Yok ben almıştım bir tane motora takmak için. Bir deneme yaptıktan sonra kenara kaldırdım. Bir kaç gün sonra tekrar elime aldığımda çalışmıyordu. Daha sonra da bakmadım nesi var diye. Ondan biraz ön yargılı olabilirim.
d sınıfı amfiler için yazacağım bunu ses eleketroniği hiç sevmediğim alan bu yüzden çok detay bilmiyorum.
TI'ın yazdığı d sınıfı amfiler için besleme notlarında;
bir amfi entgeresi d sınıfı şartlarına göre üretildiyse 50V gerilim seviyesine kadar çalışabilir,
pik olarakda 30A akımı kaldırabilir durumda olmalıdır(süre belirtmemiş pik için).
fakat belirtilen bir notta diyor ki araçlarda kullanılacaksa şayet d sınıfı amfi bu tepe gerilim değeri 36V olmalı neden?
araçlarda tır,kamyon,otobüs,motorsiklet,araba fark etmeksizin alternatör ile şarj olurlar bu değişken devirde dönen alternatörün yaratacağı gerilim dalgalanmasının önüne geçmek için bir src(tristör) konulur önüne.
bu tristör ayarlı bir zener gibi çalışır(örneğin) gerilimi hep 14.5 15 civarında tutmaya çalışır fakat ani hızlanmalar, ani yavaşalamaların yarattığı emk bu diyottan bütün araca yayılabilir alternatör tipine göre yer yer 1kv.
bu 1kv bu arkadaşları bozmaya çok müsait bu yüzden regülatör+tvs ile kourmak gerekebiliyor yaptığımız devreyi.
benim nezlimde ses elektroniği üstadı
@taydin abi eklemler çıkarmalar yazabilir bunun üstüne.
ben mecburiyetten öğrendiğim kadarını yazdım.