Benim 2002 model Honda Civic'de alarm çıktı

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
24,139
Bugün benim 2002 model Honda Civic'in yanına indim. Kontağı çevirince tık yok, akü bitmiş. Başka bir arabayı yanaştırdık ve kablolarla çalıştırdım. Çalıştırdığım anda da arabanın kornası kesik kesik ötmeye başladı. Arabayı alırken alarm sistemi satın almadığımdan eminim, ama korna da bir çeşit alarm veriyor ama ne alarmı olduğu konusunda hiçbir fikrim yok. Akünün biraz şarj olmasını istiyorum, motoru çalışır bırakacağım, ama korna sesi de kulakları tırmalıyor. Açtım sigorta kutusunu, deneyerek kornanın sigortasını buldum çıkardım.

Şimdi, bu alarm nereden çıktı? Hırsız alarmı değilse, bu neyin alarmı?
 
Orijinalinde varmış galiba.
Teamhondaturkey'den alıntı.
Arkadaşlar 2 kez basmanıza gerek yok. Kumandadan kilitleyin 5 yada 10 saniye içinde alarm otomatik olarak devreye giriyor zaten. Devre girip girmediğini alarm ikaz lambasındanda anlamanız mümkün. Kapıları kumandadan kilitleyin hız göstergesinin oradaki alarm ikiz lambası önce uzun aralıklarla yanıp sönmeye başlar. Bu alarmın henüz devreye girmediğini gösterir. Yaklaşık 10 saniye sonra lamba çok daha kısa aralılarla yanıp sönmeye başlar bu alarmın artık devrede oduğu anlamına gelir. Alar devredeyken kapılar, kaput yada bagaj kapağı anahtar olmadan zorlayarak bir şekilde açılacak olursa alarm çalmaya başlar. Yani darbe ve ultrasonik sensör mevcut değil. Cam açıkken kumandadan kapıları kilitleyin alarm devreye girdikten sonra elinizle şöför tarafında içerideki kilitten kapıyı açın alarm çalar.
 
Hmm ilginç. Servise götürünce sorayım da anlatsınlar nasıl kullanıldığını. Ama ne biçim alarm bu anlamadım. Arabayı kilitleyince bir "cak cak" sesi bekliyor insan, bunda öyle birşey yok. Gerçi otomatik kilitler bozuk o yüzden anahtarla kilitliyorum da, neyse :D
 
aküler sıcaktan mı ölüyor nedir, benim de 5 yıllık varta aküm ölmüş, pandemi den önce günlük 10km yapardım, son 3 yıldır haftada 15 günde bir çalışıyor, sanırım aküyü çalışmamak erken öldürüyor. 5 amper trafo ve köprü diyottan oluşan şarj aleti almıştım, daha önce hiç akü şarj etmemiştim. bağladım aküye, üzerindeki analog ampermetre bi sıçradı 2 saniyede geri sıfır oldu. multimetre ile ölçtüğümde 1 amp civarı çekiyor, akünün öldüğüne kanaat getirip yeni taktırdım. ama şuan bu şarj aletini ölçüyorum da çıkış dc 12.3 v. köprü diyot öncesi ac 13.3v gösteriyor. bunlar biraz düşük değil mi, bu aletin trafosu yanlış sarılmış olabilir mi, 2000 i boşa mı bayıldık diye düşünmekteyim...
 
12v 50w halogen bağladım, 8.3v a düşüyor, 3.1a akım veriyor. bu alet sahte gibi. bir diğer ihtimal bunun çıkışında sadece köprü diyot var, kapasitör yok. tam doğrultmadığından benim digital mm yanlış ölçüyor olabilir(mi acep)
edit: çıkışına bir kondanstör bağldım 17v a çıktı. demek ki filtre kapasitörü olmadan doğru ölçmüyor benim multimetreler...
 
Son düzenleme:
Eğer şarj aletinde sadece trafo/doğrultucu varsa o kesinlikle iyi bir şarj aleti değil. Verdiği voltaj şebeke voltajına bağlı olacak. Bu nedenle de bazan az şarj edecek, bazan de aşırı şarj edip aküyü yıpratacak.

Eğer sadece trafo/köprü diyot varsa, o voltajı doğru ölçmek için hem true rms, hem de AC+DC ölçüm yapabilen multimetre lazım.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,952
Mesajlar
118,760
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top