Bosch Şarjlı El Süpürgesi Pil Değişimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Atak
  • Başlama tarihi Başlama tarihi

Atak

Aktif Üye
Katılım
4 Nisan 2021
Mesajlar
922
1720352906752.jpeg

Ürün bu motoru sağlam gibi şu an yanımda birçok aletim yok ama pervaneyi çevirince elektrik üretiyor.
İçinde şarj ederken kullanılmak üzere seri bir diyot var sadece, muhtemelen girişe adaptörden gelen 5V elektriği 4.4V seviyelerine düşürmek için eklenmiş.
1720353046762.jpeg

Aşağıda göründüğü gibi zamanında içinde 3 tane türünü bilmediğim eski tip pil seri olarak kullanılmış.
Kapasitelerinin de günümüzdeki lipolardan çok daha düşük olduğuna eminim.
3 tane dik olarak çıkan pil yuvasına ben 1 tane yatay 18650 koymayı düşünüyorum.
Ürün yaklaşık 20 yıllık ama malzeme kalitesi falan oldukça yeterli zamanında pili bozulup köşede kalmış.
1720353424544.jpeg

Üzerindeki pillerin voltajları nedir bilemiyorum ama 3 x 1.2 V gibi olabilir mi?
Kısacası sizce 18650 buna volt olarak bence uyar ama size de bir fikir sorayım dedim en kötü motor azıcık hızlı döner.
 
Evet abi aynen oyle 1.2V sadece standart degil di o pil boyutlari diye hatirliyorum. 4/5SC pil e benziyordu ama boyutu biraz kisaydi sanki. Motor da 3.2v bir seydi, tek lipo cok iyi is gorecektir. Ancak motor da once bir deneyin, genelde bunlarin motorlari hep sorunlu cikmisti.
 
Buna benzer ( Arzum marka el süpürgesi ) bende de vardı.
Ni-cd pillerini li- on ile değiştirdim.
İç alanı dar olduğu için sap kısmına TP4056 lı 2 * 18650 paralel bağlantılı, montajı yaptım .
El süpürgesi yüksek güçte çalıştığından, kısa sürede pilleri bitiriyor.
10-15 dk kullanımdan sonra tekrar şarja takın. Her zaman dolu pil ile çalıştırmış olursunuz
 
Son düzenleme:
Benzerinden bizde de vardı, toz toplama kısmı şeffaf.

Paralel bağlı 2 adet Lion pille çalıştırıyorum. Çok sık şarj edilecekse LiFePo4 daha iyi olabilir fakat kutuya sığar mı bilmiyorum.
 
Benzerinden bizde de vardı, toz toplama kısmı şeffaf.

Paralel bağlı 2 adet Lion pille çalıştırıyorum. Çok sık şarj edilecekse LiFePo4 daha iyi olabilir fakat kutuya sığar mı bilmiyorum.
Bizim evde ben küçükken kullanılan bir tane vardı, dediğiniz gibi toz kısmı şeffaftı o hakkı rahmetine ben küçükken kavuştu çöpe gitti.
Aslında rahat sığdırırım içine 2 tane 18650 pil ama,
2 tane olunca paralel bağlayacağım bu sefer BMS bildiğim kadarıyla doğru çalışmayacak.
Paralel bağlama amaçlı 2S BMS de ben hiç görmedim açıkçası.
2500-3000 mAh bir li-ion içindeki eski pillerin ilk günkü performansının 2-3 katını rahat verir diye düşündüm.
 
Laptop bataryaların dan çıkan 2 li paralel pilleri hiç ayırmıyor ikili pil gereken yerlerde ( eş pil) kullanıyorum
Kutu içine sığmadığı durumlarda ayırıp kablo ile yine paralel bağlantı sağlıyorum.
TP4056 bms yeterli,
telefon şarj cihazıyla eksilen enerji 2-3 saatte pillere tam şarj dolum yapıyor
 
Laptop bataryaların dan çıkan 2 li paralel pilleri hiç ayırmıyor ikili pil gereken yerlerde ( eş pil) kullanıyorum
Kutu içine sığmadığı durumlarda ayırıp kablo ile yine paralel bağlantı sağlıyorum.
TP4056 bms yeterli,
telefon şarj cihazıyla eksilen enerji 2-3 saatte pillere tam şarj dolum yapıyor

Bende bu şekilde kullanıyorum.
 
Pilleri alıp süpürgeyi kullanmaya karar verdim. Her zamanki gibi kenarda tamir edilmeyi çok bekledi, neyse.

Planım 2 tane paralel aspilsan 18650 kullanmak.
Şarj modülü olarak da BMS olmayan TP4056 ile 1S 15A BMS beraber kullanmak.
1735595028826.png
1735595048457.png

1S 15A BMS 2 tane 18650 pili paralel olarak kontrol edecek (olduğu kadar artık). Diğer modül de zaten şarj işini sağlayacak.

Motoru test ettim eski çalışma voltajı muhtemelen 3.6 volt idi ama ben 4.2V kadar denedim.
Benim korad 4.2V 5.1A ayarda motoru çalıştırsa da motor max akım olan 5.1A çekip voltajı da 1.8V seviyelerine düşürüyor.
O sebeple garanti olsun diyerekten 15A BMS alıyorum pek bir fiyat farkı yok zaten diğer modelleriyle.

Motorun bu kadar akım çekmesi normal midir fikirlerinizi almak isterim.
18650 takınca bir de belki 8-9A çekecek bilemiyorum.

Süpürgelerinin pillerini değiştirenler BMS olarak ne yaptınız danışmak istedim.
 
Motorun yüksek akım istemesi normal.

Benimkinde 2 paralel 18650 var. Tek pil yeterli gelmiyor.

BMS kullanmadım.
 
Pilleri alıp süpürgeyi kullanmaya karar verdim. Her zamanki gibi kenarda tamir edilmeyi çok bekledi, neyse.

Planım 2 tane paralel aspilsan 18650 kullanmak.
Şarj modülü olarak da BMS olmayan TP4056 ile 1S 15A BMS beraber kullanmak.
39390 eklentisine bak39391 eklentisine bak
1S 15A BMS 2 tane 18650 pili paralel olarak kontrol edecek (olduğu kadar artık). Diğer modül de zaten şarj işini sağlayacak.

Motoru test ettim eski çalışma voltajı muhtemelen 3.6 volt idi ama ben 4.2V kadar denedim.
Benim korad 4.2V 5.1A ayarda motoru çalıştırsa da motor max akım olan 5.1A çekip voltajı da 1.8V seviyelerine düşürüyor.
O sebeple garanti olsun diyerekten 15A BMS alıyorum pek bir fiyat farkı yok zaten diğer modelleriyle.

Motorun bu kadar akım çekmesi normal midir fikirlerinizi almak isterim.
18650 takınca bir de belki 8-9A çekecek bilemiyorum.

Süpürgelerinin pillerini değiştirenler BMS olarak ne yaptınız danışmak istedim.
Korad a bağladıktan sonra süpürgenin emişini tıkayıp öyle çalıştırın daha az akım çekecektir.
 
Korad a bağladıktan sonra süpürgenin emişini tıkayıp öyle çalıştırın daha az akım çekecektir.
Ooo tamam o zaman.
Ben direkt motoru elimde tutarak çalıştırdım kutusunun da dışında.
1-2 güne piller gelecek, sonuçları paylaşırım.
 
Merhabalar BMS tanım olarak ne oluyor öğrenebilir miyim?
Ben de hala çok hücreli olan gelişmiş modellerini tam olarak bilmesem de kısaca şunları yapıyor:

Her bir hücre için:
  • Max pilden çekilebilecek akımı kontrol ediyor bu sayede kısa devreye karşı da pili koruyor.
  • Max şarj voltajını kontrol ediyor. Örneğin 4.2V sonrası şarja devam edilmesini engelliyor.
  • Min deşarj voltajını kontrol ediyor. Örneğin siz kullanıyorsunuz pili BMS olmasa pili sıfırlayabilirsiniz ama 3V altına inmesini engelliyor.
Bir de 2S, 3S vb. çoklu pil paketlerinde her bir hücrenin voltajının eşit şekilde deşarj olmasını sağlıyor.
Kimi BMS ler voltajı yüksek olan hücreyi devre üzerindeki bir direnç ile deşarj edip bütün hücreleri en düşük voltajlı hücreye eşitliyor.
Bazıları ise daha verimli ama pahalı olan modeller yüksek voltajlı hücrelerin şarjını diğer düşük voltajlı olanlara paylaştırıyor ve eşitliyor.
Bazı modeller NTC ile sıcaklık takibi de yapıyor. Çok ısınırsa pil elektriği kesiyor.
Veya çok daha karmaşık sistemlerde örneğin elektrikli araçlar piller çok soğuksa ve yüksek enerjiye ihtiyaç varsa sistem pilleri ısıtıyor.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
7,229
Mesajlar
122,391
Üyeler
2,921
Son üye
windowsxp

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top