Şanzıman yağı değişim/takviye

frekans50

⁵⁰
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
1,467
Aracı park konumuna aldığımda alttan tıkırt diye ses geliyor. Eskiden yoktu.

Bunu diğer seslerle birlikte şanzıman yağı sorununa bağladım.

Elimde bilimsel bir kanıt yok. Şanzıman yağı eksilir mi bilmiyorum. Kimisi ömürlük demiş. Bazısı değişim önermiş.

Videolardan öğrendiğim kadarıyla yağ ile beraber alt kapak ve filtre değişecek.
Aracın altında şuna benzer bölge var. Şanzıman karteri burası

Screenshot_20251020_201546_com.google.android.youtube_edit_13025432146969.jpg


Screenshot_20251020_202854.jpg



Ben bu işlere girmeden, kapağın üst noktasındaki şanzıman yağı dolum noktasını açarak yağdanlık benzeri düzenekle "şanzıman yağını" takviye yapsam nasıl olur? Belki yağ azalmıştır. Eğer öyleyse nasıl anlaşılır. Dolum kapağını gevşetince sızması gerekir mi? Sıcaklıkla ilgili durum nedir. Yağı ılık mı doldurmalı?

Araç 310bin km. 2016 model F20 kasa b37 motor BMW 116d otomatik şanzıman
 
Son düzenleme:
yağıun değişip değişmeyeceği karter içindeki mıknatısın durumu ile belirlenir ZF şanzımanlarda ister çekici grubu olsun ister otomobil.

talaş mıknatısı dolduysa demekki yağ özelliğini kaybetmeye başlamış sürtünmeler artmış demektir yağ eklemek bu duruma çözüm değil mümkünse ZF NİN KENDİ YETKİLİ SERVİSİNDE YAPTIRIN BMW SERVİSİNDE DEĞİL.

BU İŞİ kendiniz de yapabilirsiniz basit bir işlem peristatik el pompası ile de doldurabilirsiniz şanzıman yağını fakat bu işlem ustalık ister yarı açık kalmış bir vites selenoidinden dışarı çıkacak yağ o selenoide hava yaptırırsa şanzıman tamircileri maddi yönden mutlu olacakları bir iş almış olur.
 
ZF servisi neymiş bir bakayım. Sağol.


Edit:
ZF şanzıman markası olup ayrıca servisi oluyormuş.

Enjektör için "pompacı" meslek erbabını daha bir kaç gün önce öğrenmiştim.
 
Son düzenleme:
ZF servisi neymiş bir bakayım. Sağol.
sadece kendi şanzımanını tamir/bakım yapıyor,
kendi şanzımanlarına özel test tezgahları var kendi şanzımanlarına özel diagnoz cihazları var şanzımanın arabaya söylemediği parametrelerini kendi cihazına söylediği dedikodusu var ama emin değilim canlı şahit olmuşluğum yok.
 
ZF servisi neymiş bir bakayım. Sağol.


Edit:
ZF şanzıman markası olup ayrıca servisi oluyormuş.

Enjektör için "pompacı" meslek erbabını daha bir kaç gün önce öğrenmiştim.
benim nezlimde şanzıman üreticileri arasındaki en kalitelisi kronik hastalığı nadirdir temiz kullanılırsa çok uzun yıllar masrafsız yol yapabilir türkiyede kendine ait servis ağı olmasıda büyük artı yetkili servis dışında güvenilecek bir yer daha olması çok büyük artı
 
ZF servisi aracı detaylı kontrol etti. Yağ numunesine baktı. Parametreler gayet iyiymiş. Yağ değişiminde risk var dedi. Şu anki eski yağ bazı sorunları gideriyormuş. Bu bilgileri samimiyetle aktardığına inanıyorum. Artık başka sorunlara odaklanabilirim
 
Son düzenleme:
ZF servisi aracı detaylı kontrol etti. Yağ numunesine baktı. Parametreler gayet iyiymiş. Yağ değişiminde risk var dedi. Şu anki eski yağ bazı sorunları gideriyormuş. Bu bilgileri samimiyetle aktardığına inanıyorum. Artık başka sorunlara odaklanabilirim
Olayın cahili olduğum için merak ettim. Eski yağ nasıl bazı sorunları giderebiliyor?
 
Yağ değişim sonrası adaptasyon işlemi gerekiyor. Bu esnada eski şanzıman için bazı parçalar biraz aşınmış olduğundan ayarı tutturamıyorlar diye düşündüm.

"Eskisinden kötü oldu" diye bir şikayet almak istemezler.

Bir taksici 480bin km aracı için şanzıman yağı değişimi hala gerekmediğini bildirmiş.

Kısaca benim anladığım, başka bir sorun yoksa şanzıman yağı değiştirilmez. Fakat nedense şimdiye kadar 3 kere değişmiş olmalıydı diyorlar. Her 100binkm veya 8 sene.
 
Son düzenleme:
şanzıman içinde uzun süre çalışan yağ soğuk sıcak tortu vs etkisiyle daha kalın hale geliyor o kalın hale gelirken aldığı metal tozları aşınmalar da yağla dönüyor yağı değiştirincw kalın yağın doldurduğu boşluklar artık dolmuyor bu durumda viteslere sert geçme yüksek hızda vitesten atma gibi şeyler çok olası.

otomatik şanzımanlar artık çok akıllı birçok şeyin farkına varabiliyorlar vites seçici selenoid akımıyla yorum yapabiliyorlar yağ kalın olunca selenoid içinde boşluk kalmıyor selenoid akımı bir nebze de olsa düşüyor selenoid akım değişikliği ile yorumlar yapıyor.
tork eğrisine göre konvertör veya debriyajının Sağlığını biliyor sürekli kendine kalibrasyon verisi üretiyor debriyajın kavrama noktası vites değiştirirken sürünme varsa yani krank da çırpma varsa ona göre ayrılma basıncı üretmeye başlıyor
 
Yağı tam değiştirmek yerine kontrollü gitmeli. Önce 1 lt boşaltalım. Üstten 1 litre dolduralım. Çok mu uyduruk olur?


1 litre taze yağ koyalım. 1 hafta sürelim... Tekleme tıkırtı yoksa haftaya tekrar edelim. Alt kapak filtre değişmeyecek sökülmeyecek

Toplamda 10 litre yağ varmış.

Boşaltma ve doldurma noktası arasındaki yükseklik farkı 3..5 cm kadar. Acaba bu 10 litre yağ nerede? Yukarıda bir yerde. Şanzımanın tam içindedir. Numune alırken üstten açtılar yağ geldi. Bu işte gariplik var.
sadece üstten açıp şırınga ile yağ alsam, aynı yerden doldursam? Alttaki sökülürse yenisi takılmalı galiba


Başka model yağ değişimi
 
Son düzenleme:
Yağı tam değiştirmek yerine kontrollü gitmeli. Önce 1 lt boşaltalım. Üstten 1 litre dolduralım. Çok mu uyduruk olur?


1 litre taze yağ koyalım. 1 hafta sürelim... Tekleme tıkırtı yoksa haftaya tekrar edelim. Alt kapak filtre değişmeyecek sökülmeyecek

Toplamda 10 litre yağ varmış.

Boşaltma ve doldurma noktası arasındaki yükseklik farkı 3..5 cm kadar. Acaba bu 10 litre yağ nerede? Yukarıda bir yerde. Şanzımanın tam içindedir. Numune alırken üstten açtılar yağ geldi. Bu işte gariplik var.
sadece üstten açıp şırınga ile yağ alsam, aynı yerden doldursam? Alttaki sökülürse yenisi takılmalı galiba
alt tapa değişmeli karter mıknatısı kesinlikle değişmeli o 1 litre 1 litreyi tavsiye etmem elbet yağ incelecek ve sorunlar ortaya çıkacak.

ya ısrarcı olun zf'ye bu yağı en sorunsuz bir şekilde değiştirmek istiyorum diyin muhtemelen olası problemleri biliyorlar maliyet daha fazla olacaktır ama kafa rahatlığı sağlar.

10 litre yağı şanzıman soğumak için kullanıyor hidrolik kumanda için kullanıyor mekanik aksamın rahat hareketi için kullanıyor bu işleri 10 litre ile yapması çok büyük mühendislik bence
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
8,432
Mesajlar
138,334
Üyeler
3,340
Son üye
hcetky

Son kaynaklar

Son profil mesajları

mechanic ayhanarican mechanic wrote on ayhanarican's profile.
https://www.allmystery.de almanca biliyorsan burada araştır. Yapay zekada çeviriyor gerçi.
Almanların matematik bilgisi daha iyi oluyor.
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Back
Top