L293 motor sürücü devresinde aşağıdaki resimdeki diyortları pull down direnci gibi bağlamanın amacı nedir? Datasheette de 4 tane diyotla bağlantı yapmış ben 6v 250 rpm motorları sürüyorum bununla. Kullanmak gerekir mi çoğu devrede yapılmamış.
Teşekkürler. Benim aklıma takılan bağlanma şekli. Diyotun işlevi olarak direk çıkışa seri olarak bağlamak gerekmiyor mu tek yönlü geçireceği için zıt emk önlenmiş olmaz mı?
Anadolu lisesinde öğrendiğim fizikle bu kadar oluyor çok teşekkürler anladım. Peki bu devrelerde neden önemsememişler çoğu sürücü kartında da , sürücü devre semalirinda da çoğunlukla kullanılmamış.Bobinden/motor sargilarindan akan akimin kesilmesi esnasinda olusan voltaji yok etmek icin bobinden akan akimin dusuk omajli bir devrecik uzerinden kendi haline sifira inmesini saglaman gerekir.
Diyod bobin uclarina paralel baglaninca bbobin akimi dogrudan diyod uzerinden sirkulasyon yapar. Boylece olusacak zit emk sadece 0.7v civarinda olur.
Seri diyod baglarsan bobinden akan akim gene diyod uzerinden akar. Zit EMK, bobin geriliminin kesilmesi asamasindan sonra akmakta olan akimin bir sonucudur.
Seri diyod baglayarak zit emkyi yok edemezsin.
Evet öyleymiş tekrardan teşekkürler.Eger H bridge surucu kullanilacaksa motordan gecen akim istenirse bir yonde istenirse tersi yonde akitilacagindan dogrudan bobin/motor uclarina paralel diyod baglanamaz.
Boyle durumlarda freewheeling diyod uygulamasi yapilir. (Verdigin semada soldaki motora baglanan diyodlar)
Birde cogu surucu cip yada anahtarlama elemani kendi icerisinde diyod icerdiginden ayrica diyod baglanmasina gerek kalmayabilir.