Laptop güç kaynağı tamiri

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
21,539
Bizim veledin laptop'unun güç kaynağı bugün bozuldu. Herhalde sürekli takılı tutuyordu ve cihaz hep adaptörden besleniyordu. Neyse, aradık servisi, bilgisayarla beraber göndermeniz lazım ve garanti kapsamında değiştireceğiz dediler. Ama bilgisayarı göndersen bir aydan aşağı sürmez geri gelmesi, çocuğun ders çalışması lazım. O yüzden ben bir bakayım dedim.

Güç kaynağı 90 W lık FSP. Çıkışında boşta 17 küsür V var. Yükleyince voltaj sıfıra düşüyor. Yani güç kaynağı kesin gidik. Artık internetten bir üniversal laptop güç kaynağı ısmarlayacağım ve sonra da bunu fırsat olunca tamire girişeceğim.

Üniversal güç kaynağı gelene kadar da şöyle bir ara çözüm buldum :D Küçük bir adaptörden kabloyu söktüm ve benim UNI-T güç kaynağına bağladım. Küçük adaptör 2 A lik, ama bunun kendi güç kaynağı 4.74 A lik. O yüzden bilgisayar açıkken bu kabloda fazla gerilim düşüyor ve stabil şarj olamıyor. O yüzden bilgisayarı uyku moduna soktum ve öyle şarj ediyorum.

IMG_20201214_150337.jpg
 
Orjinal şarjı kaç v kaç a abi?
Bende bir tane orjinal adaptör var. Yatacağına uyarsa göndereyim.
 
Orjinal şarjı kaç v kaç a abi?
Bende bir tane orjinal adaptör var. Yatacağına uyarsa göndereyim.

19 V 4.74 A lik. Ucu bir tuhaf. İki tane başka laptop adaptörü var ikisinin de fişi uymadı.

Neyseki elimde şunlardan bir tane vardı onun kablosunu feda ettim artık.

IMG_20201214_152817.jpg
 
19 V 4.74 A'lik adaptör var bende, sipariş vermediysen göndereyim mi?
 
Adaptörlerin seri numarası takip edilmediği için bilgisayarı da yanında istiyor olabilirler. Belki bilgisayarla gidip bilgisayarı bırakmadan işi halletmek mümkün olabilirdi. Kargo ile gönderince mecburen cihazı da yanında istiyor olabilirler. Yoksa her eline geçen bozuk adaptörü yenisini almak için gönderebilirsin. Bu işin ticaretini yapan bir tokatçıysan, karlı bir iş olabilir...
 
Yada insanlar kişisel bilgileri ile dolu bilgisayarını 1 aylığına göndermektense 60-70 tl para verip adaptör alırlar, serviste adaptör değiştirme yükünden kurtulmuş olur.
 
Düzgün bir işletme satış fiyatına servis riskini de ekler. Yani sen satın aldığında zaten değiştirmeyi göze almış oluyor. O saatten sonra pazarlamaya milyonlar ayıran firma tutup da ıvır zıvır işlerden kaçmaz. Mesela eleman eksikliğinden geri dönüş süreleri uzar ama adaptör değiştirmekten kaçmaz...

Şöyle örnek vereyim. Adaptörün onlara maliyeti 60-70 TL değil. Televizyonda prime time da 1 dakika reklamın (çekim maliyeti hariç sadece yayın) maliyeti 45-75 bin TL arasında değişiyor. 30 sn spot reklamın varsa ve bir reklam arasında 4 kere dönüyorsa maliyeti 2 dk olarak hesaplayın. Bunu da 20dk ara ile bir dizi boyunca yaptığını düşün. :D
 
Düzgün bir işletme satış fiyatına servis riskini de ekler. Yani sen satın aldığında zaten değiştirmeyi göze almış oluyor. O saatten sonra pazarlamaya milyonlar ayıran firma tutup da ıvır zıvır işlerden kaçmaz. Mesela eleman eksikliğinden geri dönüş süreleri uzar ama adaptör değiştirmekten kaçmaz...

Şöyle örnek vereyim. Adaptörün onlara maliyeti 60-70 TL değil. Televizyonda prime time da 1 dakika reklamın (çekim maliyeti hariç sadece yayın) maliyeti 45-75 bin TL arasında değişiyor. 30 sn spot reklamın varsa ve bir reklam arasında 4 kere dönüyorsa maliyeti 2 dk olarak hesaplayın. Bunu da 20dk ara ile bir dizi boyunca yaptığını düşün. :D
İyi de o zaman bu düzgün arkadaşlar adaptör etiketine fazladan 3-5 numara ekleyip takip masrafından mı kaçıyorlar o zaman?
 
Hayır tokatçılardan kendini korumaya çalışıyordur. Sonuçta servis değiştirmem demiyor. Buradaki bir aylık geri dönüş süresi de bir varsayım. Normalde servis süresi 15 günü geçemez... Kargo yerine, sabah erken gidip kendin teslim edersen (bazen rica ile) basit bir arıza ise aynı gün işini çözerler. Onlar da serviste yoğunluk istemiyor.

Sen cihazının bütünlüğünü bozan bir hata var diye cihazı göndermelisin. Ne malum sadece adaptörün arızalı oldu? Herkes elektronik mühendisi mi ya da her elektronik mühendisi arızaları kesin olarak tespit edebilecek kabiliyette mi? Sadece adaptörü gönderip, değiştirmelerini neden bekleyesin?
 
Ajan mısın sen? Kimden yanasın? :D

Yani en azından çoğumuz olmasa da bazılarımız sorunu anlayabiliyoruz. Arayıp "teknik bilgim var, adaptörüm bozuldu" dediğim zaman yardımcı olabilmeleri lazım.
 
Taraf olduğumdan değil, beklentiler gerçekçi olmalı.

Çok biliyorsan kendin tamir et, onun tamir maliyeti kaç para bunun için bizi yorma derler... :D Sen kendi işin hakkında başkasına ahkam kestirir misin?
 
Ahkam kestirmem tabi de akıl akıldan üstündür. Benim işimle ilgili bana mantıklı bir şey söylenirse kabullenirim. "Bu benim işim kimseye laf söyletmem" de demem.
Neresinden bakarsan bak adaptör için laptopu göndermek anormal geliyor insana. Zaten adaptörden başka da bir parça yok öyle laptopu göndermiyim diye bileceğin. Bir şekilde buna çözüm bulunmalı diye düşünüyorum.
 
Servis müşterisine kötü bir şey söylememiş. Müşteri de zaten itiraz etmiyor. Marka benden bütün olarak aldığın cihazı bütün olarak gönder, nesi var nesi yok bakalım, tamir edip gönderelim diyor. Gayet rasyonel bir talep. Belki adaptör arızası o an belli olmayan başka bir arızaya sebep oldu ve sana gönderdiği sıfır adaptör de aynı şekilde bozulacak. O zaman kendini mi firmayı mı suçlayacaksın? Bunun gibi çok varyasyon üretilir.

Belki bu konu olan servis hizmeti farklıdır bilemem ama kurumsal firmaların politikaları (sadece servis değil ama servis de dahil) tüm dünyada uygulanıyor dolayısıyla daha evrensel bir düşünme biçimi...

Senin söylediğin bakış açısı ayranım dökülmesin keyfim kaçmasın... Böyle düşünen tek sen değilsin ama galiba tek ülkeyiz. Bu yüzden ülkemizdeki firmalar kurumsallaşamadan "bakkal dükkanı" zihninden öte geçemiyor.

Konuyu niye uzatıyorum?
Neyi talep ettiğimiz arzı belirler. Madem katma değer üretmeyi seven insanlarız, ne talep ettiğimize de bir o kadar dikkat etmek gerek...
 
Aslında tüketici hakları kaydı açtırsam muhtemelen değiştirirlerdi güç kaynağını, ama işte bilgisayarın kullanılması gerekiyor, o yüzden adaptör hemen lazımdı, tüketici heyetini bekleyemezdik. Zaten Türkiye'deki mahkeme sürelerini referans alırsak, bu tüketici hakları heyetinin de bunu sonuçlandırmasının aylar süreceğini kestirmek zor değil :)
 
Kaç yıl önceydi hatırlamıyorum. En son servise bilgisayarımı gönderdiğim de geri gelmesi 1 ay sürmüştü. O gün bu gündür ya kendim yapıyorum yada güvendiğim bir yetkisiz servise veriyorum. En fazla ertesi gün veriyorlardı.

Belki de zaman bazı şeyleri değiştirmiştir. Ön yargıları yıkmak gerekir. Söylediklerin de haklısın biz çoğu şeyleri oturmamış bir toplumuz.
Deminden beri yazıp yazıp siliyorum doğru cümleyi kurmak için. Bu servis konusunda bir haksızlık var ama ben bunun için doğru cümleyi bulamadım. Dolayısıyla ben doğru cümleyi bulamıyorsam yazmak için sen haklısın demektir.
 
Aslında tüketici hakları kaydı açtırsam muhtemelen değiştirirlerdi güç kaynağını, ama işte bilgisayarın kullanılması gerekiyor, o yüzden adaptör hemen lazımdı, tüketici heyetini bekleyemezdik. Zaten Türkiye'deki mahkeme sürelerini referans alırsak, bu tüketici hakları heyetinin de bunu sonuçlandırmasının aylar süreceğini kestirmek zor değil :)
Buna neden gerek olsun. Servis prosedürüne uygun davrandın da sorunu çözemeyiz mi dediler?
 
Kaç yıl önceydi hatırlamıyorum. En son servise bilgisayarımı gönderdiğim de geri gelmesi 1 ay sürmüştü. O gün bu gündür ya kendim yapıyorum yada güvendiğim bir yetkisiz servise veriyorum. En fazla ertesi gün veriyorlardı.
Bir çok işlemi kendim yapıyorum. Beni aşan konular ya çok zahmetli ya da özel ekipman isteyen zor işler oluyor. Beni aşan konular için ne zaman özel servise (geneli de arkadaşım) gittiysem, bin pişman oldum. Burada konu para da değil ben durumu yüzlerine de söylüyorum, gülüşüyoruz. :D
 
Bir çok işlemi kendim yapıyorum. Beni aşan konular ya çok zahmetli ya da özel ekipman isteyen zor işler oluyor. Beni aşan konular için ne zaman özel servise (geneli de arkadaşım) gittiysem, bin pişman oldum. Burada konu para da değil ben durumu yüzlerine de söylüyorum, gülüşüyoruz. :D

Biraz işin tekniğinden anlıyor isen bu durum bir çok konuda geçerli. Ben öyle malıma çok değer veren titiz bir insan değilim ama bir başkasına para karşılığında bir iş yaptırıp karşılığını özensiz aldığımda canım sıkılıyor. Malesef ustalık ve işin hakkını verme gün geçtikçe azalıyor. Onun yerine yalap şalap iş yapma tarzı artıyor.
 
Laptop güç kaynağının kutusunu açmak için de gene tiner, aseton denedim, sonuç hüsran. Hiçbir işe yaramadı. Ve gene beyaz lekelemekten başka birşey yapmadı. Artık benden günah gitti dedim ve doğrudan proxxon testere bıçağı ile daldım.

Açıldıktan sonra görülüyor ki plastik çok kalın, zaten solvent ile eriyen plastik de olsa açılacak gibi değil.

IMG_20210912_192337.jpg


IMG_20210912_192355.jpg


IMG_20210912_193639.jpg


IMG_20210912_193740.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
5,654
Mesajlar
97,281
Üyeler
2,438
Son üye
İbrahimSönmez

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top