Havalı tornavida

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
21,729
Bugün forumdan @uyesercan ın gönderdiği havalı tornavidayı devreye aldım.

Öncelikle tornavidanın hava girişini yağ sökücü ile temizledim. Sonra da diğer havalı el aletlerine taktığım 1/4" kaplini taktım. Kaplini takarken dişlerine 5542 diş sızdırmazlık yapıştırıcısı sürdüm. 2 saat içinde kurudu.
IMG_20190907_143319.jpg


IMG_20190907_143256.jpg


Sonra da tornavidaya PZ2 yıldız tornavida ucu taktım. İyice yerine bastırıp kilitlenmesini sağlamak gerekiyor.
IMG_20190907_143356.jpg


IMG_20190907_143341.jpg


IMG_20190907_143448.jpg


Sonra da çam ağacı bir kalasa orta boy bir vida sıkmaya çalıştım. Anında köküne kadar girdi ve vida sona geldiğinde de tork debriyajı devreye girdi. Ama hava verdikçe hafif hafif sıkmaya da devam ediyor. Yani tam olması gerektiği gibi. Şu anki durumunda torku oldukça fazla. Bir alyan anahtar giren ayar yeri var, orasını değiştirip torku etkiliyor mu bakacağım.

Bir de tornavidanın ortasında siyah bir metal halka var, tork ayarı orası da olabilir.

IMG_20190907_143527.jpg


IMG_20190907_143623.jpg
 
Mandalın karşısındaki küçük düğme tornavidanın dönüş yönünü ayarlıyor. Onun arkasında alyan anahtarla ayarlanan yer var. Ama muhtelemen o devir ayarı. Tork ayarı ortadaki siyah halka diye tahmin ediyorum.

Şu anki devir hızı oldukça yüksek. Sıkma ve sökme neredeyse 1 saniyede tamamlanıyor! Seri üretim için veya çok sayıda civata/vida sökmek için çok kullanışlı olacak.
 
Havalı el aletlerinin hava girişine her gün bir damla yağ damlatılması ve öyle kullanılması öneriliyor. Bu tornavidayı ilk devreye aldığımda ben de öyle yaptım. Ama elimdeki havalı aletleri sürekli seri üretimde kullanılmadığım için arada bir, aklıma geldikçe bir damla yağ damlatıyorum.

Bir de bu tornavidanın şöyle bir özelliği var: Tornavidanın dönmesi için vidanın üzerine takılıp baskı uygulamak gerekiyor. Yoksa tornavidayı boşta tuttuğunuz zaman, mandala basınca uç dönmüyor. Bunun nasıl bir mantığı var bilemiyorum, ama boşuna yapılmamıştır diye düşünüyorum.
 
Bir de bu tornavidanın şöyle bir özelliği var: Tornavidanın dönmesi için vidanın üzerine takılıp baskı uygulamak gerekiyor. Yoksa tornavidayı boşta tuttuğunuz zaman, mandala basınca uç dönmüyor. Bunun nasıl bir mantığı var bilemiyorum, ama boşuna yapılmamıştır diye düşünüyorum.
Ben onun diş atlamasına engel olmak için yapıldığını tahmin ediyorum. Bir miktar bastırıyorsun vidalamaya başlıyor ama sıkıştığı zaman da diş atlamak yerine aradaki boşlukta hareket etmesine imkan tanıyor olabilir mi?
 
Ben onun diş atlamasına engel olmak için yapıldığını tahmin ediyorum. Bir miktar bastırıyorsun vidalamaya başlıyor ama sıkıştığı zaman da diş atlamak yerine aradaki boşlukta hareket etmesine imkan tanıyor olabilir mi?

O dediğin şeyi tork özelliği yapmıyor mu?

Bence bu, tornavidayı civatanın üzerine yerleştirirken, yıldızlar tam hizada değilse hizaya gelmesini sağlayan bir özellik olabilir.
 
Bence bu, tornavidayı civatanın üzerine yerleştirirken, yıldızlar tam hizada değilse hizaya gelmesini sağlayan bir özellik olabilir.
Olabilir benim ki bir tahmin. Tuhaftır bu tarz aletlerle ilgili doğru düzgün kaynak yok...
 
Aslında şimdi düşünüyorum da, belki de en önemli avantajını belirtmeyi unutmuşum!

Şimdi bu ölçüde bir vidayı akülü vidalama ile sıksam, makinanın uyguladığı tork aynen geri tepiyor ve makinayı çok sıkı tutmam gerekiyor. Ama bu, incecik kalem gibi bir alet olmasına rağmen, geri tepme hiç hissetmedim. Sanki somun sıkmalardaki gibi geri tepmeyi absorbe ediyor.

Eğer öyle ise, günde binlerce civatanın sıkıldığı seri üretimde olmazsa olmaz bir alet. Yoksa o kadar civata sıktıktan sonra bilekte ciddi yorulmaya sebep olur. Ama bunda ben sadece mandala bastım, tornavidayı da fazla sıkı tutmadım diye hatırlıyorum. Bunu tekrar deneyeceğim.
 
Seri üretim videolarında denk gelmişsindir. Vida sıkma işleri çok basit ve hızlı oluyor.
 
Bence bu ozellik belli bir basınç uygulamadan vida başında kaymaya neden olup vida başının hasarlanması deforme yalama olmasını engellemek diye dusunuyorum.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
bu Osaka'nın ne internet sitesi var nede dokümantasyon. Muhtemelen bir Türk firma bunu fason olarak yaptırıp üzerine de Osaka markasını vurduruyor. Dokümanları da Türkçe'ye çevirmek için de kimse uğraşmadı herhalde.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,789
Mesajlar
99,022
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top