FORUM HALKI NE DÜŞÜNÜYOR(TOGG)

Status
Yeni mesajlara kapalıdır.
Yok yahu ne kusuru. Siyaset konuşunca söyleyecek çok söz var elbet. Ve geleceğini bu ülkede kurmaya çalışan bir genç olarak, bizler (yaşlılar :D ) gibi mevcut ümit kırıcı duruma bir şekilde sebep olmuşlardan olmayan bir genç olarak, gelecek kaygısını yaşayan milyonları temsil eden bir genç olarak, eğitim sisteminin geldiği yeri daha yeni tecrübe etmiş bir genç olarak buralarda en çok da senin söz söylemeye ve bağırmaya hakkın var.

Ancak bu TOGG konusu hala benim için bu önemli konuları konuşurken odağa koymak için fazla sığ ve ilgisiz geliyor.
İktidardakiler seçim propagandası olsun diye abarttı da abarttı. Muhalefet de bu etkiye benzer aşırı bir tepki verdi.

TOGG gereksiz yere siyaset malzemesi yapılmış bir ticari girişimdir. Nokta. Bunu toplumu etkilemek için psikololojik bir unsur olarak kullanmak yanlıştır, ayıptır. Bence şu durumdan da en rahatsız olan da TOGG ortaklarıdır. Aldıkları ticari risk (devlet ne sağlıyor bilmiyorum) yetmezmiş gibi, gereksiz yere bir sürü topun ve yükün altında kaldılar. Adamlar sizce halk için ucuz araba yapmak için mi kurdu TOGG'u? Öyle bir dertleri var mıydı?

Geçenlerde gümrük vergisi konusunda biraz konuştuk. Şu ülkede ar-ge yapanların, araştırma yapanların, hatta hobi olarak maker olanların hayatlarını kolaylaştıracak herhangi bir buluş, düzenleme ya da teşvik bana sorarsanız ülkeye katkı açısından TOGG'dan çok çok daha faydalı. Bu yüzden havyaya referansla "boşver bu konuyu, o daha anlamlı" demek istedim.
Abi o zaman şöyle demeliyiz.
TOGG firmasının yürüttüğü politika ile hükümetin bu araba ile lanse etitği politika farklı.

Üretici tamamen diğer markalar ile rekabet içine girip fiyatı en dipten tutma gibi düşüncesi yokken, hükümet halkın otomobili diyip bizi bir nebze olsun heyecanlandırmışken tekrar üretici politikasına bakınca(kafamıza odunla vurulunca) hiçbir beklentimiz kalmıyor.

Normalde nedir bizim halkın otomobili('s)
Clio 0.9TCE,
Corolla 2014,
Corolla efsane kasa,
Micra,
Fiesta,
BMW E90,
Honda civic.

Bunlar dışında bir TEKNOLOJİK araca binme ihtimaline karşı heyecanı vardı bu milletin 2027'yi bekleyecekler artık.
Yanlış anlaşıldıysam, kırıcı olduysam özür dilerim.

Havyayı geliştiriyoruz daha abi ama yakındır nihai'ye tasarım ortaya koymam.
Rakibim UniSolder değil JBC :)

Ahh şu 17-25 yaş aralığını bir can kulağıyla dinleyen yetkili olsa.
İstediklerimiz ahım şahım şeyler değil.
Ekonomik olanlardan da vazgeçtik politik olanları halletsinler yeter.
 
.... Ahh şu 17-25 yaş aralığını bir can kulağıyla dinleyen yetkili olsa.

"imkan vermediler yapamadık" mantığı

Devamlı birilerinden bir şeyler beklenir. Çocukken ebeveyninden beklersin. Büyüyünce yine beklersin. Sermaye yok ki iş kuralım? Tarlayı evi sat ? İş yapacağım.

Halbuki yapılan işlerin başarıya ulaşma ihtimali yüksek değil düşüktür doğada da böyle. Kaplan 10 kere avlanır ikisi başarılıdır.


Talepler hiç bitmez. İş adamı olursun hala devam eder. Vergiler yüksek. Sample getiremiyoruz. Köstek oldular.. hiç bitmez bahaneler.

Gençliği dinlemek faydalı olur. Çok hata yapmış büyüklerin tecrübesi de değerlidir.

Çift kollu havya ihtiyacı son senelerde mi çıktı? Bununla niçin uğraşılıyor bilmiyorum. Tamircilerin çok aradığı ürün müdür? Yoksa birileri "sen yap satarız" mı dedi?

iki tane havya istasyonu kullanılsa nasıl olur? Biri kaliteli biri az kaliteli olur.iş görür.
 
"imkan vermediler yapamadık" mantığı

Devamlı birilerinden bir şeyler beklenir. Çocukken ebeveyninden beklersin. Büyüyünce yine beklersin. Sermaye yok ki iş kuralım? Tarlayı evi sat ? İş yapacağım.

Halbuki yapılan işlerin başarıya ulaşma ihtimali yüksek değil düşüktür doğada da böyle. Kaplan 10 kere avlanır ikisi başarılıdır.


Talepler hiç bitmez. İş adamı olursun hala devam eder. Vergiler yüksek. Sample getiremiyoruz. Köstek oldular.. hiç bitmez bahaneler.

Gençliği dinlemek faydalı olur. Çok hata yapmış büyüklerin tecrübesi de değerlidir.

Çift kollu havya ihtiyacı son senelerde mi çıktı? Bununla niçin uğraşılıyor bilmiyorum. Tamircilerin çok aradığı ürün müdür? Yoksa birileri "sen yap satarız" mı dedi?

iki tane havya istasyonu kullanılsa nasıl olur? Biri kaliteli biri az kaliteli olur.iş görür.
İmkan olmadığı halde yapıyoruz...
Var mı başka iğneleyceğin nokta?

Havya istasyonu yapmak kaliteli havya istasyonu almaktan ucuza geliyordu ona giriştim 4-5 yıllık meslek hayatımda hiç 2 havyaya aynı anda ihtiyacım'da olmadı.
 
Vergiler yüksek. Sample getiremiyoruz. Köstek oldular.. hiç bitmez bahaneler.

Bunlar bahane değil, Türkiye'de ARGE nin önündeki en büyük engeller. Harcıalem cihazlar yerine özel, yüksek teknoloji elektronik cihazların ARGE sini yapan bir firmanın, düzenli olarak yurtdışından komponent getirtmesi gerekiyor. Bir komponenti BEDAVA bile getirtsen, her bir gönderiden gümrük 300 dolar para alacak. Ticari firma olduğun için de bu 300 dolar KESİN olarak girecek. Yani vergiyi vermeme ihtimalin yok. Türkiye'de ARGE yapan firmanın ayda binlerce dolar gümrük masrafı oluyorken, Avrupa'da, Amerika'da, Asya'da adam neredeyse hiç vergi vermiyorsa, o zaman burada gerçekten bir sorun yok, bahane üretiliyor diyebilir miyiz?
 
İthalat yapmak ufak kalemler için masraflı oluyor her biri için 300 dolar gibi doğru haklısınız fakat bunları kendimiz getirmeyip zaten ithalat yapan firmalara sipariş edersek çok daha ucuza geliyor 300 dolar ödemiyorsunuz her birine. Bir iki acı tecrübeden sonra mecburen bu şekilde zaten doğru yolu buluyoruz.
 
İthalat yapmak ufak kalemler için masraflı oluyor her biri için 300 dolar gibi doğru haklısınız fakat bunları kendimiz getirmeyip zaten ithalat yapan firmalara sipariş edersek çok daha ucuza geliyor 300 dolar ödemiyorsunuz her birine. Bir iki acı tecrübeden sonra mecburen bu şekilde zaten doğru yolu buluyoruz.

Her komponenti veya test cihazını getirtecek yer bulamıyorsun. Bulabilsen eyvallah. Mesela bana bir test cihazı lazım, firmanın sitesinde bakıyorum yerel distribütör NETES görünüyor, NETES'i arıyorum yok biz getirtmiyoruz diyor. Başka birkaç distribütör ve ithalatçı aradım, getiren yok. Mecbur doğrudan getirteceksin. Getirtince de gümrük hemen seni söğüşleyecek, cihaz fiyatı 1000 dolarsa bir o kadar (veya daha fazla) da gümrük alacak.

AP525 audio analizör var bende. Audio Precision bana mail attı, size bedava bir USB dongle göndereceğiz, cihazın yeni yazılım sürümü bu dongle olmadan çalışmıyor dedi. Ben de gönderin dedim. Dongle geldi, tabi ben bunu alırken şahıs mükellefi bilgileri ile satın aldığım için dongle ışık hızıyla gümrüğe takıldı ve ticari kabul edildi. Dediğim gibi, ticari bir firma mal aldığı zaman ticari kabul edilmemesi MÜMKÜN DEĞİL. Mutlaka takılıyor ve ithalat rejimine tabi oluyor. Paranın para olduğu bundan 7 sene önce 800 TL para girdi ve ancak o şekilde bedava dongle'i gümrükten çekebildim. Adamlara yalvardım "bunu benim burada satmam mümkün değil, ticari değeri yok, zaten var olan cihaza takılacak" falan, yok, gümrüğün gözünde ben şimdi bu bedava dongle'ı aldım ya, artık köşeyi döndüm, dünyanın parasını kıracağım. Gümrük de biraz kazıklayıversin ne olacak?

Millet olarak da artık kanıksadık bunu. "E ticari firma isen tabi gümrüğe takılacak". Anahtar kelime "ticari". Ticarilik varsa gümrüğün her türlü kazığı atması mantıklı. Düşün, Yeni Zelanda'dan bir gemi dolusu koyun getirenin gümrük işlemleri ile benim BEDAVA dongle'ın gümrük işlemleri, prosedürleri, harçları, beyannameleri tıpatıp aynı.
 
Zaten yerel distribütörler de adeta gümrük ile anlaşma halindeler. Gümrük süper kazık atıyor, bu sayede de yerel distribütörler ondan biraz daha az kazık atıyorlar. Yurtdışında 100 dolar olan mal Türkiye'de en az 200 dolara satılıyor. Bir de KDV giriyor. Sonra yurtdışı ile rekabet edeceksin. Bu tamamen hayal.
 
Geçenlerde bana bir ürün lazım oldu. Ürünü global olarak 3-5 firma üretiyor. Bazılarının fiyatları astronomik, onları eledim. Geri kalanların türkiye temsilcilerini aradım. Üründen bir haberler. Mail atın araştıralım dediler. Bir firma biraz bilgili çıktı. Aldığım fiyat 5 bin dolar. Alibaba dan aynı ürünü aldım. Aldığım fiyat 250 dolar. Neyse başka şey demiyeyim. Başıma gelen olay böyle...
 
Büyük firmaların ARGE'si nasıl çözüyor? Onlarsa SATIN ALMA diye bölüm oluyor. Oraya söyleniyor. O da ürünü buluyor,

Veya ARGE işini yurtdışında yapıyorlar. İş bittikten sonra da Türkiye'de seri imalatını yapıyorlar. Malzemeyi adetli alınca gümrük beyanname bedelleri ve diğer harçlar oran olarak çok küçük kalıyor.
 
Ufak çaplı arge yapanların devlet açısından pek değeri yok sanırım. Vergi potansiyeli düşük. Bu yüzden işleri zorlaştırmışlar.
 
Ben daha çok devletin ARGE ye bakış açısının yanlış olduğunu düşünüyorum. Devletin varsayımı hep şudur: Bu mükellefler bir şekilde beni dolandıracak, vergi kaçıracak, naylon fatura düzenleyip haksız kazanç elde edecek, o yüzden ben tedbir alayım ve dolandırılmayayım.

Halbuki devlet vergi mükellefinin dürüst olduğunu varsaysın, ama bir usulsüzlük yakalarsa da, o mükellefin anasından emdiği sütü burnundan getirsin, çok ağır cezası olsun. Burada varsayım şu: Çoğu girişimci dürüst iş yapacaktır ve çok verimli ve hızlı olarak işlerini görecekler.
 
Eğer varsayım doğru değil ise ve çoğu girişimci üçkağıtçı ise, o zaman biz bu durumda olmayı hakediyoruz demektir :)
 
Eğer varsayım doğru değil ise ve çoğu girişimci üçkağıtçı ise, o zaman biz bu durumda olmayı hakediyoruz demektir :)
Bence bunu imam-cemaat ilişkisi olarak düşünmek gerek. İmam (devlet) ve cemaat (girişimci) ikisi de aynı halktan çıkıyor. Maalesef bizim halkımızda istisnalar hariç pek başkasının yada toplumun yararını düşünmez. Bu sorunun kısa vadede çözümü olduğunu düşünmüyorum.
 
"Belki takılmaz" diyerek gümrüğe bıraktığımız çok eşya/mal olmuştur. Yeni arkadaşların dikkat etmesi gerek.

Mallar gümrükte kaldı.
 
Son düzenleme:
Paradoksu çözdün abi.
Eldeki mal(biz) bu.
O memurlarda o "mal" dan hemhal olduğundan.

2014-2015 yıllarında insanlar 2 hafta çalışarak iphone alabiliyordu net hatırlıyorum. Hatta 100TL taksitle telefon ücreti dahil operatörler veriyordu. O kadar iyiydi yani.(Şimdiki makas durumu ve ekonom farklı).
Ama insanlar yine 1 kuruş daha ucuz diye kaçak getiriyordu. İnsanımız bu...
Yapacak birşey yok bi kere göz atın dışarıdan gelen telefonları direkt 1. elden satanlara ve aynı telefonu teknoloji mağazalarının kaça sattığına.

Ben inadımdan IMEI yazmayı bl kilidi açmayı vs. çoğu şeyi öğrendim.
Gittim pasaport aldım :katil2:
 
1 MİLYON 90 BİN söylentisi duyuyorum.
Fiyat normal geldi bana Umarım doğru duyumdur
 
Valla zihnimizdeki fiyat kalibrasyonu iyice kaçtı. Benim 2002 model Honda'yı servise tamire götürdüm. O arada sorayım dedim araba kaç para eder diye. 80 - 100 bin lira demesini bekliyordum. En az 300 bin lira eder deyince coştum, "ne eksiği varsa yapın!" dedim çıktım :katil2:

TOGG u halk arabası olarak düşünmemek lazım. Onu ancak durumu oldukça iyi olan alabilir. TOGG daha çok Türkiye için prestij kaynağıdır. Yani sanayimiz, tedarik olanaklarımız ve insan kaynaklarımız, artık böyle ileri seviyede gelişmiş bir arabayı tasarlayıp imal edebilecek seviyeye geldiğinin ilanı ve ispatıdır. Eğer TOGG'u üretebiliyorsak, orada gerekli olan bütün teknolojik olanaklara da sahibiz anlamına gelir ve aynı teknolojileri sınırsız bir şekilde askeri amaçlarla da kullanabiliriz demektir, bu da bir caydırıcılıktır.
 
Valla zihnimizdeki fiyat kalibrasyonu iyice kaçtı. Benim 2002 model Honda'yı servise tamire götürdüm. O arada sorayım dedim araba kaç para eder diye. 80 - 100 bin lira demesini bekliyordum. En az 300 bin lira eder deyince coştum, "ne eksiği varsa yapın!" dedim çıktım :katil2:

TOGG u halk arabası olarak düşünmemek lazım. Onu ancak durumu oldukça iyi olan alabilir. TOGG daha çok Türkiye için prestij kaynağıdır. Yani sanayimiz, tedarik olanaklarımız ve insan kaynaklarımız, artık böyle ileri seviyede gelişmiş bir arabayı tasarlayıp imal edebilecek seviyeye geldiğinin ilanı ve ispatıdır. Eğer TOGG'u üretebiliyorsak, orada gerekli olan bütün teknolojik olanaklara da sahibiz anlamına gelir ve aynı teknolojileri sınırsız bir şekilde askeri amaçlarla da kullanabiliriz demektir, bu da bir caydırıcılıktır.
1 milyon TL artık araba için normal hale geldi.
akrabamın bir bmwsi var 520 bundan 3 ay önce 400e ilana koyunca insanlar arayıp küfür ediyordu.

Şimdi 600bin liradan aşşağı 520 kalmamış bahsettiğimiz araba 2006-2007 model.

2015-2016 model araçlara 800 900 ister olmuşlar Türkiye de ilk el atılması gereken 2. el araç piyasası.
 
Aslında piyasada bu kadar akaryakıt ile çalışan araçlar için elektrikli araca dönüşüm kitleri düşünülebilir.

@taydin abi bu arada atölyelerin ile araban tezat oluşturuyor. Değme laboratuvarlarda bulunmayan cihazlar sende varken araba hayal kırıklığına uğrattı beni :dusun1: :dusun1:. İkinci yada üçüncü araç ise bilmiyorum ama tek araç ise TOGG'a geçme vaktin gelmiş.
 
Hondamı çok seviyorum :D Kesinlikle başka arabaya özenmiyorum. Benim açımdan araba bir sarf malzemesi, o kadar. 10 milyon verip Tesla da alsam beni bir yerden bir yere götürecek, benim Honda da aynı şeyi yapacak.

Ama çelik kasa bir kamyonet bulursam takas edip üstüne fark verebilirim. Mesela Hyundai H100 ler 500 bin TL gibi ikinci eli

1678723723540.png
 
Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,873
Mesajlar
100,106
Üyeler
2,487
Son üye
camandar

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top