- Katılım
- 24 Şubat 2018
- Mesajlar
- 24,891
Ses kalitesi ile ilgili internette dolaşan çok yaygın yanlış bilgiler var. Hatta bu yanlış ve yanıltıcı bilgilerin büyük bir bölümü de bizzat audio ürünü geliştiren firmalar tarafından yayılıyor. Odyofil (audiophile) denen ve olabilecek en iyi kalitede audio üreten ekipman meraklısı müşteriler nedeniyle bu konuda çok büyük bir pazar oluşmuş durumda ve yanlış bilginin bini bir para.
Oydofillerin audio kalitesini tarif ederken kullandıkları "berraklık (clarity), ses sahnesi (sound stage), ayrım (separation), çıtır (crisp), otoriter (authoritative)" gibi dangalakça kavramlardan uzak bir şekilde, tamamen ölçüme dayalı bir analiz yapacağız. 1 KHz, -3 dBFS lik bir sinüs tonu içeren bir dosyayı RME BabyFace Pro ses kartının dijital ve analog çıkışlarından çalacağız ve bu tonun da AP525 audio analyzer ile THD+N ölçümünü yapacağız.
İlk test için bit çözünürlüğü olarak 16 bit ve 24 bit, örnekleme hızı olarak da 44.1 KHz ve 96 KHz kullanacağız, ve bunların bütün kombinasyonlarını deneyeceğiz. Dosyalar wav formatında kayıtlı ve audio çalar olarak da Roon kullanıyoruz (ASIO ses arabirimi ile)
Oydofillerin audio kalitesini tarif ederken kullandıkları "berraklık (clarity), ses sahnesi (sound stage), ayrım (separation), çıtır (crisp), otoriter (authoritative)" gibi dangalakça kavramlardan uzak bir şekilde, tamamen ölçüme dayalı bir analiz yapacağız. 1 KHz, -3 dBFS lik bir sinüs tonu içeren bir dosyayı RME BabyFace Pro ses kartının dijital ve analog çıkışlarından çalacağız ve bu tonun da AP525 audio analyzer ile THD+N ölçümünü yapacağız.
İlk test için bit çözünürlüğü olarak 16 bit ve 24 bit, örnekleme hızı olarak da 44.1 KHz ve 96 KHz kullanacağız, ve bunların bütün kombinasyonlarını deneyeceğiz. Dosyalar wav formatında kayıtlı ve audio çalar olarak da Roon kullanıyoruz (ASIO ses arabirimi ile)