Celikleri magnetik gecirgenligine gore katogorilestirmek

şimdi bir baktım.Eski sac için geçerli
yeni saclar 1.1 ile 1.3 teslada doymaya başlıyor.Eski saclar 0.7 teslaydı
 
şimdi bir baktım.Eski sac için geçerli
yeni saclar 1.1 ile 1.3 teslada doymaya başlıyor.Eski saclar 0.7 teslaydı
Değerlerin türü açısından hatanız var. 0.7 tesla olan teorik bir elektrik motorunun airgap indeki average magnetic flux density. 0.7 de şuradan geliyor, teorik olarak tamamen demir olup bütün dipolleri align etseniz 2.2T civarı bir noktada doyar. Motorun dişleri ve slotlarının alanının aynı olduğunu düşünürseniz dişin tam doyum limitine geldiğinde 2.2T olması demek kendisinin iki katı alandan aldığı flux ın 2.2ye ulaşması olacağı için airgap de tepe değerin 1.1T olması gerekir. Bunun average değeri ise 0.7T çıkar.

Eski saclar ile yeni saclar arasında fark olduğu doğrudur. Ama olay sadece sac değil stacking factor olarak da ileri gitmiş olmamız. Ayrıca önceden mecburen safe designlar yapılırken daha verimli, daha ufak, daha sessiz motorlar yapma amacıyla teorik modelleri geliştirip malzemenin de limitine gelmeye başladık. Böylelikle manyetik yükleme olarak daha iyi motorlar yapabiliyoruz. Bundan 50 sene öncesinde aynı güçte olan bir motor ile bu günün motoru karşılaştırıldığında büyük bir boyut farkı var. Bunun sebebi hem üretimde ilerlememiz hem de tasarım araçlarının gelişmiş olması.

Döküm demir konusunda da büyük senkron makinelerin rotorunu dökümden yaparlar, mesela hidroelektrik santrallerindeki jenaratörlerin rotorları, ancak tam uçta sargıların olduğu yere farklı bir malzeme ekleniyor mu emin değilim, ancak hatırladığım kadarıyla döküm zaten uygun bir malzemeden yapılarak üretim sağlanıyordu.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,574
Mesajlar
140,276
Üyeler
3,402
Son üye
scorpio

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Abdullah karaoglan falcon_browning Abdullah karaoglan wrote on falcon_browning's profile.
selamın aleyküm ses sistemindeki cızırtıyı hallettınızmi
"Araştırma, ne yaptığını bilmediğinde yaptığın şeydir." - Wernher von Braun
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Back
Top