1998 model Audi A3 kilit sistemi yardım lütfen

colt1905

Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
5
Arkadaşlar 1998 model A3 bir aracım var kumanda ile açma kapatma yapmak için kumandayı alıcı cihazın dibine kadar sokmam gerekiyor aksi takdirde çalışmıyor alıcı cihazı söktüm anakart elimde fakat hangisinin alıcı cihaz olduğunu anlamadım fotoğraf ekliyorum yardımcı olursanız çok sevinirim. Kumandanın ölçümünü yaptırdım ve pilleri değiştirdim bir sorun olmadığını söylediler. Kendim sanayi esnafıyım, bu tarz problemlerde ve araç eskiyse; pek umursamıyorlar ve anlamıyorlar o yüzden uğraşma çalışan mekanizmayıda bozarsın diyip geçiştiriyorlar. Sizce sorun yinede kumanda da mı ?

Not: Bu model audi, volkswagen grubu araçların kilit sistemi hava ile çalışıyor kumandadan komut geliyor hava kompresörü hava basıyor belli bir basınca ulaştığında kompresör duruyor ve kapatma açma işlemi gerçekleşmiş oluyor. 2. fotoğrafdaki sağda 3 vidası olan cihaz kompresör. Yardım edebilecek varsa çok sevinirim herkese iyi forumlar
 

Ekler

  • 6ebff77f8818c4dfd96c529f36f8f4b4.jpeg
    6ebff77f8818c4dfd96c529f36f8f4b4.jpeg
    424 KB · Görüntüleme: 97
  • 8b2def046cc59c26c14fc7e8cbf42c43.jpeg
    8b2def046cc59c26c14fc7e8cbf42c43.jpeg
    258 KB · Görüntüleme: 93
Öncelikle kartın iyi bir temizliğini yapman lazım. Toz, pislik ve yağ olmamalı. Eğer hala sorun devam ediyorsa, alıcı anten yerleşimine bakmak lazım. Belki araç üzerinde bir işlem yapılırken anten uygun olmayan bir pozisyona gelmiştir ve iyi çekmiyordur. Antende de sorun yoksa, sorunun el kumandada olma ihtimali daha yuksek alıcıya göre. Yeni bir pil ile deneyip ne kadar akım çektiğine bakmak lazım. Belki içindeki bir kondansatör sızdırıyordur ve pil yeni de olsa aşırı yükleyip bitik pil gibi davrandırıyordur.
 
teşekkür ediyorum bu güzel yorum için. tekrar sökmesi zor olduğu için kumandadan başlayarak sorun çözene kadar adımları takip edeceğim.
 
Bu yıllara ait araçlarda hiç RF alıcı incelemedim fakat incelediklerim arasından çıkardığım sonuç

araç anahtarları genellikle 868MHz çalışır.
ve genelde fiziksel anten yerine PCB tip anten tasarımı olur.

RF'den anlamıyorsanız şemasını bulun, bu şemadan yola çıkarak antene bağlı olan genelde 10pF kondansatörler olur bunlar kurur fakat çok nadir bu kapasite kurusa bile 2 yolun birbirine olan kapasitesi 10pF civarında olacaktır yeni otomobillerin anahtarında ve alıcısında hiç kapasite bobin vs. göremezssiniz bunları tamamen pcb'deki yolların elektriksel karakteristiği ile ayarlıyorlar.

ama bu yıllarda kesinlikle fiziksel olarak kapasite kullanılmıştır o kapasiteyi değiştirip deneyin.

ama arızanız %95 pil.
ölçtüğünüzde 3-3.20V olan pil her zaman dolu olmayabilir 10-15 liraya aldığınız piller büyük ihtimalle 6-7 ay rafta yatmış pillerdir üretim tarihine bakarak pil alın.

pilden emin olmadan havyayı alıp birşeyleri söküp takmayın.
 
Bu yıllara ait araçlarda hiç RF alıcı incelemedim fakat incelediklerim arasından çıkardığım sonuç

araç anahtarları genellikle 868MHz çalışır.
ve genelde fiziksel anten yerine PCB tip anten tasarımı olur.

RF'den anlamıyorsanız şemasını bulun, bu şemadan yola çıkarak antene bağlı olan genelde 10pF kondansatörler olur bunlar kurur fakat çok nadir bu kapasite kurusa bile 2 yolun birbirine olan kapasitesi 10pF civarında olacaktır yeni otomobillerin anahtarında ve alıcısında hiç kapasite bobin vs. göremezssiniz bunları tamamen pcb'deki yolların elektriksel karakteristiği ile ayarlıyorlar.

ama bu yıllarda kesinlikle fiziksel olarak kapasite kullanılmıştır o kapasiteyi değiştirip deneyin.

ama arızanız %95 pil.
ölçtüğünüzde 3-3.20V olan pil her zaman dolu olmayabilir 10-15 liraya aldığınız piller büyük ihtimalle 6-7 ay rafta yatmış pillerdir üretim tarihine bakarak pil alın.

pilden emin olmadan havyayı alıp birşeyleri söküp takmayın.
Üstadım pili 2 kere değiştirdim ve kumandayı anahtarcıya test ettirdim. Yinede tekrar pile ve kumandaya bakıcam. Kopyalanabilir kumanda ile bir kumanda oluştursam bu sayede kumandanın sağlığını test edebilir miyim ?
 
Üstadım pili 2 kere değiştirdim ve kumandayı anahtarcıya test ettirdim. Yinede tekrar pile ve kumandaya bakıcam. Kopyalanabilir kumanda ile bir kumanda oluştursam bu sayede kumandanın sağlığını test edebilir miyim ?
rolling çalışıyorsa sadece 1 kez açarsınız kopyalanır sonraki seferlerde çalışmaz.

alman araçları ilgi alanımda değil pek fazla genelde japonların böyle detayları ile ilgileniyorum.
Ama audinin çok eski yıllarda teknolojiye öncülük ettiğini düşünürsek bu araç kilidi rolling code dayalı çalışıyordur.

Size önerceğim tek bir yöntem var oto anahtar yapanlara gidin kendiniz girişmeyin.
Ama öyle yapayım 3-5 kuruş daha gelsin diye anahtar yapanlara değil izmirdeyseniz bu işi tüm detaylarına kadar hakim olarak yapan 3. ve 6. sanayide oto anahtarcılar var.
 
rolling çalışıyorsa sadece 1 kez açarsınız kopyalanır sonraki seferlerde çalışmaz.

alman araçları ilgi alanımda değil pek fazla genelde japonların böyle detayları ile ilgileniyorum.
Ama audinin çok eski yıllarda teknolojiye öncülük ettiğini düşünürsek bu araç kilidi rolling code dayalı çalışıyordur.

Size önerceğim tek bir yöntem var oto anahtar yapanlara gidin kendiniz girişmeyin.
Ama öyle yapayım 3-5 kuruş daha gelsin diye anahtar yapanlara değil izmirdeyseniz bu işi tüm detaylarına kadar hakim olarak yapan 3. ve 6. sanayide oto anahtarcılar var.
Ankara yaşıyorum. Ama yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla fazla ayrıntıya girmeden temel olarak yapılacak şeyleri yapıp yani pil değişimi anakart temizliği vb gibi bunları yaptıktan sonra sonuç alamazsam bilen birine gitmek. Teşekkür ediyorum yönlendirmeniz için
 
Ankara yaşıyorum. Ama yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla fazla ayrıntıya girmeden temel olarak yapılacak şeyleri yapıp yani pil değişimi anakart temizliği vb gibi bunları yaptıktan sonra sonuç alamazsam bilen birine gitmek. Teşekkür ediyorum yönlendirmeniz için
biraz riskli işler araba ile uğraşmak hele elektronik olanlar ile.

audi a3 96-03 arası tamamen VW altyapısı taşıyormuş yani aracın bütün elektroniği VW'e ait.
sanırım o yıllarda üretilen golflerin kopyası.

biraz CAN datalarına baktım ama sadece kadrana veri çıkarıyor hız vs.
kapı kilidi anahtar vs. dataları CAN hattına bulaştırmamışlar sürücü tarafı sol alt tarata pembe bir portu var yeri ilginç geldi bana.


büyük ihtimalle kumanda/açma/kapama işlerini yürüten kısımı siemens'dir.
o yıllarda siemensin rolling code çalışan üniteleri çok popülermiş o yaşlardaki nissan ve mazdalarda dahi bulunuyor.
 
biraz riskli işler araba ile uğraşmak hele elektronik olanlar ile.

audi a3 96-03 arası tamamen VW altyapısı taşıyormuş yani aracın bütün elektroniği VW'e ait.
sanırım o yıllarda üretilen golflerin kopyası.

biraz CAN datalarına baktım ama sadece kadrana veri çıkarıyor hız vs.
kapı kilidi anahtar vs. dataları CAN hattına bulaştırmamışlar sürücü tarafı sol alt tarata pembe bir portu var yeri ilginç geldi bana.


büyük ihtimalle kumanda/açma/kapama işlerini yürüten kısımı siemens'dir.
o yıllarda siemensin rolling code çalışan üniteleri çok popülermiş o yaşlardaki nissan ve mazdalarda dahi bulunuyor.
Aynen öyle tamamen VW altyapısı şase, fren sistemi, motor. kaporta hariç neredeyse herşey golf ile birebir aynı. Elektronikte siemens ve motorola ile çalışmışlar o dönemde.
 
Aynen öyle tamamen VW altyapısı şase, fren sistemi, motor. kaporta hariç neredeyse herşey golf ile birebir aynı. Elektronikte siemens ve motorola ile çalışmışlar o dönemde.
araba güzel ama bakacak yer bulursan şanslısın.
artık yenilere bakmak istiyorlar eskilerden ne anlayan nede uğraşmak isteyen var.
 
Koyduğunuz kısımlarda güç elemanları görüyorum ama radyo ile ilgili bir şey göremiyorum. O dik duran küçük kartın fotosunu da eklerseniz belki orada alakalı bişey vardır.

1673726805956.png
 

Forum istatistikleri

Konular
5,896
Mesajlar
100,623
Üyeler
2,495
Son üye
Lyewor_

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top