Benim 2002 model Honda Civic'de alarm çıktı

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
24,718
Bugün benim 2002 model Honda Civic'in yanına indim. Kontağı çevirince tık yok, akü bitmiş. Başka bir arabayı yanaştırdık ve kablolarla çalıştırdım. Çalıştırdığım anda da arabanın kornası kesik kesik ötmeye başladı. Arabayı alırken alarm sistemi satın almadığımdan eminim, ama korna da bir çeşit alarm veriyor ama ne alarmı olduğu konusunda hiçbir fikrim yok. Akünün biraz şarj olmasını istiyorum, motoru çalışır bırakacağım, ama korna sesi de kulakları tırmalıyor. Açtım sigorta kutusunu, deneyerek kornanın sigortasını buldum çıkardım.

Şimdi, bu alarm nereden çıktı? Hırsız alarmı değilse, bu neyin alarmı?
 
Orijinalinde varmış galiba.
Teamhondaturkey'den alıntı.
Arkadaşlar 2 kez basmanıza gerek yok. Kumandadan kilitleyin 5 yada 10 saniye içinde alarm otomatik olarak devreye giriyor zaten. Devre girip girmediğini alarm ikaz lambasındanda anlamanız mümkün. Kapıları kumandadan kilitleyin hız göstergesinin oradaki alarm ikiz lambası önce uzun aralıklarla yanıp sönmeye başlar. Bu alarmın henüz devreye girmediğini gösterir. Yaklaşık 10 saniye sonra lamba çok daha kısa aralılarla yanıp sönmeye başlar bu alarmın artık devrede oduğu anlamına gelir. Alar devredeyken kapılar, kaput yada bagaj kapağı anahtar olmadan zorlayarak bir şekilde açılacak olursa alarm çalmaya başlar. Yani darbe ve ultrasonik sensör mevcut değil. Cam açıkken kumandadan kapıları kilitleyin alarm devreye girdikten sonra elinizle şöför tarafında içerideki kilitten kapıyı açın alarm çalar.
 
Hmm ilginç. Servise götürünce sorayım da anlatsınlar nasıl kullanıldığını. Ama ne biçim alarm bu anlamadım. Arabayı kilitleyince bir "cak cak" sesi bekliyor insan, bunda öyle birşey yok. Gerçi otomatik kilitler bozuk o yüzden anahtarla kilitliyorum da, neyse :D
 
aküler sıcaktan mı ölüyor nedir, benim de 5 yıllık varta aküm ölmüş, pandemi den önce günlük 10km yapardım, son 3 yıldır haftada 15 günde bir çalışıyor, sanırım aküyü çalışmamak erken öldürüyor. 5 amper trafo ve köprü diyottan oluşan şarj aleti almıştım, daha önce hiç akü şarj etmemiştim. bağladım aküye, üzerindeki analog ampermetre bi sıçradı 2 saniyede geri sıfır oldu. multimetre ile ölçtüğümde 1 amp civarı çekiyor, akünün öldüğüne kanaat getirip yeni taktırdım. ama şuan bu şarj aletini ölçüyorum da çıkış dc 12.3 v. köprü diyot öncesi ac 13.3v gösteriyor. bunlar biraz düşük değil mi, bu aletin trafosu yanlış sarılmış olabilir mi, 2000 i boşa mı bayıldık diye düşünmekteyim...
 
12v 50w halogen bağladım, 8.3v a düşüyor, 3.1a akım veriyor. bu alet sahte gibi. bir diğer ihtimal bunun çıkışında sadece köprü diyot var, kapasitör yok. tam doğrultmadığından benim digital mm yanlış ölçüyor olabilir(mi acep)
edit: çıkışına bir kondanstör bağldım 17v a çıktı. demek ki filtre kapasitörü olmadan doğru ölçmüyor benim multimetreler...
 
Son düzenleme:
Eğer şarj aletinde sadece trafo/doğrultucu varsa o kesinlikle iyi bir şarj aleti değil. Verdiği voltaj şebeke voltajına bağlı olacak. Bu nedenle de bazan az şarj edecek, bazan de aşırı şarj edip aküyü yıpratacak.

Eğer sadece trafo/köprü diyot varsa, o voltajı doğru ölçmek için hem true rms, hem de AC+DC ölçüm yapabilen multimetre lazım.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
7,285
Mesajlar
123,137
Üyeler
2,938
Son üye
oguzbaste

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top