Matematikteki Doğru'lar: Gerçekten Doğru mu?

1/3=0.3333... + 0.0000...1
1= 0.9999... + 0.0000...1 dir.
1705957454789.png
= 0.9999... + 0.0000...1
1705957454789.png
mantıksal bir kavramdır.
bunu şimdi düşündüm bir yerde okumadım. emme doğru emme yanlış
 
Neyi anlamadığınızı anlamadım. Yani 1'i 3'e bölüp sonra tekrar 3 ile çarpınca 1 olmayacağını mı söylüyorsunuz ?
 
Neyi anlamadığınızı anlamadım. Yani 1'i 3'e bölüp sonra tekrar 3 ile çarpınca 1 olmayacağını mı söylüyorsunuz ?
hayır tam tersi 1 olacağını söylüyorum.
1705965422222.png
= 1 dir.
1705965422222.png
= 0.9999... değildir.
1705965422222.png
= 0.9999... + 0.0000...1 dir. diyorum.
1 = 0.9999... + 0.0000...1 dir.
 
Son düzenleme:
bence matematik profesörü mantıksal hata yapıyor.

x =0,9999... diyelim.
10x=9,9999... o zaman
9x=9
x=9/9 = 1
benim işlemler:
"9y" bir devreden sayı
x =0,9y diyelim.
10x=(0,9y)*10 o zaman ---
-----------------------------------------
9x=(0,9y)*9
x=(0,9y)
farklı devirli sayı:
------------------------------------------------------------------------------------------
"8y" bir devreden sayı
x =0,8y diyelim.
6x=(0,8y)*6 o zaman ----
----------------------------------------
5x=(0,8y)*5
x=(0,8y)

bu mantığa göre yapılan işlemlerde hangi devirli sayıyla yaparsan yap sayının kendisine eşit olduğunu buluyorsun. aslında bu bir sihirbazlık numarası gibi birşey. aslında en başından beri hoca devirli sayıyı işlemin sonucu 1 çıkacak şekilde matematiksel işlem yaptığını öne sürerek hesaplıyor. devirli sayıların 10 ile çarpılabileceğini nereden biliyor. belki de devirli sayılar sıfır gibi bir yutan elemandır.belkide çarpma işlemi yapılamayan mantıksal bir değerdir. kendimizi neden 4 işlem (toplama,çıkarma,çarpma,bölme) ile sınırlayalım (sesli düşünüyorum)

(9y/10)*10=(9y*10)/(10*10)=(9y*10)/100=9y/10=0,9999...
(8y/10)*9=(8y*9)/(10*9)=(8y*9)/90=8y/10=0,8888...

(işlem kuralı ihlali olduğunu biliyorum. yeni şeyler keşfetmek için kuralları yeniden yazıyoruz. muhtemalen saçmaladım.)
 
Son düzenleme:
Matematik, bir usül müdür, yoksa bir ilim midir,

önce bunu netleştirelim.
 
Önümüzde 1000 kilometrelik yol var. Bu yolu 900km, 90km, 9km, 900m ... şeklinde ilerlersek sonuç ne olur?
 
videoda öğretilen matematik yanlış.
1 sayısını 3'e böldüğümüzde aslında çıkan sonuç 0,3333... değerine tam olarak eşit değildir. kalan yok değildir. kalan değer "0,0000...1/3" tür. bölme işlemini ne kadar yaparsan yap "0,0000...1/3" sayısı sonsuza kadar kalıyor. zaten tam bölünemediğin için devirli sayı diyoruz. paradoks filan kandırmaca...

[imath]1/3=0.\overline{3}+(0.\overline{0}1/3)[/imath]
[imath]0.\overline{3}*3=0.\overline{9}[/imath]
[imath]1-0.\overline{9}=0.\overline{0}1[/imath]

[imath]x=[0.\overline{3}+(0.\overline{0}1/3)]*3[/imath]
[imath]x=(0.\overline{3}*3)+[(0.\overline{0}1/3)*3][/imath]
[imath]x=0.\overline{9}+0.\overline{0}1[/imath]
[imath]x=1[/imath]

eğer 10 ile çarpma işlemi yapmaya çalışırsak bu sefer sonunda sıfır bulunan devirli bir sayı elde etmiş olacağız. sayının sonunda sıfır olmak zorunda

[imath]0.\overline{9}*10=9.\overline{9}0[/imath]

burada 0'î etkisiz eleman olarak almıyoruz kendisini de sayıya dahil ediyoruz. 0 sayımızın son basamağındaki değişmez rakamdır. bu kuralı ben koydum.bu şekilde sonsuz bir sayıyı 10 ile çarpmak mümkün olmuş oluyor.
[imath]0.\overline{9}[/imath] sayısının son basamağını, eğer 4 işlem yapıyorsak yazmak zorundayız. bir devreden sayının son basamağı belirtilmemiş ise kendisidir.
[imath]0.\overline{9}=0.\overline{9}9[/imath]

[imath]9.\overline{9}0-0.\overline{9}9[/imath]
[imath]9.\overline{9}0-0.\overline{9}9=8.\overline{9}1[/imath]

işlemi nasıl yaptım? 0 dan 9 çıkmaz 1 onluk alırız komşudan. 10dan 9 çıktı 1 kaldı.komşu 9 du 8 oldu. 8 den 9 çıkmaz. komşudan bir onluk alırız. şeklinde devam ediyor. en sonda 8 den 0 çıktı 8 kaldı.

şimdi matematikcilerin bize anlattığı işlemi kendi kurallarımızla yapalım:
[imath]x=0.\overline{9}[/imath]
bu sayıyı kendi oluşturduğum mantık kuralına göre 10 ile çarpalım:
[imath]10x=9.\overline{9}0[/imath]
o zaman yukarıda ki kendi oluşturduğum çıkartma işlemine göre :
[imath]9x=8.\overline{9}1[/imath]
[imath]x=8.\overline{9}1/9[/imath]
[imath]x=0.\overline{9}[/imath]

inanmassanız googleye "8,99999991/9" yazın.

yeni devirli sayılar kurallarımız hayırlı uğurlu olsun. lise mezunuyum ama mantık yürütebiliyorum.

en başında demiştim profesör sihirbazlık yapıyor diye... ezbere iş yapmamak lazım demek ki...
 
Son düzenleme:
12. Yusuf suresi 4. ayet - Ey babacığım! Ben on bir yıldızla, Güneş'in ve Ay'ın bana secde ettiklerini gördüm.

11+ güneş = 12 bu beni böye düşünmeye iten ayet
belki alakası var belki yok. koca evrende zerre kadar bile değiliz. dünyaları verseler biricik olan Allah zikri kadar değeri yok. imtihan dünyası kimisi varlık ile kimisi yokluk ile imtihan oluyor. sen doğru isen her şey doğru sen yamuk isen her şey yamuk....
 
Forumda LATEX desteği var. Devirli sayıları hiçbir karışıklığa mahal vermeden ifade edebilirsiniz.

Kod:
[math]\frac{1}{3} = 0.\overline{3}[/math]
[math]\frac{1}{3} = 0.\overline{3}[/math]

Kod:
[math]\frac{1}{7} = 0.\overline{142857}[/math]
[math]\frac{1}{7} = 0.\overline{142857}[/math]
 
  • Beğen
Reactions: nt

Forum istatistikleri

Konular
5,883
Mesajlar
100,395
Üyeler
2,491
Son üye
djkop

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top