Sercan
--
- Katılım
- 17 Mart 2019
- Mesajlar
- 5,570
Ben arabayı çok nadir kullanıyorum. Bazen bir ay boyunca hiç kımıldamıyor bile.
Neyse, bir senedir aküm, ilk marş esnasında ekranların anlık kararmasına sebep olacak şekilde çalışıyordu. Yaz tatili öncesi (Mayıs sonunda) ölçtürmüştüm, zayıf çıktı. Fakat İstanbul-Bodrum arası uzun yol yapacağım için sorun etmedim. Nitekim bugüne kadar sorunsuz çalıştı.
Bugün bir işim vardı. 3 gün kar yağıp hava iyice soğuduktan sonra, aracı çalıştırmak istediğimde ekranlar karardı, gar gar motor sesi geldi ama araba çalışmadı. Benim arabada kontak olmadığı için neredeyse aküyü tamamen sıfırlayana kadar arabayı çalıştırmayı denedi.
Neyse, hemen lastikçi bir esnaf dostumu aradım, yetişti. Takviye yaptık, sorunsuz çalıştı ve yanıma da bir akü verdi, yolda kalırsam takviye yaparım diye aldım, gittim. Sorunsuz gidip geldikten sonra dönüşte aküyü bırakmaya ve yeni akü fiyatını öğrenmeye yanına uğradım. Yeni akülerin çılgın fiyatlarını da öğrendikten sonra, yeni tarihli bir akü için sipariş oluşturduk.
Bu sırada yolda kalmamam için başka bir çıkma akü verdi. Şimdi bu aküyü şarj etmem gerekiyor. Benim Riden RD6030'a bağladım ve 10 A ile (kendi kablosu aküye uymadığından) sınırladım. Şu an şarj ediyorum. Bu aküyü yanıma almadan önce başka testler yapmama gerek var mı?
Bu akü, benim arabamın biten aküsü. Aslında bu, beni yaz sonuna kadar da götürür diye düşünüyorum ama neyse, artık.
Bu da yedek akü olsun diye yanıma aldığım akü. 8A ile şarj etmeye başladı, çok hızlı bir şekilde 5A'ye düştü. Bu şekilde kaç saat şarj etmem gerektiğini bilmiyorum ama zaten RD6030'ün pil şarj soketine bağladım ve oradan şarj ediyorum. Gelişmeleri buradan bildiririm.
Neyse, bir senedir aküm, ilk marş esnasında ekranların anlık kararmasına sebep olacak şekilde çalışıyordu. Yaz tatili öncesi (Mayıs sonunda) ölçtürmüştüm, zayıf çıktı. Fakat İstanbul-Bodrum arası uzun yol yapacağım için sorun etmedim. Nitekim bugüne kadar sorunsuz çalıştı.
Bugün bir işim vardı. 3 gün kar yağıp hava iyice soğuduktan sonra, aracı çalıştırmak istediğimde ekranlar karardı, gar gar motor sesi geldi ama araba çalışmadı. Benim arabada kontak olmadığı için neredeyse aküyü tamamen sıfırlayana kadar arabayı çalıştırmayı denedi.
Neyse, hemen lastikçi bir esnaf dostumu aradım, yetişti. Takviye yaptık, sorunsuz çalıştı ve yanıma da bir akü verdi, yolda kalırsam takviye yaparım diye aldım, gittim. Sorunsuz gidip geldikten sonra dönüşte aküyü bırakmaya ve yeni akü fiyatını öğrenmeye yanına uğradım. Yeni akülerin çılgın fiyatlarını da öğrendikten sonra, yeni tarihli bir akü için sipariş oluşturduk.
Bu sırada yolda kalmamam için başka bir çıkma akü verdi. Şimdi bu aküyü şarj etmem gerekiyor. Benim Riden RD6030'a bağladım ve 10 A ile (kendi kablosu aküye uymadığından) sınırladım. Şu an şarj ediyorum. Bu aküyü yanıma almadan önce başka testler yapmama gerek var mı?
Bu akü, benim arabamın biten aküsü. Aslında bu, beni yaz sonuna kadar da götürür diye düşünüyorum ama neyse, artık.
Bu da yedek akü olsun diye yanıma aldığım akü. 8A ile şarj etmeye başladı, çok hızlı bir şekilde 5A'ye düştü. Bu şekilde kaç saat şarj etmem gerektiğini bilmiyorum ama zaten RD6030'ün pil şarj soketine bağladım ve oradan şarj ediyorum. Gelişmeleri buradan bildiririm.
Son düzenleme: