Kondansatör Testi

brucewayne

Yeni Üye
Katılım
3 Temmuz 2020
Mesajlar
2
das.png

Hayırlı günler, ekteki soru ile ilgili yardımınıza ihtiyacım var. Teşekkür eder, hayırlı çalışmalar dilerim. Saygılarımla...
 
4495 eklentisine bak
Hayırlı günler, ekteki soru ile ilgili yardımınıza ihtiyacım var. Teşekkür eder, hayırlı çalışmalar dilerim. Saygılarımla...

Bu tutarsız bir soru, o yüzden bu şekliyle buna net bir cevap verilmesi mümkün değil. Eğer Vin genliği 10 mV olan bir sinüs ise soldaki R üzerinde +3V olma olanağı yok. Oraya +3V lu DC kaynak bağlı ise, o zaman da 10 mV luk bir AC kaynak ve +3 V luk DC kaynak paralel bağlı demektir. Aksi belirtilmediğinden bu kaynakları ideal varsaymamız lazım. Voltajı farklı olan iki ideal kaynak paralel bağlanırsa da tanımsız bir durum ortaya çıkar. Sonsuz akım akar, sonsuz voltaj oluşur vesaire.

O yüzden oradaki +3V ibaresini yok sayarak soruyu çözmeye çalış. Bu duruma göre de neyi anlamadığını belirt ona göre yardımcı olalım.
 
herşeyden önce açık kısa ve sızıntılı kondansatör nasıl davranır onu bilmelisin!
Açık devre kondansatör ne doğru akımı ne de alternatif akımı geçirir, yani sanki devrede yoktur (kondansatör yokmuş gibi devreyi çöz)
Kısa devre kondansatör hem doğru akımı hem de alternatif akımı aynı şekilde geçirir (kondansatörü çıkar ve tel bağlayarak çöz)
Sızdıran kondansatör, doğru akımı çok az geçirir, alternatif akımı da normalde geçirmesi gerekenden biraz fazla geçirir (kondansatörün uçlarına 1 megaohm paralel direnç bağlayarak çöz)
 
Konu eski ama yeni gördüm. DC 3V luk değer güç kaynağı ile doğrudan değil de gerilim bölücü dirençlerle olduğu düşünülerek çözüme yaklaşılabilir. Transistörün bazının beslemesi gibi.
 
Konu eski ama yeni gördüm. DC 3V luk değer güç kaynağı ile doğrudan değil de gerilim bölücü dirençlerle olduğu düşünülerek çözüme yaklaşılabilir. Transistörün bazının beslemesi gibi.

Evet o zaman tanımsızlık ortadan kalkıyor, ama soruda öğretilmesi gereken konu dağıtılıyor. +3V ibaresi oradan kaldırılırsa, mantıklı ve öğretici bir soru ortaya çıkıyor.
 
mantıklı ve öğretici bir soru ortaya çıkıyor
Sızıntı akımı olduğu nasıl anlaşılacak?
Frekans verilmemiş o yüzden kondansatör kısa devre değilse açık devre de değilse,üzerinden geçen akım sızıntı mı yoksa o reaktans için geçmesi gereke akım mı?
 
Şık olmadığına göre, klasik çözüm isteniyor. Bu durumda çözümün ω cinsinden ifade edilmesi gerekecek.
 
Kondansatör şarjlı olarak devreye bağlanmış olabilir mi? (Bir süre sonra deşarj olsada)
 
İlave bir bilgi verilmediği için mevcut durumun "steady state" yani durağan hal olduğunu varsaymamız lazım. İdeal 10 mV kaynak ile ideal +3V luk kaynak paralel bağlanırsa sonucun durağan olmayacağını kesin olarak söyleyebiliriz :)
 
4495 eklentisine bak
Hayırlı günler, ekteki soru ile ilgili yardımınıza ihtiyacım var. Teşekkür eder, hayırlı çalışmalar dilerim. Saygılarımla...

Kafa karistirici durumlari isimize geldigi sekilde ele alirsak;

Girise 10sinwt gerilimi uygulandiginda cikista hic gerilim okuyamiyorsak kondansatorun acik devre,
girise 10sinwt gerilimi uygulandiginda cikista ayni gerilimi okuyorsak kondansatorun kisa devre,
girise uzunca bir sureden beri DC 3v uygulandiginda, cikista 0'dan farkli voltaj okuyorsak sizinti akimi oldugunu anlariz.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,828
Mesajlar
99,447
Üyeler
2,476
Son üye
mrmandos

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top