Uzun vadeli akü takviye yöntemi tavsiyesi

slewrate

Aktif Üye
Katılım
17 Eylül 2019
Mesajlar
609
Bir ara süper kapasitör modül alıp takviye cihazı yapacaktım. Piladam süperkapasitör yerine LiFePo4 akü tavsiyesi vermişti.

Neyse 2 haftadır araç çalışmayınca soğukla birlikte bugün marş basmadı. Akü 2 yıllık. Aracı çok kullanmıyorum bu nedenle uzun vadeli bir çözüm arıyorum.

Aküyü söküp yerine lion bağlasam, aküyü evde şarj etsem nasıl olur?

10Ah gibi küçük bir akü alıp takviye mi etsem? Normal aküler veya jel aküler iş görür mü?

Takviye cihazı mı alsam? Daha önce almaya niyetlenmiştim. Ama Noco'nun kronik sorunları varmış herhalde.



 
Marş yardımcılarının (takviye cihazı) kaliteli olanları bence sürekli olarak bu işi yapanlar için. Yani bir oto elektrikçisi iseniz cihazı hergün kullanacaksanız güzel. Cihazı alırım şarjını da sık sık takip ederim diyorsanız alın derim. Ben 3 metrelik takviye kablosu yapmıştım, onu kullanıyorum. Şimdiye kadar belki 50 kişiye takviye vermişimdir, bir sorunla karşılaşmadım. Kendi aracımı çalıştırmam (takviye almam) gerektiğinde de başka bir starter aküden yardım almıştım (akü herhangi bir araca bağlı değildi).
 
Araç marka modeli ney?
Buna göre farklı bir tavsiye verebilirim.
 
Aküyü sökü şarja taktım, yerine de 18650 pil grubu bağladım. Akü 11.5'lerdeydi aslında ama marş basmıyor.

Marş yardımcılarının (takviye cihazı) kaliteli olanları bence sürekli olarak bu işi yapanlar için. Yani bir oto elektrikçisi iseniz cihazı hergün kullanacaksanız güzel. Cihazı alırım şarjını da sık sık takip ederim diyorsanız alın derim. Ben 3 metrelik takviye kablosu yapmıştım, onu kullanıyorum. Şimdiye kadar belki 50 kişiye takviye vermişimdir, bir sorunla karşılaşmadım. Kendi aracımı çalıştırmam (takviye almam) gerektiğinde de başka bir starter aküden yardım almıştım (akü herhangi bir araca bağlı değildi).

Cihazın şarjını takip ederim sorun değilde. Kronik sorun kafamı karıştırdı. Zaten powerbank olarak da kullanılabiliyor, 12V çakmalık çıkışı vs de var. (başka amaçlarla kullanabilirim yani.)

Araç marka modeli ney?
Buna göre farklı bir tavsiye verebilirim.
Fiesta 2008
 
Araba kendi anahtarımı istiyorum diye diretmiyorsa çalışmak için bir takvim kurulabilir elektronik olarak örn 3 günde 1 kez 40 dakika rölantide çalışıp duracak.

Bu hem motor sağlığı, hemde akü açısından başarılı olacaktır.
Bu uygulamayı bmw'nin 545 ve 530 kasalarında yapmıştık.
O anahtarını aradığı halde uzun uğraşlar sonucu halletmiştik kontak kapandığından itibaren bir 32F103 saymaya başlıyordu 72 saat marş basılmadıysa 72. saat'de marşa basıp motor sıcaklığı 85 dereceyi bulana kadar çalışıyordu.
Araç dizelse bu süre 40 dakika civarında.
Benzinli ve büyük hacimliyse 15-20 dakika civarında küçük benzinli çok hızlı ısınıyor 8-10 dakika
 
Kapasitör bu;


Araba kendi anahtarımı istiyorum diye diretmiyorsa çalışmak için bir takvim kurulabilir elektronik olarak örn 3 günde 1 kez 40 dakika rölantide çalışıp duracak.

Bu hem motor sağlığı, hemde akü açısından başarılı olacaktır.
Bu uygulamayı bmw'nin 545 ve 530 kasalarında yapmıştık.
O anahtarını aradığı halde uzun uğraşlar sonucu halletmiştik kontak kapandığından itibaren bir 32F103 saymaya başlıyordu 72 saat marş basılmadıysa 72. saat'de marşa basıp motor sıcaklığı 85 dereceyi bulana kadar çalışıyordu.
Araç dizelse bu süre 40 dakika civarında.
Benzinli ve büyük hacimliyse 15-20 dakika civarında küçük benzinli çok hızlı ısınıyor 8-10 dakika

Yöntem iyiymiş de araç kendi anahtarı olmadan çalışmıyor.
 
Kapasitör bu;




Yöntem iyiymiş de araç kendi anahtarı olmadan çalışmıyor.
Bizde bu sorunla karşılaşmıştık, aylarca forumlarda araba anahtarını tanırken diğer ünitelerine bunu nasıl bildiriyor onu aradık, ve sonunda bulmayı bir nebze başardık.

Araç anahtarı yokken 500ms'de 1 hırsızlık önleyici sistemi anahtar yok mesajı döndürüyor anahtarı gördüğü anda anahtar kodunu, ve kendi seri numarasını basıyor can hattına daha sonrasına da 500ms aralıklarla anahtar burada diyordu.

Tesisatı çarşamba pazarına çevirip bu modülü bulduk bu modülün 8li kablo demetine 8li röle kartı taktık, bizim 32F103 de aynı can hattına bağlı kontak kapandığından itibaren başlıyor saymaya 72 saat olduğunda ipleri eline alıyor tam anahtar yok mesajını gördüğünde 8 röleyide çektirip modülü sistemden ayırıyor bu sefer kendisi 2 kere anahtar yok mesajı döndürüyor daha sonra bizim anahtar bağlı gibi modülü taklit ediyordu ve start vermeyide ayrı bir röle ile start stop engine tuşunu 2 saniye birleştirip çalıştırıyordu arabayı.

Motor sıcaklığını ve akü şarj seviyesini okuyup motor 80 dereceleri bulduğunda ve akü şarjı %90ın üstündeyse yine start stop engine tuşuna 2 saniye basıp kontağını kapatıyordu.

sonra çektirdiği 8 röleyi bırakıp modülü tekrar devreye alıyordu fakat bunun çok büyük handikaplarını yaşadık.Bu modül böyle haftaalrca çalıştı iyi memnunuz akü bitmiyor motor yatttığı yerde kurum bağlamıyor.

Birgün evden çıktık bir yere gitmemiz lazım araba çalışıyor aklımıza geldi bizim modül 3 günü saymış marşa basmış bekliyor ısınmasını, arabayı açamıyoruz çünkü bizim düğmeye bastığımızı görecek modül tamamen devre dışı 15 dakika bekledik arabamıza binmek için : ))
 
Bir süre önce bu süpercap ler çok yaygın değilken şu ürünü görmüştüm. Buraya ekleyeyim. Bir ara bende tekrar incelerim...

 
Aküyü sökü şarja taktım, yerine de 18650 pil grubu bağladım. Akü 11.5'lerdeydi aslında ama marş basmıyor.



Cihazın şarjını takip ederim sorun değilde. Kronik sorun kafamı karıştırdı. Zaten powerbank olarak da kullanılabiliyor, 12V çakmalık çıkışı vs de var. (başka amaçlarla kullanabilirim yani.)


Fiesta 2008
Kullanmadım ama Noco' nun ürünlerinin kaliteli olduğunu duymuştum. Almaya niyetlendiyseniz geri dönüş olmuyor, kendimden biliyorum.
 
Kullanmadım ama Noco' nun ürünlerinin kaliteli olduğunu duymuştum. Almaya niyetlendiyseniz geri dönüş olmuyor, kendimden biliyorum.

Geri dönüş olmuyor derken niyet varsa illaki alınıyor mu demek istediniz?

Noco'nun şarj aletini kullanıyorum. Güzel bir cihaz.

Ama bu akü takviyelerde Youtube'de birkaç tamir videosu gördüm. Yorumlarda hep benim de aynı falan demişler.

Forumlarda şarj olmuyor veya takviye yapmıyor gibi sorunlar çok fazla.

Bu nedenle takviye akü daha mantıklı gelmeye başladı.


@Ahmet Baya uğraşmışsınız ama aracın kendi kendine çalışıp durması biraz korkutucu geliyor.
 
Geri dönüş olmuyor derken niyet varsa illaki alınıyor mu demek istediniz?

Noco'nun şarj aletini kullanıyorum. Güzel bir cihaz.

Ama bu akü takviyelerde Youtube'de birkaç tamir videosu gördüm. Yorumlarda hep benim de aynı falan demişler.

Forumlarda şarj olmuyor veya takviye yapmıyor gibi sorunlar çok fazla.

Bu nedenle takviye akü daha mantıklı gelmeye başladı.


@Ahmet Baya uğraşmışsınız ama aracın kendi kendine çalışıp durması biraz korkutucu geliyor.
Evet, onu kastetmiştim :) kendim kablo ile takviye yapıyorum, her gün kullanıyor olsam bu tarz bir cihaz temin ederdim. Ya da kamp doğa gezisi gibi aktivitelerde bulunan biri için de önemli olabilir.
 
araç açık otoparkta ise ön cama ufak bir güneş paneli ile aküye tampon şarj yapılabilir. ayrıca araçta bir tesisat kaçağı var mı ona bakmak lazım. kontak kapatıldıktan sonra araç bir süre daha akım çeker ama en fazla 3-5 dakika içinde toplam akımın 50ma altına inmesi lazım.

eskiyen aküde voltaj ölçersiniz ama iç direnci yükseldiği için marş anında bu voltaj çok düşer. aslında aküde kapasite var ama bu kapasiteyi kullanamıyorsunuz.
 
araç açık otoparkta ise ön cama ufak bir güneş paneli ile aküye tampon şarj yapılabilir. ayrıca araçta bir tesisat kaçağı var mı ona bakmak lazım. kontak kapatıldıktan sonra araç bir süre daha akım çeker ama en fazla 3-5 dakika içinde toplam akımın 50ma altına inmesi lazım.

eskiyen aküde voltaj ölçersiniz ama iç direnci yükseldiği için marş anında bu voltaj çok düşer. aslında aküde kapasite var ama bu kapasiteyi kullanamıyorsunuz.
Bu çok mümkün değil 50mA altına düşmesi yani.

RF alıcı devamlı çalışmak zorunda ölçtüğüm kadarıyla boşta dururken bile 300mA akım çekiyor.

Motor kontrol ünitesi motor çalışsın veya çalışmasın yağ/su seviyesini devamlı gözetliyor.

Markadan markaya değişiklik gösterse de bazı markalarda kontak kapalı olsa dahi airbagler ve sensörü aktif olarak durmaya devam ediyor.


Bunları toplayınca ortalama 1A yük duruyor devamlı aküde
 
@Diyot Takviye akünüzün kapasitesi ne kadar? Ben 10Ah yeterli diye okumuştum bir yerlerde ama otomobil forumlarında yetmez falan diyorlar.

@czorgormez Aklıma geldi ama kışın ne kadar enerji üretir meçhul.

Aküyü bakım yapabilen şarj aletiyle taktım. 1 gün civarı şarjda kalacak akü herhalde sülfatları çözülür.

Teybi normalde söküyordum ama unuttum unutmasam belki bitmezdi. Akşam ölçerim boşta ne kadar akım çekiyor. (Teyp varken yokken)
 
Bu çok mümkün değil 50mA altına düşmesi yani.

RF alıcı devamlı çalışmak zorunda ölçtüğüm kadarıyla boşta dururken bile 300mA akım çekiyor.

Motor kontrol ünitesi motor çalışsın veya çalışmasın yağ/su seviyesini devamlı gözetliyor.

Markadan markaya değişiklik gösterse de bazı markalarda kontak kapalı olsa dahi airbagler ve sensörü aktif olarak durmaya devam ediyor.


Bunları toplayınca ortalama 1A yük duruyor devamlı aküde
1A olmaması lazım diye düşünüyorum. öyle olsa 55A aküyü 2 günde tamamen bitirir. aküsü sağlam hiçbi arabamın 10-15 gün yatmakla akü bitirdiğini hatırlamıyorum. hatta baya eski 2001 model fiat bravom vardı otoparkta 3.5 ay yattıktan sonra tek marşta çalışmıştı hayret etmiştik. belki fiat bir süre sonra daha derin bir uyku moduna geçiyordur.

en son citroende bi test yapmıştım üstünden epey vakit geçti ama 100ma altındaydı akım. araç 2012 model yani kumanda vs herşey var. tabi bu akıma 3-4dk sonra ecu uyku moduna geçtiğinde düşüyor.

başka markaları ölçmedim ama 2 günde akü sıfırlayan araba da duymadım hiç.
 
Benim araba da çoğunlukla yatıyor. Akü en fazla 1 yıl gidiyor. Güneş paneli ile tampon şarj mantıklı ama paneli yerleştirme sıkıntı. Aslında sunrooflu araba olacak, sunroofu söküp yerine paneller takacaksın, o zaman olur işte :)
 
Elastik güneş panelleri pratik olabilir bunun için. Çakmak adaptöründen şarj etmeye mani olacak bir sistem var mı modern araçlarda. Her yıl bozulan akü için kendini 1 yılda öder bu sistem. 10W gani gani yeter gibi geliyor aküyü kurtarmaya.
 
araba üreticileri bu kadar yaygın bir sorun için neden 10-15w güneş paneli + desülfatör devresini opsiyona eklemez ki?

sağa sola itina ile karpuz kabukları saçılır
 
bozuk şarj dinamosundan dolayı evimin önünde elimde kalan emanet bir ford connect'i 17Ah akülü bir ups + 220/15V güç kaynağı ile çakmaktan şarj edip yürütebilmiştim. mcgyver pozlarına girmiştim o gün :)
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,929
Mesajlar
101,298
Üyeler
2,505
Son üye
mustafa125307

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
Back
Top