BMS devresi güç kesme sorunu

Katılım
4 Şubat 2023
Mesajlar
73
Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar . Elimdeki pilleri bitmiş 14.4v şarjlı matkabın pillerini lityum-iyon piller ile değiştirdim bunu yaparken 4s 40A balanslı bms devresi kullandım . Fakat matkabın tetiğine bastığım anda matkap gücü kesiyor. Başka bir 4s 40A devre sipariş edip tekrar denedim sonuç yine aynı bunun çözümü var mıdır ?
 
Son düzenleme:
Motor ilk kalkista 40A'den fazlasini cekiyor olabilir mi? Anma akimi dusuk olsa da motorlar ilk kalkista cok akim cekiyorlar. Elinizde varsa daha gucsuz bir motor takip deneyin isterseniz. Ya da motora seri direnc takin. 22 Ohm / 10W tas direnc varsa bir kac tanesini paralel baglayip motor yerine yuk olarak kullanabilirsiniz.

Matkanin saglamligini BMS ve pil yerine bir akuye baglayarak test edebilirsiniz. 12V / 30A LED trafosu da olur. Elinizde pens ampermetre varsa ilk kalkis aninda ne kadar cekiyor gorebilirsiniz. Belki tetik ya da motor bozuktur.

Bu arada kullandiginiz piller nedir? C degeri dusukse motor akim cekmeye basladiginda pillerin voltaji dusuyor ve BMS akimi kesiyor olabilir. Ornegin laptop bataryasi kullandiniz ve C degeri 4, kapasiteside 1500mA olsun. Bu durumda pillerden 6A'den fazla cekilirse voltaji asiri dusuyor olabilir. BMS'de piller bos diye akimi kesiyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Matkabı daha önce güç kaynağına bağlayarak çalıştırdım ve sağlıklı bir şekilde çalıştı . Pillerin c değerine gelince c değerlerini bilmiyorum ama pillerden kaynaklı bir kesinti değil gibi çünkü pilleri bms devresi olmadan bağlayınca sıkıntısız çalışıyor . Sizin ilk bahsettiğiniz 40a fazla akım çekmesiyle ilgili bir durum olabileceğini düşünüyorum fakat direnç takmaktan farklı bir çözüm var mıdır acaba Bir yerde kondansatör bağlayarak bu sorunun ortadan kalkmasıyla alakalı bir yazı okumuştum nekadar doğrudur acaba ? . Birde direnç bağlarsam matkabın gücünde azalma meydana gelir mi ?
 
Amac zaten motorun gucunu dusurerek bu seilde calisip calismadigini gormek. Surekli kalmayacak orada. Eger o sekilde calisirsa BMS'nin gucu yetmiyordur. 60 ya da fazla akim verebilen BMS gereklidir motora.

Pilleri BMS olmadan motora baglayip calistirdiginizda voltaj kac kontrol edin. Sonucta 10V'a da dusse calistiracaktir motoru. Ama voltaj o seviyeye dustugunde BMS cikisi keser.

Paralel condansator baglama arac ilk kalktiginda mars motoru bir kac yuz amper cekerken, ozellikle soguk havada bunu veremeyen akulere yardimci olmak icin yapiliyor. Fakat bizim burada BMS devremiz var. Burada o sekilde kullanamazsiniz. Hem zaten bu is icin 500 F 2.7V ondan fazla kondansator gerekir. Hem Pil kasasina girmez hem cok pahali. Otomobil icin mantikli ama matkap pilinde ise yaramaz. Eksi sozlukte okuduysaniz ben yazmistim onu. :cheeky1:
 
Son düzenleme:
Verdiğiniz bilgiler için çok sağolun hocam. Direnç bağlayarak deneme yapacağım . Kondansatör konusunuda sanırım ekşiden okumuş olabilirim :D
 
BMS'siz calismada da voltaji olcmeyi unutmayin. Dedigim gibi pillerin voltaji cok dusuyor olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,239
Mesajlar
122,493
Üyeler
2,924
Son üye
aytu

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top