Diyot motor sürücüde nasıl kullanılır?

karavela

Aktif Üye
Katılım
7 Temmuz 2022
Mesajlar
110
L293 motor sürücü devresinde aşağıdaki resimdeki diyortları pull down direnci gibi bağlamanın amacı nedir? Datasheette de 4 tane diyotla bağlantı yapmış ben 6v 250 rpm motorları sürüyorum bununla. Kullanmak gerekir mi çoğu devrede yapılmamış.
fbd_slrs008d.gif
H-Bridge-Motor-Driver-Circuit-L293D-diagram-schematic.png
 
Bobinden/motor sargilarindan akan akimin kesilmesi esnasinda olusan voltaji yok etmek icin bobinden akan akimin dusuk omajli bir devrecik uzerinden kendi haline sifira inmesini saglaman gerekir.

Diyod bobin uclarina paralel baglaninca bbobin akimi dogrudan diyod uzerinden sirkulasyon yapar. Boylece olusacak zit emk sadece 0.7v civarinda olur.

Seri diyod baglarsan bobinden akan akim gene diyod uzerinden akar. Zit EMK, bobin geriliminin kesilmesi asamasindan sonra akmakta olan akimin bir sonucudur.

Seri diyod baglayarak zit emkyi yok edemezsin.
 
Bobinden/motor sargilarindan akan akimin kesilmesi esnasinda olusan voltaji yok etmek icin bobinden akan akimin dusuk omajli bir devrecik uzerinden kendi haline sifira inmesini saglaman gerekir.

Diyod bobin uclarina paralel baglaninca bbobin akimi dogrudan diyod uzerinden sirkulasyon yapar. Boylece olusacak zit emk sadece 0.7v civarinda olur.

Seri diyod baglarsan bobinden akan akim gene diyod uzerinden akar. Zit EMK, bobin geriliminin kesilmesi asamasindan sonra akmakta olan akimin bir sonucudur.

Seri diyod baglayarak zit emkyi yok edemezsin.
Anadolu lisesinde öğrendiğim fizikle bu kadar oluyor:) çok teşekkürler anladım. Peki bu devrelerde neden önemsememişler çoğu sürücü kartında da , sürücü devre semalirinda da çoğunlukla kullanılmamış.
 
Bir de bunu paralel kondansatör kullanarak da etkisini azaltabilir miyim o zaman?
 
Eger H bridge surucu kullanilacaksa motordan gecen akim istenirse bir yonde istenirse tersi yonde akitilacagindan dogrudan bobin/motor uclarina paralel diyod baglanamaz.

Boyle durumlarda freewheeling diyod uygulamasi yapilir. (Verdigin semada soldaki motora baglanan diyodlar)

Birde cogu surucu cip yada anahtarlama elemani kendi icerisinde diyod icerdiginden ayrica diyod baglanmasina gerek kalmayabilir.

 
Eger H bridge surucu kullanilacaksa motordan gecen akim istenirse bir yonde istenirse tersi yonde akitilacagindan dogrudan bobin/motor uclarina paralel diyod baglanamaz.

Boyle durumlarda freewheeling diyod uygulamasi yapilir. (Verdigin semada soldaki motora baglanan diyodlar)

Birde cogu surucu cip yada anahtarlama elemani kendi icerisinde diyod icerdiginden ayrica diyod baglanmasina gerek kalmayabilir.

Evet öyleymiş tekrardan teşekkürler.

"The L293D version has all the flyback diodes connected internally so for the L293D IC you don't need to connect external diodes"
 

Forum istatistikleri

Konular
7,243
Mesajlar
122,556
Üyeler
2,926
Son üye
karakartal

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top