İki gün kar yağdı, biraz hava soğudu, bir senedir "Beni değiştir." diyen aküm su koyverdi.

Sercan

--
Katılım
17 Mart 2019
Mesajlar
5,570
Ben arabayı çok nadir kullanıyorum. Bazen bir ay boyunca hiç kımıldamıyor bile.

Neyse, bir senedir aküm, ilk marş esnasında ekranların anlık kararmasına sebep olacak şekilde çalışıyordu. Yaz tatili öncesi (Mayıs sonunda) ölçtürmüştüm, zayıf çıktı. Fakat İstanbul-Bodrum arası uzun yol yapacağım için sorun etmedim. Nitekim bugüne kadar sorunsuz çalıştı.

Bugün bir işim vardı. 3 gün kar yağıp hava iyice soğuduktan sonra, aracı çalıştırmak istediğimde ekranlar karardı, gar gar motor sesi geldi ama araba çalışmadı. Benim arabada kontak olmadığı için neredeyse aküyü tamamen sıfırlayana kadar arabayı çalıştırmayı denedi.

Neyse, hemen lastikçi bir esnaf dostumu aradım, yetişti. Takviye yaptık, sorunsuz çalıştı ve yanıma da bir akü verdi, yolda kalırsam takviye yaparım diye aldım, gittim. Sorunsuz gidip geldikten sonra dönüşte aküyü bırakmaya ve yeni akü fiyatını öğrenmeye yanına uğradım. Yeni akülerin çılgın fiyatlarını da öğrendikten sonra, yeni tarihli bir akü için sipariş oluşturduk.

Bu sırada yolda kalmamam için başka bir çıkma akü verdi. Şimdi bu aküyü şarj etmem gerekiyor. Benim Riden RD6030'a bağladım ve 10 A ile (kendi kablosu aküye uymadığından) sınırladım. Şu an şarj ediyorum. Bu aküyü yanıma almadan önce başka testler yapmama gerek var mı?

Bu akü, benim arabamın biten aküsü. Aslında bu, beni yaz sonuna kadar da götürür diye düşünüyorum ama neyse, artık.

20250224_150618.jpg


Bu da yedek akü olsun diye yanıma aldığım akü. 8A ile şarj etmeye başladı, çok hızlı bir şekilde 5A'ye düştü. Bu şekilde kaç saat şarj etmem gerektiğini bilmiyorum ama zaten RD6030'ün pil şarj soketine bağladım ve oradan şarj ediyorum. Gelişmeleri buradan bildiririm.

20250224_161431.jpg


20250224_162252.jpg
 
Son düzenleme:
Akım birkaç yüz mA değerine düşünce şarj olmuş demektir. Eğer düşmüyorsa akım o zaman akü gidiktir. Şarj olursa, yükleme testi yapabilirsin. 20A çekerken voltaj 12V un altına düşüyorsa gene gidiktir.
 
Yabancı sitelerin birinde akü restore için AC (pulse yapan da var, lakin bahsettiğim AC) kullandığını okumuştum. Kendin hiç denemedim.
Havalar soğuk olunca mı gitmiş? Arabada kapalıyken az da olsa kaçak akım mı var?
Bu arada, aküye toz bile konmamış, bu kadar temiz ortamda hayat varken bozulması nankörlük dışında bir şey değil. :-)

ps Arabanın haftada en az bir kere çalışması lazım.
 
Ben arabayı çok nadir kullanıyorum. Bazen bir ay boyunca hiç kımıldamıyor bile.

Neyse, bir senedir aküm, ilk marş esnasında ekranların anlık kararmasına sebep olacak şekilde çalışıyordu. Yaz tatili öncesi (Mayıs sonunda) ölçtürmüştüm, zayıf çıktı. Fakat İstanbul-Bodrum arası uzun yol yapacağım için sorun etmedim. Nitekim bugüne kadar sorunsuz çalıştı.

Bugün bir işim vardı. 3 gün kar yağıp hava iyice soğuduktan sonra, aracı çalıştırmak istediğimde ekranlar karardı, gar gar motor sesi geldi ama araba çalışmadı. Benim arabada kontak olmadığı için neredeyse aküyü tamamen sıfırlayana kadar arabayı çalıştırmayı denedi.

Neyse, hemen lastikçi bir esnaf dostumu aradım, yetişti. Takviye yaptık, sorunsuz çalıştı ve yanıma da bir akü verdi, yolda kalırsam takviye yaparım diye aldım, gittim. Sorunsuz gidip geldikten sonra dönüşte aküyü bırakmaya ve yeni akü fiyatını öğrenmeye yanına uğradım. Yeni akülerin çılgın fiyatlarını da öğrendikten sonra, yeni tarihli bir akü için sipariş oluşturduk.

Bu sırada yolda kalmamam için başka bir çıkma akü verdi. Şimdi bu aküyü şarj etmem gerekiyor. Benim Riden RD6030'a bağladım ve 10 A ile (kendi kablosu aküye uymadığından) sınırladım. Şu an şarj ediyorum. Bu aküyü yanıma almadan önce başka testler yapmama gerek var mı?

Bu akü, benim arabamın biten aküsü. Aslında bu, beni yaz sonuna kadar da götürür diye düşünüyorum ama neyse, artık.

40496 eklentisine bak

Bu da yedek akü olsun diye yanıma aldığım akü. 8A ile şarj etmeye başladı, çok hızlı bir şekilde 5A'ye düştü. Bu şekilde kaç saat şarj etmem gerektiğini bilmiyorum ama zaten RD6030'ün pil şarj soketine bağladım ve oradan şarj ediyorum. Gelişmeleri buradan bildiririm.

40497 eklentisine bak

40498 eklentisine bak
Hiç uğraşmayın. Değmez...
Mutlu -Varta - İnci - Yiğit

Yeni akü alın. Aldığınız yere de, eski aküyü bedeli karşılığı iade edersiniz.

Mutlu akü 72 A. 3500-4000 TL civarı.
Kk 2-3 taksit
(300-500 TL akü iadesi)
Ücretsiz kargo
 
Son düzenleme:
Hiç uğraşmayın. Değmez...
Mutlu -Varta - İnci - Yiğit

Yeni akü alın. Aldığınız yere de, eski aküyü bedeli karşılığı iade edersiniz.

Mutlu akü 72 A. 3500-4000 TL civarı.
Kk 2-3 taksit
(300-500 TL akü iadesi)
Ücretsiz kargo
Bu para verip aldığım bir akü değil. Yani akü gelene kadar yanımda bulunsun diye emanetin aldığım ve şarj ettiğim akü.

Benim arabada AGM tip 95 Ah akü gerekiyor. Onların fiyatı da yeni üretim olduğunda 10-11 bin TL civarında.
 
Yabancı sitelerin birinde akü restore için AC (pulse yapan da var, lakin bahsettiğim AC) kullandığını okumuştum. Kendin hiç denemedim.
Havalar soğuk olunca mı gitmiş? Arabada kapalıyken az da olsa kaçak akım mı var?
Bu arada, aküye toz bile konmamış, bu kadar temiz ortamda hayat varken bozulması nankörlük dışında bir şey değil. :-)

ps Arabanın haftada en az bir kere çalışması lazım.
Bende 2000 yılından kalma AC pulse yapan bir şarj aleti vardı ama nerede bilmiyorum.
 
Aracınız sanırım dizel.

Size yedek verilen akünün iç direnç değeri o kapasitedeki bir akü için yüksek, yani epey kullanılmış bir akü.

Sağlam bir starter akü kapasitesinin %2-3 ü kadar akım çekecek değere kadar şarj edildiğinde araca marş bastıracak kadar şarj olmuş olur.

Bu aküyü takviye olarak kullanıyorsanız takviye kablonuzun yeterli kesitte olması önemlidir. Aksi takdirde araç çalışmayabilir.

Alternatörü de kontrol etmeyi unutmayın.
 
Mutlu 8k.
Yiğit 7.2k
Bu Mutlu akü bendeki adını ilk defa duyduğum Bullcell 860 bire bir aynı görünüme sahip. Sanıyorum bir model farklı markalar altında satılıyor.



Benim baktığım Varta akülerde de 8K fiyatlar var. Fakat üretim yılı yeni oldukça fiyat da artıyor. Fabrikada Varta akü kullanmışlar 2012 yılından bugüne kadar sorunsuz getirmiş. Bende aynı marka ile değiştirmek istiyorum.

 
Aracınız sanırım dizel.

Size yedek verilen akünün iç direnç değeri o kapasitedeki bir akü için yüksek, yani epey kullanılmış bir akü.

Sağlam bir starter akü kapasitesinin %2-3 ü kadar akım çekecek değere kadar şarj edildiğinde araca marş bastıracak kadar şarj olmuş olur.

Bu aküyü takviye olarak kullanıyorsanız takviye kablonuzun yeterli kesitte olması önemlidir. Aksi takdirde araç çalışmayabilir.

Alternatörü de kontrol etmeyi unutmayın.
Evet 2012 model dizel araç. Üzerindeki orijinal aküsü. Alternatörlük bir durum değil artık akü eskidi hatta iyi bile dayandı.

Bana verilen aküyü geri vereceğim, para ile filan almadım. Benim akü gelene kadar oradaki çıkma akülerden birini yolda kalmayayım diye yanıma aldım.

Normalde ne kadar olması gerekir bu tarz bir akünün iç direnci?
 
Son düzenleme:
3~4 ay önce ben de aracımın aküsünü değiştirdim. Yılbaşı öncesi oluğu için fiyatları biraz daha uygun idi. 12~13 sene oldukça iyi gitmiş. Benim rekorum 8 sene. Önceki aracımın (2008 Model Caddy 3) orjinal aküsü Varta idi. O 8 sene gitti. Şimdiki aracımda -ki orjinalakü de 8 sene civarında gitti. Bilindik bir marka değil ama Toyota'nın araca taktığı orjinalakü idi.

Varta AGM 80A aküyü ben 8400₺ ye taktırmıştım 3~4 ay önce. Şu anda AGM akünün bu seviyelerde (hele ki 95A) normal. (Aslında normal değil de artık normal olarak bayıyoruz)

Önceki racımda ustaya güvenip Bosch akü taktım. 2.5 sene sonra tepe takla geldi. Bizim Bosch akü meğer Almanya değil Kayseri ürünüymüş:kizgin3: . Sonrasında yine 2.5~3 sene süren bir Mutlu akü maceram oldu. Rahmetli babamın traktörde 11~12 yıl kullandığı Mutlu akü benim aracımda 3 senede tepe takla oldu. Bu yüzden bir daha Mutlu akünün sokağından geçmem.

Varta'yı düşünün derim. 12~13 sene gitmese de bu aküyü bir daha değiştirmeden aracı değiştirirsiniz muhtemelen.
 
Akü fiyatına fazla takılmayalım.
İyi bir marka, kaliteli bir ürün olsun yeterli...
Neticede uzun seneler hizmet edecek.

Ya... trafik sigortaları...
Trafik sigortaları akü fiyatıyla yarışır olmuş.
Akü kullanımı 5-8 sene gider.
Trafik sigortası 1 yıl...
 
Evet 2012 model dizel araç. Üzerindeki orijinal aküsü. Alternatörlük bir durum değil artık akü eskidi hatta iyi bile dayandı.

Bana verilen aküyü geri vereceğim, para ile filan almadım. Benim akü gelene kadar oradaki çıkma akülerden birini yolda kalmayayım diye yanıma aldım.

Normalde ne kadar olması gerekir bu tarz bir akünün iç direnci?
60 Ah kapasiteli iki farklı aküde ölçüm yapmıştım, her ikisi de tam şarjlı ancak biri eski (aracı çalıştırıyor) diğeri ise neredeyse sıfır.

Eski olanda 9.93 mOhm, yeni olanda 5.46 mOhm değer okumuştum.

Sizdeki 8.84 mOhm gelmiş, yukarıdaki değerlere kıyasla yüksek (sizdeki akünün kapasitesinin daha büyük olduğu dikkate alınırsa).

Tam şarjlı haldeki değerleri de ölçebilir misiniz?
 
Pazartesi akşam saatlerinden Çarşamba öğle saatine kadar şarja takılı bekliyorum. Aslında şarj akımı dün 0.35A civarına düşmüştü, dünden bugüne 0.28A civarına düştü. Akü üzerindeki şarj göstergesi, ancak dünden bugüne kadar olan süreçte yeşil oldu. Yani şarj akımı 0.35A olduğunda hala siyahtı.

Her neyse, güç kaynağı şimdiye kadar 65.8Ah şarj ettiğini söylüyor.

İç direnci ölçmek adına şarjı bir duraklattım ve güç kaynağı ile ilişkisini kestim. Bu haliyle 4.43 mΩ ölçtüm.

Bu saatten sonra şarj anlamında bir beklentim yok ama ben bu halde kesme akımına kadar şarjda bekleteceğim. Bu arada güç kaynağının ön tanımlı kesme akımını bilmiyorum ama pil şarj bölümünü kullandığım için bekliyorum.

Belki şarj sonunda bir de 20A akım çekip akünün şarj tutma durumuna da bakarım.

20250226_164127.jpg
20250226_162721.jpg
20250226_162716.jpg
20250226_150951.jpg
 
Pazartesi akşam saatlerinden Çarşamba öğle saatine kadar şarja takılı bekliyorum. Aslında şarj akımı dün 0.35A civarına düşmüştü, dünden bugüne 0.28A civarına düştü. Akü üzerindeki şarj göstergesi, ancak dünden bugüne kadar olan süreçte yeşil oldu. Yani şarj akımı 0.35A olduğunda hala siyahtı.

Her neyse, güç kaynağı şimdiye kadar 65.8Ah şarj ettiğini söylüyor.

İç direnci ölçmek adına şarjı bir duraklattım ve güç kaynağı ile ilişkisini kestim. Bu haliyle 4.43 mΩ ölçtüm.

Bu saatten sonra şarj anlamında bir beklentim yok ama ben bu halde kesme akımına kadar şarjda bekleteceğim. Bu arada güç kaynağının ön tanımlı kesme akımını bilmiyorum ama pil şarj bölümünü kullandığım için bekliyorum.

Belki şarj sonunda bir de 20A akım çekip akünün şarj tutma durumuna da bakarım.

40540 eklentisine bak40541 eklentisine bak40542 eklentisine bak40543 eklentisine bak
Sonucu merakla bekliyoruz. :)
 
Bugun araci kullanayim dedim. Kapi acilmadi. Muhtemelen ic aydinlatmayi acik unuttum. (Aracta hic bir sey calismiyordu)

Is yerinde sarj aleti var deniyordu. Simdi arabadan akuyu sok, eve getir sarj et geri yerine tak diye kafamdan gecirirken, sarj aleti dedikleri cihaz asagida fotosu gorulen cihaz imis ve cok hosuma gitti. Canta seklindeki cihazi evde sarj ediyorsun. Sonra alip arabanin yanina gidip arabanin akusune aktarma yaparak motoru calistiriyorsun.

Henuz kendisi sarjda ve 2 saattir bekliyor daha dolmadi.


1740837605400.png
 
Son düzenleme:
Cihazin sarj aletinde 1.5A oldugu yaziyor. Simdi cihaz sarj oldu fakat denemeyi yarin gun isiginda yapacagim.
Cihaz uzerindeki voltaj gostergesi su anda 14.6v diyor. Sabaha kadar da elektrik altinda tutacagim.

Sanirim kullandigim videodakinin daha ust versiyonu. 12v 1600A (Peak)


Biraz once aktarma yaptim. Bu cihaz guzel bir seymis. Dusunenler varsa en azindan bu markayi gozu kapali alabilir.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
7,413
Mesajlar
125,129
Üyeler
3,012
Son üye
BenMuhsin

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top