J1939 usb can bus analyzer

UCAN ile hala ilgileniyorsanız küçük bir tavsiye: Birkaç arkadaş birleşip 5-6 adet isteyince satış yaparlar. Şahıslara satış yapamıyoruz derken, kanunlar gereği değil de, firma prensipleri gereği satış yapamıyoruz diyor.
istesem araya bir firma koyar alırım zaten sorun o değilki. bu kafada olan firmadan bırak bikaç arkadaş birleşmeyi yüz bin dolarlık siparişim olsa gene yapmam. alternatifi çok daha iyi ürünler var.
 
istesem araya bir firma koyar alırım zaten sorun o değilki. bu kafada olan firmadan bırak bikaç arkadaş birleşmeyi yüz bin dolarlık siparişim olsa gene yapmam. alternatifi çok daha iyi ürünler var.
Haklı olabilirsin. Ama yukarıda Ahmet Develi' nin dediği gibi Peak Can ile tamamen uyumlu olması ve çok çok uygun fiyatı ile alternatif ürünlerden birkaç adım öne çıkıyor. Firma da bunu gayet iyi bildiği için oldukça tok satıcı görünüyor. Neyse uzatmayayım, konu da kapansın :)
 
Elin çinlisi tatlı dil darbeleriyle hafif bir masaj huzurunda küçük bir saunada sake eşliğinde satacak neredeyse 2-3$'lık ürününü, bizimkiler de burunlarından kıl aldırmıyor...
Böyle böyle türk firmalarıyla çalışmaktan uzaklaşıyor işte insanlar.

Sonra egonomi çok kötü...
 
Haklı olabilirsin. Ama yukarıda Ahmet Develi' nin dediği gibi Peak Can ile tamamen uyumlu olması ve çok çok uygun fiyatı ile alternatif ürünlerden birkaç adım öne çıkıyor. Firma da bunu gayet iyi bildiği için oldukça tok satıcı görünüyor. Neyse uzatmayayım, konu da kapansın :)
peakcan ile uyumlu bir sürü donanım var. bu adamlar da zaten orjinal bir cihaz satmıyorlarki. peakcan ile uyumlu bir devre bulup içine firmware atmışlar. belki açık kaynaklı bir proje üzerinden devam etmişlerdir. her durumda pc tarafında SW onlara ait değil.

çok uygun fiyatlı ürünle tok satıcılık yapamazsın çünkü kar marjın düşük, ancak adet satarak kar elde edebilirsin.

sonuç olarak waveshare (elin çinlisi) parayı cebe attı.

lazım olursa pcan uyumlu donanımlar listesi-şemalar ve fw reposu:
 
Bugune kadar CAN donanimi ile hic isime olmadi.

Burda projeyi ilginc yapan, adi gecen cihazin ve PC yazilimin guzel olan tarafi nedir?

Projenin zor olmasinin sebebi nedir?

Arac bilgilerini cekebilmek icin bazi seyler sir mi? Adamlar bunlari mi ele gecirmisler?
 
Bugune kadar CAN donanimi ile hic isime olmadi.

Burda projeyi ilginc yapan, adi gecen cihazin ve PC yazilimin guzel olan tarafi nedir?

Projenin zor olmasinin sebebi nedir?

Arac bilgilerini cekebilmek icin bazi seyler sir mi? Adamlar bunlari mi ele gecirmisler?
Her otomobil devir, motor sıcaklığı vb birkaç basit standart bilgi dışında önemli datayı farklı header verileri ile gönderiyor. Marka/model değişince haliyle kodlar da değişiyor. Markanın yetkili servisleri kendi orjinal cihazlarını kullanırken birden fazla markaya hitap eden cihazlar astronomik fiyatlara satılıyor. İşin bir standartı yok. Standart olan tek şey obd2 portu. Onun dışında herşey marka/ model spesifik.

Rölanti ayarından, multimedya kontrollere, sinyalin yanıp dönmesinden ateşleme ayarlarına kadar herşey can bus/ obd2 üzerinde dönüyor
 
Bugune kadar CAN donanimi ile hic isime olmadi.

Burda projeyi ilginc yapan, adi gecen cihazin ve PC yazilimin guzel olan tarafi nedir?

Projenin zor olmasinin sebebi nedir?

Arac bilgilerini cekebilmek icin bazi seyler sir mi? Adamlar bunlari mi ele gecirmisler?
CAN otomotivle özdeşleşmiş olsa da canbus'ın çok fazla kullanım amacı var. örneği biz başka bir senaryoda puclic anons sistemi için masaüstü mikrofonlarla merkezin 300-400metre mesafede haberleşmesi için kullanıyoruz. aşırı gürültülü ortamlarda bile basit kablolarla hiç sorun çıkarmadan çalışıyor.

canbus'ın olayı veri güvenliği. bus üzerinde birçok node bulunur ve hrhangi bir node istediği zaman konuşabilir. veri yerine ulaştı mı ulaşmadı mı bunu bilir ve ulaşmadıysa tekrar dener. tüm bu veri iletim güvenliği proseslerini canbus donanımı yapar. biz bi buffera veri yazıp gönder diyoruz ve unutuyoruz. ya da bir inboxımız var ona veri düşüyor. tabi filtreler-hızlar vs. vs. birçok detay daha var.

otomotivde bir araç üzerinde birden çok ecu bulunur bunlardan biri motoru, diğeri abs, elektrik donanımları vs. kontrol eder. hatta araçtaki röle kutusu dedikleri elektrik dağıtım ve multimedya cihazı bile canbusa bağlıdır. bunların asla haberleşme hatası yapmaması gerekir. örneğin aracın darbe sensöründeb veri gitmezse airbagler açılmaz. bunlar hep canbustan haberleşir.

obd denen bir protokol var aracın motor ecusune bağlanır ve buradan hata arıza ve durum parametrelerini çeker. bu verilerin bir kısmı açıktır bir kısmı da kriptoludur.

bizim projede zor olan kısım biz scania ve arocs kamyonlardan veri okuyoruz, hem motor verileri hem de kamyonun dorse verileri dediğimiz damper açık-kapalı- dorse hava sistemleri gibi veriler var ayrıca yakıt deposu ve aracın ecusunden gelen anlık yakıt tüketimine göre bir toplam tüketim hesabımız var.

bu veriler aslında çok sıkı bir kripto ile korunmuyor ama çok fazla marka-model ve parametre var bu veriler aracın üretim yılına göre bile değişiyor. ayrıca bus üzerinde çılgın bir veri akışı sürekli olarak var. araçtan en az 600-700 tane parametre akıyor.
yani hangi paketin hangi bytelarına bakacağını ve nasıl decode edeceğini bilirsen aslında bir zorluk yok. tabi burada bir fırsat oluşunca ruslar ve çinliler bu verileri çözdükçe databaseler oluşturup bunları satıyorlar.

benim sistemde ikinci zorluk. biz verileri non invasive okumak zorundayız. yani kablolara fiziksel kontak olmadan. canbus kablosu üzerine bir modul takıyoruz o diferensiyel hat üzerinde 500kbit hızda geçen veriden sinali alıp kare dalga yapıp tekrar canbus seviyesine çekip bizim cihazımıza atıyor. aksi halde araç garanti dışı kalıyor ve müsteri bunu istemiyor. aslında bizim sistem pasif okuma yaptığı için araca hiçbir etkisi yok ama üretici kend, cihazlarını satmak ve sistemini korumak için bu şekilde zorluyor.
 
Son düzenleme:
Bugune kadar CAN donanimi ile hic isime olmadi.

Burda projeyi ilginc yapan, adi gecen cihazin ve PC yazilimin guzel olan tarafi nedir?

Projenin zor olmasinin sebebi nedir?

Arac bilgilerini cekebilmek icin bazi seyler sir mi? Adamlar bunlari mi ele gecirmisler?
Hocam sadece otomobil ECU'sundan veri okumakla sınırlı kalmayalım. Diyelim ki, elektrikli forkliftiniz var. Bu forkliftte motor sürücü olarak ZAPI kullanılıyor (ki piyasada çok yaygındır). Sürücü ayarlarını bilgisayar üzerinden yapmanın yolu Peakcan kullanmaktan geçiyor. Çünkü Zapi firması, Peakcan ile uyumlu. Yada batarya yönetim sistemi (BMS cihazı) da Li-Balance marka olsun (ki bu da çok yaygındır). Bu durumda da Peakcan kullanmaktan başka çare yok. Çünkü o firma da Peakcan sürücüleri ile uyumlu.
 
Hocam sadece otomobil ECU'sundan veri okumakla sınırlı kalmayalım. Diyelim ki, elektrikli forkliftiniz var. Bu forkliftte motor sürücü olarak ZAPI kullanılıyor (ki piyasada çok yaygındır). Sürücü ayarlarını bilgisayar üzerinden yapmanın yolu Peakcan kullanmaktan geçiyor. Çünkü Zapi firması, Peakcan ile uyumlu. Yada batarya yönetim sistemi (BMS cihazı) da Li-Balance marka olsun (ki bu da çok yaygındır). Bu durumda da Peakcan kullanmaktan başka çare yok. Çünkü o firma da Peakcan sürücüleri ile uyumlu.
zapinin kendi pc yazılımı var ve canbus donanımı olarak usb peakcan cihaz görmek istiyor doğru mu ?
 
Anladim, arac ureticileri bilgileri sakladiklari icin sorun var.
 
zapinin kendi pc yazılımı var ve canbus donanımı olarak usb peakcan cihaz görmek istiyor doğru mu ?
Evet doğrudur. Zapinin ayrıca küçük ekranlı bir el terminali de var. Elbette bu da kullanılarak ayarlamalar yapılabilir.
Bu iki firma sadece küçük bir örnek, piyasada Peak firmasının USB-CAN çeviricileri çok tercih ediliyor. Çünkü sorunsuz. Peak firması ise doğrudan Türkiye'ye satış yapmıyor. Polonya'daki bayisine yönlendiriyor.
 
Ben CAN'i mesela kendi cihazlarımın haberleşmesinde kullanıyorum. Neden çünkü birincisi 2-3 kablo ile iletişimi sağlıyorum ucuz. İkincisi meret çok basit ve izlemesi kolay. ETHERCAT de var ama daha çok yaygınlaşmadı.

O kadar diyebilirm ki CAN ile çalışmayan adam onun tadını bilemez.

UPS'lerin çoğu da haberleşmek için CAN kullanır mesela. CAN deyince milletin aklına araba gelmesi normal çünkü Bosch zamanında bunun için icad etti bunu.

Bugün araçlar yavaş yavaş CAN FD'ye geçmeye başladılar. Bu da güzel bir teknoloji, resmen USB Type C'ye geçtiğimizdeki rahatlığı sunuyor.

Peak CAN'in bir avantajı şu, bir çok baba firma kullandığı için haberleşme protokolü bir standart haline gelmiş ve bugün 3. parti yazılımlarda desteklediklerinden donanımsal olarak bunu almanız bir çok şeyi çözmenize neden oluyor.

Bu Türk firmalar da bu protokolü bir şekilde kendi donanımlarına çakmışlar, peak can destek mevsuzu buradan geliyor.

@Mikro Step hocam senin CAN'i hiç kullanmamanı yakıştıramadım, o kadar güç elektroniğinin motorların içindesin.


PCAN-View_Tracer.png
 
Sadece kendi motor suruculerimle ilgileniyorum. O yuzden ihtiyac duymadim.
 
otomotivde bir araç üzerinde birden çok ecu bulunur bunlardan biri motoru, diğeri abs, elektrik donanımları vs. kontrol eder. hatta araçtaki röle kutusu dedikleri elektrik dağıtım ve multimedya cihazı bile canbusa bağlıdır. bunların asla haberleşme hatası yapmaması gerekir. örneğin aracın darbe sensöründeb veri gitmezse airbagler açılmaz. bunlar hep canbustan haberleşi
Şöyle bir çıkarımda bulunabilir miyiz?
Obd2 portunun bağlandığı canbus hattı araç ecusuna bağlı fakat sensor ve araç için haberleşmenin bağlı olduğu canbus hattına bağlı değil. Yani ECU üzerinde 2 ayrı canbus hattı var ve birini sensorler ve aktüatörler ile haberleşmek için kullanıyor diğerini obd2 portu ile haberleşmek için.

Obd2-ecu hattının sensör verisini görmemesi yada kısmen görmesi bana mantıklı geliyor çünkü canbus hattına bağlanan bir cihaz herhangi bir aktüatöre doğrudan erişip yanlış bi iş yaparsa motoru pert edebilir.

Renault multimedya canbus ve sensor canbus olarak iki ayrı canbus hattı kullanıyor diye hatırlıyorum. BMW ise flexray isimli duble canbus bir yapı kullanıyordu.
 
Şöyle bir çıkarımda bulunabilir miyiz?
Obd2 portunun bağlandığı canbus hattı araç ecusuna bağlı fakat sensor ve araç için haberleşmenin bağlı olduğu canbus hattına bağlı değil. Yani ECU üzerinde 2 ayrı canbus hattı var ve birini sensorler ve aktüatörler ile haberleşmek için kullanıyor diğerini obd2 portu ile haberleşmek için.

Obd2-ecu hattının sensör verisini görmemesi yada kısmen görmesi bana mantıklı geliyor çünkü canbus hattına bağlanan bir cihaz herhangi bir aktüatöre doğrudan erişip yanlış bi iş yaparsa motoru pert edebilir.

Renault multimedya canbus ve sensor canbus olarak iki ayrı canbus hattı kullanıyor diye hatırlıyorum. BMW ise flexray isimli duble canbus bir yapı kullanıyordu.
sensorlerden genelde canbus çıkmıyor. örneğin lambda sensorunden voltaj çıkar buna benzer yağ müşürü, turbo basıncı vs hep voltaj çıktısı üretir ve ecu bunu yorumlar. direkt canbus çıkan sensor görmedim. çok yeni nesil araçlarda kablo sayısını azaltma amaçlı bu olabilir.

evet araçlarda birden çok canbus hattı var. diagnostik bu bizim obd dediğimiz, multimedia can, abs can vs.

yeni araçlarda direksiyondaki butonlar vol up dwn vs.. direkt canbus hattına data basıyor. teyp de aynı canbus hattında bu verileri aldıkça görevini yapıyor. korna, silecekkerl,sinyallar vs onlar da canbus hattında olabilir. mesela silecek veya far çalıştığında bunun komutu aslında can hattında görünüyor ve status registerlerindeki değişimi de görünüyor.
 
canbus kablosu üzerine bir modul takıyoruz o diferensiyel hat üzerinde 500kbit hızda geçen veriden sinali alıp kare dalga yapıp tekrar canbus seviyesine çekip bizim cihazımıza atıyor.
Bu sir gibi sakli bir sey mi Abi? Nasil yapildigini ogrenecegim bir sey varsa cok iyi olur
 
@Mikro Step Abi Ahmet abi seni o kadar cok seviyor ki, takilmadan gecmiyor ben sana deyim. :saril:
 
@fide beğenmediğin ne oldu yazımda merak ettim :)

Bir de linbus var ona da bakın derim meraklılarına :)
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,989
Mesajlar
102,196
Üyeler
2,517
Son üye
Dzenit

Son kaynaklar

Son profil mesajları

deneyci wrote on hakan8470's profile.
Sibonge uNkulunkulu ngokuhlukahluka asinike kona.

Bu hangi dil? :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
Back
Top