frekans50
⁵⁰
- Katılım
- 8 Ekim 2022
- Mesajlar
- 1,445
Diğer konularda bahsettiğim
BMW 116d, b37 motor araç.
Turbo üzerinde DC motor ile bir kolu hareket ettiren bölümde sorun çıkmış.
MAF sensör arızası için, yeni sensör taktım. Fakat bunu takar takmaz hata çıktı. Motor acayip titremeye başladı. Korkup söktüm.
Satıcı OEM koda uygun doğru ürün verdiğini, çeşitli parça sitelerinden ispatladı. MAF sensör sağlam ve kesin uyumlu olsa gerek. Motor uzun süre çalışmadığı için ECU tarafından algılama kalibrasyon gibi işlemler yapılamadı diye düşünüyorum.
Belki önceden hava akışı algılama (MAF sensör) çalışmadığı için ECU turboyu açıp kapama işleriyle ilgilenmiyordu. Sağlam sensörü görünce böyle mi oldu?
Bir kaç sene önce turboyu kontrol eden DC motor değişmişti. Benzer bir sorun olabilir. Kablo kopması vb olabilir.
Turbo şuna benzer bir parça. Galiba 2bin devir üzerinde kol hareket ediyor..
Eski MAF sensörü taktım, araç tıkırtılı boş olmayan bir sesle çalışıyor. Fazla gaz vermeden yakın mesafe kullanıyorum.
Turbonun fişini çekerek yeni MAF sensörün normal çalıştığını doğrulamaya karar verdim. Bu durumda MAF sensör hatası düzelmeli, Sadece Turbo hatası görülmeli. Tahrik uyarısı çıkmalı.
Ustaya sorduğumda "orijinal çıkma MAF sensörü" ile deneme yapmamı önerdi. Sanki sorun sensörle ilgiliymiş gibi. Sizce nedir?
Başka MAF sensör deneme imkanı olur mu bilmiyorum. Çıkmacı biraz uzak. Sensör iadesi olmaz diyorlar. Çıkma olursa deneyip iş göreceğini anlamak belki mümkün olur.
BMW 116d, b37 motor araç.
Turbo üzerinde DC motor ile bir kolu hareket ettiren bölümde sorun çıkmış.
MAF sensör arızası için, yeni sensör taktım. Fakat bunu takar takmaz hata çıktı. Motor acayip titremeye başladı. Korkup söktüm.
Satıcı OEM koda uygun doğru ürün verdiğini, çeşitli parça sitelerinden ispatladı. MAF sensör sağlam ve kesin uyumlu olsa gerek. Motor uzun süre çalışmadığı için ECU tarafından algılama kalibrasyon gibi işlemler yapılamadı diye düşünüyorum.
Belki önceden hava akışı algılama (MAF sensör) çalışmadığı için ECU turboyu açıp kapama işleriyle ilgilenmiyordu. Sağlam sensörü görünce böyle mi oldu?
Bir kaç sene önce turboyu kontrol eden DC motor değişmişti. Benzer bir sorun olabilir. Kablo kopması vb olabilir.
Turbo şuna benzer bir parça. Galiba 2bin devir üzerinde kol hareket ediyor..
Eski MAF sensörü taktım, araç tıkırtılı boş olmayan bir sesle çalışıyor. Fazla gaz vermeden yakın mesafe kullanıyorum.
Turbonun fişini çekerek yeni MAF sensörün normal çalıştığını doğrulamaya karar verdim. Bu durumda MAF sensör hatası düzelmeli, Sadece Turbo hatası görülmeli. Tahrik uyarısı çıkmalı.
Ustaya sorduğumda "orijinal çıkma MAF sensörü" ile deneme yapmamı önerdi. Sanki sorun sensörle ilgiliymiş gibi. Sizce nedir?
Başka MAF sensör deneme imkanı olur mu bilmiyorum. Çıkmacı biraz uzak. Sensör iadesi olmaz diyorlar. Çıkma olursa deneyip iş göreceğini anlamak belki mümkün olur.
Son düzenleme: