kocamanusta
Aktif Üye
- Katılım
- 10 Eylül 2022
- Mesajlar
- 704
iki adet özdeş elektromanyetik (yay baskılı) fren iki ayrı özdeş motora montajlanıp ideal ayarları yapılmış olsun.
fren bobinlerinin çalışma gerilimi 103V DC'dir. bu frenlerden biri yarım diğeri de tam dalga bir diyot aracılığıyla
beslenmektedir. yarım-tam dalga beslemeyi dikkate alarak AC ve DC taraftan anahtarlama yapıldığında fren reaksiyonlarında ne gibi değişimler gözlemleriz.
230V AC ---> YD DİYOT ---> 103,5V DC~103V DC
115V AC ---> TD DİYOT ---> 103,5V DC~103V DC
not: konuya uzak ama üzerinde düşünmek isteyen arkadaşlara frenin balatalı olduğunu ve bobin enerjilendiğinde frenin açıldığını yani motor milinin boşa çıktığını belirtmek isterim.
fren bobinlerinin çalışma gerilimi 103V DC'dir. bu frenlerden biri yarım diğeri de tam dalga bir diyot aracılığıyla
beslenmektedir. yarım-tam dalga beslemeyi dikkate alarak AC ve DC taraftan anahtarlama yapıldığında fren reaksiyonlarında ne gibi değişimler gözlemleriz.
230V AC ---> YD DİYOT ---> 103,5V DC~103V DC
115V AC ---> TD DİYOT ---> 103,5V DC~103V DC
not: konuya uzak ama üzerinde düşünmek isteyen arkadaşlara frenin balatalı olduğunu ve bobin enerjilendiğinde frenin açıldığını yani motor milinin boşa çıktığını belirtmek isterim.
Son düzenleme: