L298N ve yazılım hakkında sorularım var

Hiçbir çözüm çare olmadığı için yeni LCD aldım, şu an bir problem görünmüyor. Başka bir soru soracaktım bu arada.
Elimde bu iki parça var. Görselde göründüğü gibi 7.8A çıkışı var pilin. Bu 7.8A bluetooth aux cihazıma zarar verir mi? Datasheet'ine baktım fakat bir şey bulamadım. 3.7v-5v çalışma aralığı yazıyor ve onu sağlıyor. Aklımı amper durumu karıştırdı.
7.8A ne kadar doğrudur bilmiyorum ama cihaza zarar vermez. Cihaz sadece ihtiyacı kadar akım çeker, fazlasını çekmez.
 
Normalde L298 tasarımında SENSE pinlerine bağlanan dirence göre akım ölçümünü yapar entegre fakat çin malı kırmızı kartlarda bu pinler direkt 0a çekildiği için böye bir kontrol yapmayıp çıkışa ne yük bağlarsan bağla akım kontrolü yapmıyor L298 entegresi.

Buda motorun ani dönüşlerde çekeceği akım.
Motor zorlanma anında çekeceği akım.

Bunların hiçbirini ölçemediği için ne akım varsa geçirmeyi deniyor entegre üstünden.

Öncelikle şunu sorayım motorlarınız sarı redüktörlü motor mu?

Eğer motorunuz buysa şöyle bir uygulama yaparbilirsiniz
17616 eklentisine bak
l298 çıkışna bağlayacağınız 1A değerinde cam sigorta motor zorlanma aşırı akım çekme durumlarında atıp koruyacaktır l298'inizi tabbi bu sigortaları sigorta yuvasu ile montaj yapmalısınız sigorta atınca değiştirmesi pratik olması için
Hocam merhabalar. Sigortalarımı aldım, montaj yapacakken aklıma bir şey takıldı. Yanlış düşünüyor da olabilirim, bilemiyorum.
Fazla akım pilden geldiği için, L298'e zarar vermemesi açısından sigortayı pil ile L298'in arasına bağlamak gerekmiyor mu? Bu çok yanlış bir düşünce midir? Teşekkür ederim.
 
Hocam merhabalar. Sigortalarımı aldım, montaj yapacakken aklıma bir şey takıldı. Yanlış düşünüyor da olabilirim, bilemiyorum.
Fazla akım pilden geldiği için, L298'e zarar vermemesi açısından sigortayı pil ile L298'in arasına bağlamak gerekmiyor mu? Bu çok yanlış bir düşünce midir? Teşekkür ederim.

Bunu'da yapabilirsiniz fakat her kanalın kendi sigrotası olması daha doğru pek birşey fark etmiyor.

Kanal zorlandığı an sigorta atacak yine.

Eğer direkt pilden çıkana sigorta koyarsanız entegrenin çektiği tepe akımı bilmeniz gerekir
örn;
her motor 500mA çekiyor olsun

Siz girişe 1A sigorta koyarsanız herşey normalken bir zorlama yokken sigorta atar.

Genel L298 tüktetiminiz şu şekilde.

2 Motor
+
Üstündeki 5V regülatöre bağlı olan yükler
=
Toplam yükünüz bunu hesaplayıp sigorta değeri seçmelisiniz.

Şuan motorlara bağlamak daha doğru sizin için.
 
Bunu'da yapabilirsiniz fakat her kanalın kendi sigrotası olması daha doğru pek birşey fark etmiyor.

Kanal zorlandığı an sigorta atacak yine.

Eğer direkt pilden çıkana sigorta koyarsanız entegrenin çektiği tepe akımı bilmeniz gerekir
örn;
her motor 500mA çekiyor olsun

Siz girişe 1A sigorta koyarsanız herşey normalken bir zorlama yokken sigorta atar.

Genel L298 tüktetiminiz şu şekilde.

2 Motor
+
Üstündeki 5V regülatöre bağlı olan yükler
=
Toplam yükünüz bunu hesaplayıp sigorta değeri seçmelisiniz.

Şuan motorlara bağlamak daha doğru sizin için.
Ok ile gösterdiğim yerlerden çıkan kablo ile motordan çıkan kabloları sigorta ile birleştiriyorum, herhangi yanlış bir şey yok değil mi?
 

Ekler

  • l298n-motor-surucu-karti-motor-surucu-kartlari-samm-1222-41-B.png
    l298n-motor-surucu-karti-motor-surucu-kartlari-samm-1222-41-B.png
    225.5 KB · Görüntüleme: 88
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
5,813
Mesajlar
99,247
Üyeler
2,474
Son üye
sharjah

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top