0,9999...=1 öyle mi? HAYIR eşit değil.

Matematik dediğimiz şeyin tamamı bir kabul değil midir?

"bu kuralı ben koydum" cümlenizi kabul edersem, benim bildiğim tüm matematik çöp olur ve sizin kurallarınız geçerli olur. Bundan sonra 1+1=3 olduğuna da beni ikna edebilirsiniz, dünyanın küre değil de çokgen olduğuna da ikna edebilirsiniz.

1 sayısını 3'e böldüğümüzde aslında çıkan sonucun 0,3333... olduğunu ve kalan olmadığını KABUL ediyorum.
 
konudan bağımsız gibi ama gene de yazayım.
lim fonksiyonu ders olarak lisede görmedim.
öncelikle fonksiyon nedir? bunu iyi bilmek lazım. bir fonksiyon ne kadar doğrudur? hata payı var mıdır?
fonksiyonu en ufak 4 işleme kadar açtığımızda hangi mantık x'in yerine bunu buraya koy y'nin yerine şunu buraya koy diyebiliyor?
lim fonksiyonu eğer 1/3'ü [imath]0.\overline{3}[/imath] olarak kullanıcıya dayatıyorsa hatalıdır. çünkü.
[imath]1/3=0.\overline{3}+(0.\overline{0}1/3)[/imath] tür.
Sadece sondaki rakam devreder. Devreden sayının olayı bu. Bilimsel teoriler böyle basit akıl yürütmelerle ortaya çıkmıyor. Bunun arkasında ciddi bir birikim ve emek var. Şöyle bir yanılgı var; Bütün bilimsel teoriler salt zekayla ortaya atılan şeyler. Kimse o insanların verdiği emeği ve buna harcadığı zamana bakmıyor. Tüm teoriler birileri bunlara ciddi emekler verdiği için ortaya çıkıyor. Zeka sadece ilerleme hızını etkiliyor. Bence böyle olmalı şöyle olmalı diyerek olmuyor.
 
Zaten ust seviye hesap makinelerinde ve ust seviye matematik islem rutinlerinde N bit kullaniliyorsa (mesela 64 Bit) aslinda buna bir kac bit daha ilave edilir 65, 66, 67, 68 bit kullanilir ve bu ilave bitlere guard bit denir.

Mesela noktanin saginda 4 digit islem yapabilen bir duzenekte Guard bit olmazsa

1/3=0.3333

0.3333*3=0.9999 (Yaklasik sonuc)

Guard bit olursa

1/3=0.33333

0.33333*3=0.99999

9
>5

0.99999+0.00005=1.00004

Gosterilen kisim 1.0000 (Tam sonuc)

!!!!Guard bitleri kullanici goremez.!!!!

Ayni islemi 0.3333*3 olarak yaptiginizda guard bit teknigi kullanilsin kullanilmasin sonuc 0.9999 cikar.

Benzer sekilde bazi makineler Asin(sin(x))=x sonucunu yaklasik olarak bulurken bazilari tam deger bulur.
 
Son düzenleme:
Yine ilkokuldan hatırlarsınız ingilizce de countable uncountable diye bir konu vardı. Aslında bunun türkçe versiyonu da var. Mesela ingilizce de su(water) uncountable. Yani aslında 1 su 2 su gibi bir şey yok ingilizce de ama gidin bir yerde can i get a water diyin, bir bardak ya da şişe su verirler. Kimse gelip sana a water ne demek demez en fazla şişe mi istiyon der. Türkçe de de 1 su 2 su diye bir şey yok, ama 1 su isteyince veriyorlar. Neden çünkü biz ona bir anlam vermişiz. Aynı hikaye pide içinde geçerli. Eğer 0.785 pide yi tanımlarsa mekan sahibi alabilirsiniz. Bazı yerler 3 çeyrek döner yapar bazıları ise bir yarım bir de çeyrek verir öyle isterseniz. Dolayısıyla ben günlük yaşamımda görmüyorum, fiziksel karşılığını göremiyorum işi yok. Günlük yaşamımızda alım satımda biraz daha discrete matematik kullanıyoruz. @Mikro Step in yeni açtığı z transform konusuna bakmanızı tavsiye ederim.

Ayrıca bilimde ispat çok temel ama önemli ve zor bir konudur. Forumda temel bilim alanından mezun ya da çalışan var mı bilmiyorum ancak herhangi birinin gelip ispat yapması mümkün değil. Dolayısıyla mantıken şöyle böyle tarzı yöntemler ile olacak iş değil. Ben düşündüm böyle tarzı şeyler için felsefeye gidin, orada bile bu tarz şeyler pek hoş karşılanmayabilir.

Küsüratlı sayılarda sağda kalan sıfır genelde yazılmaz, dolayısıyla 10 la çarptım orada 0 oldu diye bir şey yok. Ancak significant figure denen bir olay var, deneylerde ölçüm çözünürlükleri belli olsun karışmasın diye buna dikkat edilerek hesap yapılır, yani günlük yaşamda 0.85 ile 0.850 aynıyken bilim adamları için değildir. Bir mühendis olarak ben significant figure den anlamam, benim deneylerim özelinde ihtiyacım nadiren oluyor o zaman kontrol edip işimi hallediyorum.
 
Sadece sondaki rakam devreder. Devreden sayının olayı bu. Bilimsel teoriler böyle basit akıl yürütmelerle ortaya çıkmıyor. Bunun arkasında ciddi bir birikim ve emek var. Şöyle bir yanılgı var; Bütün bilimsel teoriler salt zekayla ortaya atılan şeyler. Kimse o insanların verdiği emeği ve buna harcadığı zamana bakmıyor. Tüm teoriler birileri bunlara ciddi emekler verdiği için ortaya çıkıyor. Zeka sadece ilerleme hızını etkiliyor. Bence böyle olmalı şöyle olmalı diyerek olmuyor.
Millet Einstein in üniversitedeki odasında resmini astığı ,hayranlığını her fırsatta dile getirdiği Maxwell e bile laf söylüyor.
Gerisini siz düşünün.
 
Millet Einstein in üniversitedeki odasında resmini astığı ,hayranlığını her fırsatta dile getirdiği Maxwell e bile laf söylüyor.
Gerisini siz düşünün.
Laf söylensin onda değilim de adamların hakkını da vermek lazım. Millet olarak eleştri yapma yeteneğimizi kaybetmişiz. Saygı çerçevesinde fikir belirtemiyoruz.
 
pide ustasına 0.785 pide istiyorum dersen yersin küreği kafana adam 200 derece sıcakta çalışıyor tavsiye etmem
 
kişisel birşey söylemiyorum herkese saygım var. herkes hata yapar bende hata yapa yapa bu sonucu buldum. lütfen kişisel algılamayın. bilmeden uslupsuz birşey yazdıysam özür dilerim.
 
kişisel birşey söylemiyorum herkese saygım var. herkes hata yapar bende hata yapa yapa bu sonucu buldum. lütfen kişisel algılamayın. bilmeden uslupsuz birşey yazdıysam özür dilerim.

Öğrenme adına neyi sorman gerekiyorsa, veya fikrini belirtmen adına neyi söylemen gerekiyorsa söyle. Bu iyi bir üsluptan çok daha önemli bana göre. Ayrıca aptal soru veya aptal bir cümle diye birşey yoktur. Aksine, toplum tepkisinden çekinip soracağını soramayan ve kendini ifade edemeyen vardır.
 
kişisel birşey söylemiyorum herkese saygım var. herkes hata yapar bende hata yapa yapa bu sonucu buldum. lütfen kişisel algılamayın. bilmeden uslupsuz birşey yazdıysam özür dilerim.
Bence sizinle alakası olmayan bir kısmı üzerinize alındınız.
 
işlemi yaptın ama eksik yaptın. sayıları bir kaydırdın ama devirli sayı 10 ile çarpınca devirli sayının son rakamı 0 olmak zorunda
[imath]9.\overline{9}0[/imath]
yani aslında bilinen 2 tane 0 sayısı var. rakamsal 0 birde hiçliği ifade eden 0

0 tane elma dersem hiçliği ifade etmiş olurum.
10 tane elma dersem 10 elma olur.
..noktayı bir basamak sağa kaydırdınız, yani 10 ile çarptınız.. sonra sonuna 0 eklediniz, ikinci defa 10 ile çarptınız..
 
kağıt üzerinde 0 - 1 arası sonsuz 0,9999999.............9999999......999999999 bu şekilde gidiyor
ama sen hiç duydunmu usta bize devreden pide diyeni ya tek ya duble ya da buçuktur

matematik = yalan
devirli sayılar = kuyruklu yalan :D
 
Son düzenleme:
1>>>>>0

Adsız.jpg
 
Muş, metre, yıldız tornavida, cd, çaydanlık, transformatör iyi günler @Alt 255 :D
 

Forum istatistikleri

Konular
5,841
Mesajlar
99,646
Üyeler
2,480
Son üye
mozcelikors

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top