Hem kayış gergisi ayarlanacak, hem de kayışların dikey pozisyonu
Dikey ayar için bir kapaktaki kanala imbus M3x30 civata girecek. Civata döndükçe de kayış gergi aparatlarının pozisyonu değişecek. Mukavemet gerekmiyor burada çünkü kayış gerginliği zaten aparatı duvara sıkıca bastırıyor. Sadece...
Öncelikle kayış gergisi için SLA yazıcıda basılmak üzere şu aparatları tasarladım. Kayışın sadece bir tarafından gergi yapılacak, diğer tarafın gergisi ayarlı olmayacak. Ama her iki aparatta da dikey ayar olacak.
Bunun dışında kayış gergi sistemi, kayışın iki tane dişli aluminyum parça arasında iki vida ile sıkılmasından ibaret idi. Bu da hem ağırlık yaratıyor hem de kayış gerginliğini ayarlamayı çok zor hale getiriyordu. Bir taraftan kayışı gergin tut, bir taraftan da dişleri yerine sık ...
Benim 3B yazıcının kafasını zamanında aluminyumdan yapmıştım. Hatta yüksek akışlı kafa ve normal kafa takabilmek için iki tane step motor bağlantı yeri öngörmüştüm. O zamanlar bu iyi bir fikir gibi geliyordu, ama şimdi anlıyorum ki bu ilave ağırlık benim maksimum baskı hızını limitliyor. 100...
Paranın dayanılmaz cazibesi :D Firefox da kullanım sözleşmesini değiştirmiş. "Bize verdiğiniz bütün bilgileri satabiliriz" diyorlar. Daha önce de satıyorlardı muhtemelen, ama şimdi açıkça söylemekten çekinmez hale geldiler.
Verileri satmadığını iddia eden Librefox denedim, o da bazı sitelerde...
Onun amacı motoru tozdan korumak değil. Tam tersi, motorun ortama toz üflemesini engellemek. Hırpalamadan, hava akışının tersi yönünde kompresör ile temizlenebilir belki. Ama fazla zorlarsan, olması gerekenden büyük gözenekler oluşur ve adam süpürgeyi çalıştırınca odanın içerisi tozla dolar.
Sekonderi nasıl bağladığına göre değişir. Sekonder, primere göre ya 180 derece faz farklıdır yada aynı fazdadır. Tabi transformatör tasarımında özen gösterilmeyip birçok kaçak empedanslar varsa, 180 dereceden çok az bir fark olabilir (bilmiyorum belki birkaç derece), ama normalde neredeyse tam...
Freze ile helis delmeyi deneyeceğim. Belki çap 4 veya 5 mm olacak, o çapta matkap da takılmaz bu makinaya. Takılsa da motor döndürmez.
pcb2gcode'da "alignment" desteği var, onun nasıl çalıştığını da inceleyeceğim. Belki oradaki sistem kameralı optik sistem.
Kabin içini ısıtmadıkça mutlaka yamulmalar oluyor. Parçanın tabanı geniş, hemen biraz yukarısı büzülmüş oluyor. Ben o yüzden ABS ile baskı yapmıyorum artık. Onun yerine PETG kullanıyorum. Son derece sağlam, hatta ABS den daha sağlam olduğunu düşünüyorum. ABS gibi tabla yakını geniş, üstler...
O videodaki multimetre ile birçok transistörün emiter kollektör ayrımını yapamazsın. Çözünürlüğü buna müsait değil.
Devreyi nereden bulduysan linkini koy, devre şemasına bakalım.