Olan oldu, yazıcıyı dağıtmaya başladım

Sisteme OctoPi/Octoprint de eklerseniz her türlü maymunluğu yapmak mümkün oluyor. Uzaktan dosya gönderip yazım başlatmak, sıcaklık takibi, özel gcode çalıştırmak vs.

Yalnız ben Ender 3 Pro'ya ekleyemedim çünkü üzerindeki board USB ile hızlı gcode transferi yapacak kadar güçlü değil, bu da print kalitesini mahvediyormuş. Marlin derlerken USB buffer ayarı varmış, bunu arttırarak çözdüm diyen var.
 
Marlin 2'de linear advance diye bir özellik var. Bir kere kalibre edince (sıfır veya çok az retraction ile) filament sızmasını engelliyor.

Mesh bed leveling var, denemişsinizdir :)
 
Sisteme OctoPi/Octoprint de eklerseniz her türlü maymunluğu yapmak mümkün oluyor. Uzaktan dosya gönderip yazım başlatmak, sıcaklık takibi, özel gcode çalıştırmak vs.

Evet octoprint ile kullanıyorum şu anda. Aslında octoprint'in özelliklerine ihtiyacımdan ziyade, ağ üzerinden kullanabilmek için kurdum bunu. Yoksa oldukça uzun bir USB kablo çekmek zorunda kalıyorum ve bu boyda kablo olunca da bağlantı randımanlı olmuyor. Belki kullandığım SKR Pro 1.1 dendir bilmiyorum, kartın USB'sini "self powered" yapınca arada bir benim PC tanıyamıyor kartı, veya bağlantı kopuyordu. Ama şimdi çok kısa bir USB kablo ile raspberry pi'a bağlı ve gene USB "self powered" olmasına rağmen bağlantı sorunu yok.
 
Marlin 2'de linear advance diye bir özellik var. Bir kere kalibre edince (sıfır veya çok az retraction ile) filament sızmasını engelliyor.

Evet o özelliği görmüştüm ama ayrıntılarına bakmamıştım. Bu kesin bana lazım, bendeki MK8 kafa çok fazla sızdırıyor filamenti.

Mesh bed leveling var, denemişsinizdir :)

Evet onu ayrıntılı inceledim ve BILINEAR olanı seçtim. Bir de UBL var. En iyisi o gibi duruyor ama bir sürü ayarı var. Ama daha kullanmadım. Şu ekstruderin sorununu çözeyim ondan sonra ilk parçayı basarken deneyeceğim. Ekstruderin sorunu sanırım tıkalı olması.
 
O değil de yazıcı alırken sadece kullanacağım, kurcalamak istemiyorum diyen biri vardı. Şimdi nerede acaba?:katil1:
 
Yazıcıya USB ile bağlı olan ve gcode'ları ağ üzerinden alıp yazıcıya gönderen bir program. Slicer'in çıktısını bir kere verdikten sonra artık senin PC meşgul olmamış oluyor.
Bununla birlikte USB kamera filan bağlarsan, uzaktan izleyip hata durumunda durdurma gibi güzel özellikleri de var. Ben kuracaktım raspberry'i oraya feda etmek istemediğim için vazgeçtim. Bir de ben sürekli yanında oluyorum. Elimde artık kullanılmayan atom işlemcili onboard pc var ona kurabilirsem aslında faydalı olabilir...
 
Bu arada Marlin'deki çok süper bir özelliği daha kullandım. Hem tabla ısıtıcısı için hem de nozul için normalde PID kontrollü ısıtma yapıyor. PID değerlerini otomatik olarak belirleyen ve rapor eden bir GCODE var. Bunu kullanarak katsayıları firmware'e girdim. Şimdi hem tabla hem de nozul çok çabuk ısınıyor.

Ama tablayı sadece 60 °C de kullanıyorum şu anda. 100 °C için durumu göreceğiz
 
Benim göğüs yayının 5 yayından birisini söktüm ve onun bir ucunu tablaya diğer ucunu da dolabın üst rafına bağladım. Tam ideal gerginlikte çıktı! Yazıcı kabininin tam ortasında dengede duruyor. Böylece yanlışlıkla Z yi eksi veya artı verirsem değirmen öğütme sesleri gelmiyor artık :katil2:

Tabi bu kalıcı çözüm değil. GCODE işlerinde belli bir uzmalık seviyesine gelene kadar makinayı bozmamak için.

IMG_20200718_144543.jpg
 
CNC DE limit switch diye bir şey var. Esasen onu yapman lazım

Limit switch tüm eksenlerde var zaten. Ama sadece min olanlar var. Max olanlar yok ve bu yazılımda limitleniyor. Ama Z için bir de max noktaya limit switch koymak lazım.
 
Ekstruder'deki sorunu da hallettim. Ekstruder ucu ile kafa arasındaki metal boru fazla ısınıyordu ve filament de yukarı doğru yumuşamaya başlıyordu. O boruyu değiştirdim, yeni boruyu takarken de üst tarafına termal macun sürdüm. Bu sorunu çözdü gibi. Ama tasarım olarak bu MK8 kafa iyi değil, bunu değiştirmek lazım.

Ekstruder de hallolduktan sonra bir çekmece bastım. Sonuç iyi görünüyor
IMG_20200720_165900.jpg
 
Z prob tekrarlanabilirliğini ölçtüğüm zaman şu anda 20 mikron değişkenlik görüyorum, yani 0.02 mm. Bu da fazlasıyla iyi. Ama tabla ve ekstruder ısısına göre Z ofsetleri değişiyor. Marlin'de bunun için de kompanzasyon var, onlara da bakıp devreye almak lazım. Belli ekstruder ve tabla ısısına göre Z ofsete bir düzeltme katsayısı uygulaması gerekiyor.
 
Kafanın kablolarını organize etmek ve dik vaziyette tutmak için de bir tutucu bastıktan sonra artık yazıcıyı topladım.

IMG_20200806_112113.jpg


IMG_20200806_112121.jpg


Kayışları uygun şekilde gerdiren aparatlar baskı kalitesinde farkedilir bir iyileşme sağladı.
 
Aldığım nema 32 step motorun mili uzun geldi, Z ekseni bağlantı yerine girmiyor ... Ben de zaten bahane arıyordum, yazıcıyı tekrar dağıttım.

IMG_20210405_195249.jpg
 
Yazıcı çok ağırdı, birşey yapacağım zaman yerinden kıpırdatamıyordum. Ayrıca yan panellerdeki akrilik camlar da buğulu idi. Bütün yan ve arka panelleri söktüm. Onların yerine 3 mm akrilikten kapak takacağım. Şu anda da baya ağır ama en azından biraz zorlanarak da olsa masadan aşağı indirebiliyorum.

Güç kaynaklarını da yazıcının içinden çıkarıp dışarı alacağım. Böylece iç kabin ısıtması yaptığım zaman güç kaynaklarını da beraberinde ısıtmamış olacağım.

Ayrıca kontrol kartını da dışarı alacağım. Böylece yeni bir Marlin firmware derlediğim zaman SDCARD ile kolaylıkla güncelleyebileceğim, yazıcının alt kapağını açmam gerekmeyecek.

Taş motorunu getireceğim ve Z step motorunun olduğu hizaya taban levhasında bir yer açacağım. Böylece hem standart nema 23 hem de elimde bulunan başka yüksek torklu motorlar ile deneyebileceğim.
 
Sökebildiğim her kabloyu söktüm, tablayı da söktüm. Lineer millerin üzerine çöp torbası örttükten sonra kesmeye başladım. Önce taş motoru ile kesmeyi düşündüm, ama elektronik laboratuvarında her tarafa demir parçalarının uçuşması bana pek mantıklı gelmediği için sonradan el testeresi ile kestim. Enine kesimi bari taş motoru ile yapayım diye düşünürken gene aklı selim galip geldi ve sırayla delikler delerek kestim alt tarafı. Kalan delik çapaklarının biraz keskinliğini aldım testere ile ama eğe ile düzeltmeye uğraşmadım. Gerek yok zaten arka tarafta kalıyor.

IMG_20210406_121337.jpg


IMG_20210406_122148.jpg


IMG_20210406_122238.jpg


IMG_20210406_123407.jpg
 
Aslında motor milinin girdiği deliğe 8 mm lik bir yarık da açabilirdim, böylece motoru yandan geçirir, yazıcıyı da parçalamama gerek olmazdı, ama bunu yapmadım çünkü:

1) O enine kiriş Z ekseninin ana taşıyıcısı, onu hiçbir şekilde zayıflatmak istemedim.

2) Yazıcıyı zaten parçalamak istiyordum :katil2: Parçalayıp kurcalamak benim için işin zevkli tarafı. Benim bilgisayarların da hepsinin kapağı söküktür ve ellerim de sürekli kasanın içinde, birşeyleri kurcalarım.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,663
Mesajlar
97,424
Üyeler
2,440
Son üye
turankaya

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top