Silisli trafo saci icin lazer kesim

Mikro Step

Kıdemli Üye
Katılım
25 Eylül 2022
Mesajlar
3,802
0.5mm silisli trafo sacindan laserle kesim isim olacak.

Ancak kesimciler malzemeyi benim getirmemi istiyorlar.

Ben boyle degil malzeme de kendilerinden olsun istiyorum.

Silisli sactan kesim yapip verebilecek lazer kesimci biliyormusunuz?
 
Kesim sonrası kaplamayı nasıl yapmayı düşünüyorsun?
 
Kaplama gerekmiyor ki. Acikcasi kaplamanin verime ne kadar faydasi olur bilgim de yok.

Fakat ilmek akimlari tek sac kalinliginin neden oldugu alan icinde olusacagindan saclar birbirine temas halinde olsa bile es potansiyelde olacaklarindan cok fazla sorun olmamasi lazim.

Eger olsaydi buyuk transformatorlerin saclarina dikis kaynagi atmazlardi.

Ayni durumdan mi bahsediyoruz emin olamadim.
 
tek noktadan kaynak ile yuzeylerin birbirine yapisik sekilde temas etmesi farkli bir durum, cekirdek isinmaz mi, eskiden kaynak makinalarin saclari bile kaplamali olurdu, ne kadar buyuk trafodan bahsediyorsun bilmiyorum ama verime katkisi olumsuz olmaz mi, sprey vernikle kaplayabilirsin.
 
Yalıtkan ile kaplanmazsa eddy akımlarından dolayı kayıplar olur. Bu kayıpların tam olarak manyetik analizini yapacak bilgim yok. Ama benim söktüğüm her trafoda saçlar kaplamalı idi. Kenarlardan kaynak yapılan trafolar var, herhalde bunlarda maliyeti düşürmek için daha fazla elektriksel kayıp göze alınıyor.

Benim 4.5 kVA lık izolasyon trafosunun saçlarında kaynak yok, kelepçe ve vidalarla saçlar birbirine sıkılmış durumda

IMG_20230810_182018.jpg
 
Demir kutle olunca herkes girdap akimlarinin asiri kayba neden oldugunda hem fikir.

Eger ayni demir hacmini saclarla yapar ve magnetik akiyi sacin ince kesitinden akacak sekilde yaparsak is degisiyor.

Bir kere iki sac yanyana konup istendigi kadar sikistirilsin birlesme yerindeki magnetik gecirgenlik iki sac kalinligina es sac gecirgenliginden daha az olur.

Dolayisi ile girdap akimlarina neden olan enduksiyon her bir sacin kendi kesiti icinde olusur.

Iki sac elektriksel olarak temas etse bile saclar espotansiyelde enduksiyona maruz kalir. gene girdap akimlari her bir sacin kendi icinde olusur.

Magnetik dagilimin uniform yapidan uzaklastigi en dis kenarlar istisna tabiki.

Dolayisi ile saclari boyamanin bence cok mantigi yok.

Paslanmaya karsi ve de ziriltiya engel olmasi acisindan boyandiklarini dusunuyorum.

Hatta trafonun en disini komple kaynakla bile kapatip demir kutlesine donusturebiliriz. Cunku olay ic yuzeylerde/hacimde olup bitiyor.
 
Silisli sac laser ile kesildiginde sacin magnetik ozellikleri degisiriyormus.
 
Son düzenleme:
Proje nedir?
 
Demir kutle olunca herkes girdap akimlarinin asiri kayba neden oldugunda hem fikir.

Eger ayni demir hacmini saclarla yapar ve magnetik akiyi sacin ince kesitinden akacak sekilde yaparsak is degisiyor.

Bir kere iki sac yanyana konup istendigi kadar sikistirilsin birlesme yerindeki magnetik gecirgenlik iki sac kalinligina es sac gecirgenliginden daha az olur.

Dolayisi ile girdap akimlarina neden olan enduksiyon her bir sacin kendi kesiti icinde olusur.

Iki sac elektriksel olarak temas etse bile saclar espotansiyelde enduksiyona maruz kalir. gene girdap akimlari her bir sacin kendi icinde olusur.

Magnetik dagilimin uniform yapidan uzaklastigi en dis kenarlar istisna tabiki.

Dolayisi ile saclari boyamanin bence cok mantigi yok.

Paslanmaya karsi ve de ziriltiya engel olmasi acisindan boyandiklarini dusunuyorum.

Hatta trafonun en disini komple kaynakla bile kapatip demir kutlesine donusturebiliriz. Cunku olay ic yuzeylerde/hacimde olup bitiyor.

Trafoyu yandan kaynatıyorlar ama bir de tam çevresini dolanayak kaynatsınlar bakalım ne oluyor, ağer güçlü trafo ise kıpkırmızı yanar kaynak yeri. sacın bir ucu + bir ucu - oluyor ve kendi içinde çok küçük bir kısa devre yapıyor , saclar boyanmazsa sac sayısının karesi kadar artar çekilen yük tahminen.



Hocam bu şekilde çalışmaz yada çok küçük güç üretir , neden çünkü hemen altta NS kutupları kısa devre oluyor , yanındaki dişe çok küçük bir manyetik fark kalıyor itmeye yetmez , videoda dikine çember oluşturuyor yanındaki bir diş sonraki çembere daha fazla mayetik değişim hakkı tanıyor .
 
Saclari hic boyanmamis suruyle trafo, motor, dinamo gordum. Muhakkak verim uzerinde etkisi vardir fakat bu asamada verim onceligim degil.

Proje henuz basladi ve onumde 4 senelik arge surecim var. Bu sure zarfinda kim bilir neler olacak neler.

Her sey hayalle basliyor ve bu asamayi gectim.
 
Tık tık sesleri nerden geliyor kapasitör discharge mi yapıyorsun :) , Şu an sorun ne , güç mü zayıf ? step aralığımı geniş.

Şöyle düşünelim akım veriyorsun ve alttaki demiri manyetik olarak şarj ediyorsun, birden akımı kesip bobini kısa devre etsen çok daha büyük güç üretecektir, tabi bu güç yatay değil dikey olacaktır , step özelliği de kaybolacak.

Tahminimce çip üreten firmalarda pozlama makinası bu şekilde çalışan bir motora sahiptir çünkü waferi sağa sola kaydırıyor pozluyor ve çok hızlı, 1nm hata yapmaması lazım xy eksen motorun , sistemin ghz seviyesinde feedback yapması lazım harbiden çok büyük bir başarı.
 
Step motorlar silindirik yapilarindan dolayi rotordaki miknatis rotorun her noktanin stator tarafindan esit sekilde cekilmesine neden olur.
Dolayisi ile rotor ile stator arasindaki mesafe hic degismiyor.

Benim yaptigim yapidaki lineer motorda sadece tek yonde cekme kuvveti var.

100um hava araligina ragmen sargilar enerjilenince sac paketler birbirini cekip carpisiyor ve tak tak seslerine neden oluyor.

Kullandigim celik ray esniyor.

Pek cok cozumu var. Sirayla gidecegiz artik.

Bu motorlar gelecegin lineer sistemlerinin vazgecilmez parcasi olacak.
 
Son düzenleme:

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,866
Mesajlar
100,053
Üyeler
2,486
Son üye
mec4402

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top