Arabanın aküsü bitti ( mi acaba ? )

132kHz

Kıdemli Üye
Katılım
16 Nisan 2023
Mesajlar
1,192
Dün klima açık uzun yol yaptık bugün arabayı kullandıktan sonra bir daha marj almadı takviye ile çalıştordık yarım saat sürdükten sonra kapattık yine marş almıyor

Şimdi işin karıştığı nokta aküyü araç ustunde ölçüyorum ilk ilk olçumde 10 v idi sonrasında 8 e düştü şarj etmek için eve çıkardım ama şimdi de 12.9 V gözüküyor yüksüz ilen voltajın bukadar yükselmesi normal mi ? Ve bugüne kadar hiç sorun çıkartmamış akünün bu kadar dengesiz davranması normal midir ?

Şuan elimde yük ve sigortasını patlatıp değiştirmeyi unutmadığım bir multimetre yok :) o yüzden aküyü yük altında test edemiyorum ama acaba arabada başka bir şey bozulup yüksek akım çektiği için akü gerilimi düşüyor olabilir mi diye de endişeleniyorum
 
Akunun ic direnci cok yukselirse bosta ve hafif bir yukte bu kadar voltaj farki olusmasi normal.
Yazdıktan sonra 2.2 amperle şarja taktım 13.6 volttan başladı 14 volta çıktı bile 20 ah bu kadar hızlı dolduğuna göre akü zaten gitmiş de şarj dinamosunda vs sıkıntı yoktur inşallah
 
Akü kaç yıllık?
Birde araç çalışırken alternatörün aracın tüm elektrik sistemini beslemesi gerekir. Klima açık olsa bile gerekli gücü akünün değil alternatörün karşılaması gerekir.

Akü yaşlıysa son nefesini vermesi klimayı kullandığınız zamana denk gelmiş olabilir. Akü voltajında bahsettiğiniz gibi oynamaların olması (multimetrede sorun yoksa) okları aküye çeviriyor.

Aküde sülfatlaşma oluşmuşsa şarj sırasında çok hızlı gerilimi yükselir, hemen şarj oldu dersiniz.Ama akü bu durumdayken şarj işlemine devam edilirse (2-4gün kadar) şansınız varsa akü tekrar şarj için akım çekmeye başlar ve normal sürede şarj olur. Buda işe yaramıyorsa yeni akü almanız gerekir.
 
Dün klima açık uzun yol yaptık bugün arabayı kullandıktan sonra bir daha marj almadı takviye ile çalıştordık yarım saat sürdükten sonra kapattık yine marş almıyor

Şimdi işin karıştığı nokta aküyü araç ustunde ölçüyorum ilk ilk olçumde 10 v idi sonrasında 8 e düştü şarj etmek için eve çıkardım ama şimdi de 12.9 V gözüküyor yüksüz ilen voltajın bukadar yükselmesi normal mi ? Ve bugüne kadar hiç sorun çıkartmamış akünün bu kadar dengesiz davranması normal midir ?

Şuan elimde yük ve sigortasını patlatıp değiştirmeyi unutmadığım bir multimetre yok :) o yüzden aküyü yük altında test edemiyorum ama acaba arabada başka bir şey bozulup yüksek akım çektiği için akü gerilimi düşüyor olabilir mi diye de endişeleniyorum
Aracı takviye ile çalıştırdıktan sonra, farlar, sis farları, klima (en üst fan kademesinde ve en düşük sıcaklıkta) açın. Kutup başından gerilim ölçümü yapın. 13V altı gerilim görmemeniz gerekir ( - kutbunda ampermetre bulunmayan araçlarda daha yüksek). Gerilim düşük çıkıyorsa alternatörde (kendisinde ya da bağlantı kablolarında) sorun olma ihtimali yüksektir.
 
Aküyü değiştirdik sorun çözüldü rölantide 14.4 volt ölçtüm sarj dinamosu sağlam ( sonra yükte de kontrol ederim)

akü orjinal aküsü 4 senelik felan araç akülerinin bu kadar hızlı sülfatlaştığını bilmiyordum şimdi baktım da ortalaması 4-5 yılmış zaten
 
Akü kaç yıllık?
Birde araç çalışırken alternatörün aracın tüm elektrik sistemini beslemesi gerekir. Klima açık olsa bile gerekli gücü akünün değil alternatörün karşılaması gerekir.

Akü yaşlıysa son nefesini vermesi klimayı kullandığınız zamana denk gelmiş olabilir. Akü voltajında bahsettiğiniz gibi oynamaların olması (multimetrede sorun yoksa) okları aküye çeviriyor.

Aküde sülfatlaşma oluşmuşsa şarj sırasında çok hızlı gerilimi yükselir, hemen şarj oldu dersiniz.Ama akü bu durumdayken şarj işlemine devam edilirse (2-4gün kadar) şansınız varsa akü tekrar şarj için akım çekmeye başlar ve normal sürede şarj olur. Buda işe yaramıyorsa yeni akü almanız gerekir.
Yoğun bir döneme denk geldi aküyü hemen değiştik ama şarj alsaydı bile kısa zamanda olmadık bir yerde tekrar sıkıntı çıkartma ihtimali yüksek olurdu herhalde

Beni şaşırtan bugüne kadar marşta hiç sıkıntı olmayıp birden marşa dokunduğum anda kesilip radyonun ekranı dahi gidecek kadar kötü duruma gelmesi
 
Aküyü değiştirdik sorun çözüldü rölantide 14.4 volt ölçtüm sarj dinamosu sağlam ( sonra yükte de kontrol ederim)

akü orjinal aküsü 4 senelik felan araç akülerinin bu kadar hızlı sülfatlaştığını bilmiyordum şimdi baktım da ortalaması 4-5 yılmış zaten
Genelde 6 hücreden biri arızalanır, seri bağlı oldukları için arızalı hücre nedeniyle yeterli akım geçmez araba da marş basmaz. Geçmiş olsun...
 
Yoğun bir döneme denk geldi aküyü hemen değiştik ama şarj alsaydı bile kısa zamanda olmadık bir yerde tekrar sıkıntı çıkartma ihtimali yüksek olurdu herhalde

Beni şaşırtan bugüne kadar marşta hiç sıkıntı olmayıp birden marşa dokunduğum anda kesilip radyonun ekranı dahi gidecek kadar kötü duruma gelmesi
O akü artık şarj almaz hocam. Şarj olsa alternatör şarj ederdi zaten.

Akü kaynaklı problemler genelde sizin yaşadığınız şekilde olur. Bana da hep aynısı oldu. Eğer araca takılan akü büyük kapasiteli olsaydı (225 Ah otobüs aküsü gibi) eskidiğini yavaş yavaş hissedebilirdiniz diye düşünüyorum.
 
Bir önceki ve şimdiki aracımda fabrikasyon olarak gelen aküleri değiştirmeden 10 ar sene kadar kullandım. Orjinal akünün 4 yıl dayanması biraz kısa gibi geldi.
 
Muhtemelen sizin aküde sülfatlaşma yerine hücre iç bağlantılarında kopukluk oluşmuş olabilir. Sülfatlaşma uzun soluklu bir süreç. Sizin akü birden canını vermiş :)
Yeni akünüzü iyi günlerde kullanın.
 
O akü artık şarj almaz hocam. Şarj olsa alternatör şarj ederdi zaten.
Ben de çok uğraşmadım akücüye verdim indirim yaptı daha once ufak olanlardan kurtarmayı deneyip başaramamıştım başta bunu elektrikler kesildiğinde otomatik led yakmak için tutsammı diye düşündüm ama redresör tarzı bişey lazım bu aküler kendi kendini hizli deşarj ediyor ve şarjsız beklediğinde sulfatlaşıyor lityum pil daha mantıklı gibi o iş için

Yeni akünüzü iyi günlerde kullanın.
Teşekkürler
 
Aküyü değiştirdik sorun çözüldü rölantide 14.4 volt ölçtüm sarj dinamosu sağlam ( sonra yükte de kontrol ederim)

akü orjinal aküsü 4 senelik felan araç akülerinin bu kadar hızlı sülfatlaştığını bilmiyordum şimdi baktım da ortalaması 4-5 yılmış zaten
Varta orj,nal aküyü Caddy 3 aracımda 7.5 yıl kullandım. Verso aracımda da Excide yazan aracın orjinal AGM aküsü yine 7.5 yıl gitti. Alman yapımı diye aldığım ama sonradan Kayseri üretimi çıkan Bosch akü 2.5 yıl civarında gitti. Mutlu akü taktım o da 3 yıl civarında pes etti. Akü için kullanım ömrü akünün kalitesi ile alakalı. Babamın traktörde aynı aküyü (Mutlu 12V 110A ) 13 sene kullandığını biliyorum.
 
Benimde bayiden sıfır aldığım aracımın 60 Ah start stop'lu varta marka aküsü tam 7,5 yıl gitti. 2 ay önce akü bayisinden yeni bir varta akü taktırdım. Aküyü takan usta orjinal dedi, Sisteme kaydetti. Ama kesin olarak bildiğim bir şey var ki bu yeni akünün ömrü ilki kadar asla gitmez. Yeni aldığımız saatin pili ile sonradan taktırdığımız saat pili farkı gibi ..!
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
8,135
Mesajlar
133,899
Üyeler
3,240
Son üye
Ali Demirci

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top