Burada Hataya Yer Yok

AlpNart

Yeni Üye
Katılım
29 Ağustos 2023
Mesajlar
7
Merhaba. Uçak gemilerindeki kalkan uçakları takip etmek, koptuğunda yavaşlatma telini uçak tam inerken hızlıca değiştirmek ve daha bir çok şeyi hata yapmadan nasıl yapıyorlar sizce? Bunun için eğitim aldılar diyeceksiniz. Fakat durum farklı. Evet tabii ki de eğitim aldılar. Ama orada uçak sürücüsü gerektiğinden çok daha dikkatli olmalı. Çünkü eğer gerçekten bir savaştaysa o gemiden kalkan jetler dikkatli olmassa büyük hatalara yol açabilir. Kontrol odasındaki bütün ekiplerinde yeri ayrı. Eğer ki bir şey olur da gemi dipten delinirse gemi batmaz . Çünkü alt kısımdaki tanklar sayesinde dengede durur. İçine deniz suyu dolan tanklar gemiyi batırmaz.
 
Hata mutlaka oluyordur, ama pilotlar tecrübeleriyla büyük maddi hasar oluşmayacak davranışı gösteriyorlardır. Mesela gemiye her iniş teşebbüsü başarılı olmuyor, uçak fazla hızlı gelmiş oluyor veya pistin ortalarına yakın piste dokunuyor. Bu durumda basıyor gaza ve tekrar havalanıyor.
 
Gemilerde muhtelif aşınan parçaların belirli bir süre yada sayıda değişimi yapılır. Bu inisteki kullanılan hız yavaşlatma sistemindeki parcalar da buna dahildir. Halat belirli süre kullanıldıktan sonra sağlam dahi olsa değişir.

Olası hataları sıfıra indirmek amactir.
 
Eğitim çok önemli fakat doğru şartlar altında olması da bir o kadar önemli. Bir kuşa yüzmenin bilimini öğretmek yerine, uçmanın bilimini öğretmek daha iyi sonuçlar doğurur.

Savaş pilotu arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla, bir insan pilot olmak istediğinde önce fiziki ve psikolojik sağlık testlerinden geçirilir. Daha sonra akademik eğitime alınıyor. Son olarak da pilot olmak için gereken eğitimler yerde yada havada tecrübe ettirilirip, uçmaya hazır hale getiriliyor. Bu insanların içinde refleksleri (ani gelişen olaylara hızlı tepki verme yeteneği) daha güçlü olanlar, uçak gemilerine alınıyor.

İşte belgesellerde övgü ile bahsedilen pilot ve gemi mürettabatı bu tarz bir terbiyeden geçiyor.

İnsan, olabildiğince erken yaşta kabiliyetlerini keşvedebilir ve bu kabiliyetlerine göre akademik eğitim alırsa sonunda bir süper kahramana dönüşür.
 
Askeri gemilerde olurda gövdede herhangi bir nedenle yara açılırsa gemi bölmeleri arası izolasyon kapıları olur. Bu kapılar kapatılarak bu yaradan minimum zayiat ile kurtulma şansını arttırır. Su alan bölme kapatılarak diğer bölmelere yayılması ve geminin batması önlenir.

Arkadaşımız bundan bahsetmiş olabilir. Batma konusu geçince benim anladığım bu.

Balast tanklarının amacı daha farklı gemi batmasın diye değil gemide dengesiz yük varsa bir tarafa yarmasın diye yada geminin dalgalı seyirlerde daha stabil gitmesi için kullanılan sistemler var.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,844
Mesajlar
99,702
Üyeler
2,481
Son üye
rfdog12

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top