- Katılım
- 24 Şubat 2018
- Mesajlar
- 24,718
Tornada bir rulmanın yuvası açılacağı zaman veya bir rulmana girecek mil yapılacağı zaman milimetrenin yüzde birinden daha az talaş kaldırarak belli bir iç veya dış çap tutturmak gerekiyor. Bunu yapmak için de genel olarak kullanılan teknik, olabildiğince nihai ölçüye yaklaşmak, sonra da bir parça zımpara kağıdı ile nihai ölçüyü tutturmaya çalışmak. Ama özellikle rulman yuvası veya rulmanın göbeği geniş ise, mesela 20 mm diyelim. zımparayı 20 mm boyunca eşit talaş kaldıracak şekilde tutmak mümkün olmuyor. Bu durumda da 20 mm nin her yerinin çapı farklı oluyor.
İstenen ölçüyü milimetrenin yüzde biri hassasiyetinde elde etmek için tornalara takılan taşlama aparatları kullanılıyor. Hazır olarak satılan böyle aparatlar var, ama gerçekten hakkıyla iş görecek bir makinayı ben Türkiye'deki satıcılarda bulamadım. O yüzden kendim yapmaya çalışacağım. Bunun için hazır bir spindle kullanacağım.
Yerli bir firma olan hertzmotor.com dan HM90-10 3000 rpm 1 kW olan modeli kullanacağım. Bunun ucunda ER32 pens tutucu var ve üç fazlı elektrik ile çalışıyor.
İstenen ölçüyü milimetrenin yüzde biri hassasiyetinde elde etmek için tornalara takılan taşlama aparatları kullanılıyor. Hazır olarak satılan böyle aparatlar var, ama gerçekten hakkıyla iş görecek bir makinayı ben Türkiye'deki satıcılarda bulamadım. O yüzden kendim yapmaya çalışacağım. Bunun için hazır bir spindle kullanacağım.
Yerli bir firma olan hertzmotor.com dan HM90-10 3000 rpm 1 kW olan modeli kullanacağım. Bunun ucunda ER32 pens tutucu var ve üç fazlı elektrik ile çalışıyor.