında yaşanan en büyük sorunlardan birisi orjinal yedek parçaya erişim zorluğu bence.
Bu sorunun önüne geçilebilir çünkü elektrikli araçlarda parça sayısı(elektronik kart üstündeki komponent sayısını parçadan saymıyorum)patlamalı motorlardan daha az.
 
TOGG'da kullanılacak pili Aspilsan üretecekmiş. Bunu duyunca merak ettim. Şimdi benim matkabın pillerini değiştirirken özel 30 A akım verebilen pil kullandım, Sony VCT miydi neydi. Ama mevcut Aspilsan üretimi olan piller için maksimum sürekli deşarj akımı 14 A olarak belirtilmiş. Bu durumda TOGG için daha sonra geliştirilecek daha yüksek akımlı pil mi kullanılacak, yoksa arabalar için yüksek akım kapasitesi o kadar kritik değil mi? Düşününce kritik gibime geliyor. Kalkışta iyi ivme elde etmek için çok yüksek akım gerekli.
lityum polimler hücrelerden oluşuyor her hücrenin boyutu yanlış hatırlamıyorsam 4 santim en 22 santim uzunluğa sahipti.
bara voltajı 350 diye biliyorum ama bunlar sadece kulaktan dolma bilgiler bambaşka bir yapıda da olabilir.

0.50'den itibaren izleyince hücelerni görebiliyoruz kulaktan dolma ama doğru bir bilgi sanırım benimkisi.
 
O zaman elektrikli araçlara özel yüksek akımlı bir hücre geliştirilecek herhalde.
 
O zaman elektrikli araçlara özel yüksek akımlı bir hücre geliştirilecek herhalde.
Tesla zamanında bir hata yapmıştı yüzlerce 18650 pilden oluşan bir pil grubu yaptılar.
Sepetteki elma sayısı arttıkça çürükleri bulmak zor oluyordu bulsanda teslanın 2 kat yapılan puntalama işlemi sebebiye aradaki çürük elmayı değiştirmek mümkün olmuyordu pek.

Bu daha az pilli polimer yapı sayesinde batarya revizesi çok daha mümkün.
 
Aynen öyle. Bu hali ile halka hitap etmekten çok uzak duruyor. Ancak azınlık kullanır. Onlarında bir kısmı almış olmak için alır.

Hali hazırda üretilen başka bir mini kamyonet aracımız daha var. Pilotcar... Biraz desteklense citroen ami ile rekabet etmeye çok yakın duruyor.

Bu araç desteklense aslında son zamanlarda türeyen free-lance kuryeler için ilaç gibi olur hatta bunu çatısına bir güneş paneli ile bence kargo vermeye binaya gittiğinde 2-3 km daha gidecek menzil kadar şarj eder böylelikle çok daha az maliyete kargo dağıtımı gerçekleştirilebilir.
 
Bu araç desteklense aslında son zamanlarda türeyen free-lance kuryeler için ilaç gibi olur hatta bunu çatısına bir güneş paneli ile bence kargo vermeye binaya gittiğinde 2-3 km daha gidecek menzil kadar şarj eder böylelikle çok daha az maliyete kargo dağıtımı gerçekleştirilebilir.
Menzili uzatma ve şarj işlemi için,
Güneş paneli üzerinde çalışılıyor.


@Ahmet
 
Yerli üretim olması önemli. Ama volvo ile passat ile benzer fiyata piyasaya çıkarsa togg'u tercih etmek mantıklı olmaz bence. Herşeyden önce servis ağı yok henüz ve ilk kez üretiliyor. Zamanla oturacak birşeyler. Sırf destek olsun diye 1-1.5 milyon çıkarıp vermek için fabrikatör olmak lazım. En azından ilk piyasaya çıktığında.
tek temennim araçın geliştirilmeye devam edilip siyasi rant oyuncağı olmaktan çıkması.
fiyat olarak da yerliliği hissedeceğimiz bir fiyat olması halkın aracı haline gelmesini sağlar
 
TOGG ile amaçlanan hedef tabiki büyük ölçüde yerli olması ve halkın da satına alabileceği bir araba olması. Ama sadece büyük ölçüde yerlilik hedefi dahi tutturulursa, bu gene de ülkemiz için çok büyük bir kazanım olur. Pahalı da olsa, böyle yüksek teknoloji bir ürünün yapılabiliyor olması, Türkiye'nin birçok başka alanda da stratejik değerde ürün üretebileceği anlamına gelir.

Basit direnç ve kondansatörün de Türkiye'de üretilebilmesi gerekir. Burada amaç, bütün hobicilerin ve endüstrinin ucuz direnç/kondansatör alabilmesi değil. Amaç, bütün dünya bize ambargo koysa dahi, pahalı da olsa bu ürünleri üretebiliyor olmamız. Gönül ister tabi, vatandaşlar alsın TOGG'u ve kullansın. Ama bu hedef tutturulmasa bile, TOGG'u üretebiliyor olmak bizi dünya liginde birkaç level yukarı çıkarıyor olacak. Bu tek başına çok değerli bir hedef.
 
TOGG ile amaçlanan hedef tabiki büyük ölçüde yerli olması ve halkın da satına alabileceği bir araba olması. Ama sadece büyük ölçüde yerlilik hedefi dahi tutturulursa, bu gene de ülkemiz için çok büyük bir kazanım olur. Pahalı da olsa, böyle yüksek teknoloji bir ürünün yapılabiliyor olması, Türkiye'nin birçok başka alanda da stratejik değerde ürün üretebileceği anlamına gelir.

Basit direnç ve kondansatörün de Türkiye'de üretilebilmesi gerekir. Burada amaç, bütün hobicilerin ve endüstrinin ucuz direnç/kondansatör alabilmesi değil. Amaç, bütün dünya bize ambargo koysa dahi, pahalı da olsa bu ürünleri üretebiliyor olmamız. Gönül ister tabi, vatandaşlar alsın TOGG'u ve kullansın. Ama bu hedef tutturulmasa bile, TOGG'u üretebiliyor olmak bizi dünya liginde birkaç level yukarı çıkarıyor olacak. Bu tek başına çok değerli bir hedef.
Linkedin'den toggun tasarımında çalışanlara mesaj göndermeyi denedim birkaçına göndermeyide başardım ama malesef hiçbir cevap alamadım.

Tek bir sorum var aslında araç kullanıcı geliştirmesine açık mı?
Mesela ben yeni bir 'CAN Node' yapıp aracın CAN hattına bağladığımda araç beni görmezden gelmesin benim dediklerimi'de dinlesin.
Tabiiki hiçbir togg geliştiricisi bu sorularıma cevap bile vermedi.

Açık kaynak ticari bir ürün olmaz ama en azından nissan gibi yok kardeşim benim belirlediğim adresler dışında hiçbir CAN datayı benim hattıma işletemezssin gibi olmasın.

Eskiden direnç üretiliyormuş sanki aydın'da fabrikası varmış.

Nissan markalı aracıma CAN hattı üzerinden enjeksiyon ünitesine veri yazıyorum veri yazdığım an araç bütün arıza ışıklarını yakıyor
 
tek temennim araçın geliştirilmeye devam edilip siyasi rant oyuncağı olmaktan çıkması.
fiyat olarak da yerliliği hissedeceğimiz bir fiyat olması halkın aracı haline gelmesini sağlar
Siyasi rant "muhalefetin uydurması,"
Bunlar takoz siyaseti
gerçek burada TOGG
5 BABAYİĞİT 'i bir araya getirip Cumhuriyet tarihinin otomobilini üretilmesi için bütün devletlerin yaptığı gibi gereken devlet desteğin verilmesi
ve bunun gururunun yaşanması doğal hakkı değil midir?
 
Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,953
Mesajlar
118,765
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top