Endorfin35+
Kayıtsız Üye
- Katılım
- 1 Mayıs 2020
- Mesajlar
- 4,448
Canımı sıkan konulardan biridir aslında bu konu...
Öncelikle bu konudaki görüşlerim tamamen kişisel kullanım içindir. Toplu ulaşım, endüstriyel kullanım, şirket araçları vs için değerlendirmem farklı. Bunlar ticari araç. Maliyet/karlılık analizleri yapılır, değerlendirilir ona sözüm yok. Peki şahsi otomobiller için durum ne olacak?
Ekonomik durumumuz ortada. Yakıtlı bir araç kabaca 30 yıla kadar ciddi bir masraf çıkarmadan hizmet verebiliyor. Ancak elektrikli araçların durumu biraz muamma... 10 yıl sonra bataryalar kullanılmaz hale gelince batarya değişim maliyeti ne olacak? Değiştirmeyeyim satıyım desen ikinci el fiyatı ne olacak? Birde 10 yıl boyunca sağlıklı kullanabilecekmiyiz. İlk zaman 500 km giderken her yıl menzil 50 km azalacak mı?
Maddi olarak çok rahat olsam bu soruların hiç birini düşünmezdim. Bozulunca al yenisini... Ancak bir otomobile sahip olmak için yıllarca çalışıyoruz bu nedenle kişisel kullanım için çekimser düşünüyorum.
Öncelikle bu konudaki görüşlerim tamamen kişisel kullanım içindir. Toplu ulaşım, endüstriyel kullanım, şirket araçları vs için değerlendirmem farklı. Bunlar ticari araç. Maliyet/karlılık analizleri yapılır, değerlendirilir ona sözüm yok. Peki şahsi otomobiller için durum ne olacak?
Ekonomik durumumuz ortada. Yakıtlı bir araç kabaca 30 yıla kadar ciddi bir masraf çıkarmadan hizmet verebiliyor. Ancak elektrikli araçların durumu biraz muamma... 10 yıl sonra bataryalar kullanılmaz hale gelince batarya değişim maliyeti ne olacak? Değiştirmeyeyim satıyım desen ikinci el fiyatı ne olacak? Birde 10 yıl boyunca sağlıklı kullanabilecekmiyiz. İlk zaman 500 km giderken her yıl menzil 50 km azalacak mı?
Maddi olarak çok rahat olsam bu soruların hiç birini düşünmezdim. Bozulunca al yenisini... Ancak bir otomobile sahip olmak için yıllarca çalışıyoruz bu nedenle kişisel kullanım için çekimser düşünüyorum.
Son düzenleme: