Kombi tamirinde amatör olarak görüşüm şudur. Bir parçada arıza olsa bile tüm parçalarda arıza varmış gibi bakım yapmak, sökmek, temizlemek, yerine takmak lazım.
Mesela geçen gün benim kombinde bir sert vınlama sesi oldu. Araştırınca "3 yollu takımı arızası" çıkıyordu. Hemen parçayı sipariş ettim. 2 gün bekle 1 gün değiştir derken 3 gün sürdü. Değiştim. Hayda! aynen sorun devam ediyor. Videoları vs araştırıyorum. Genelde aynı şeyi tarif ediyorlar. Çözüm o parçanın değişimi. Ama çalışmadı işte.
Neyse bu sefer filtreleye bakayım dedim. Bir baktım pas içinde. Tabi suyu boşalt, temizle vs. Haa tamam oldu bu sefer deyip toplayıp çalıştırdın. Bu sefer 3 saat sonra aynı problem devam.
Tabi evdekiler kombi bekliyor bu arada.
Biraz daha araştırdım. Sivaslı bir kombici amca "3 yollu takımının arkasında parçanın içinde biriken pasın(bypass) bunu yaptığını söylüyordu. Tekrar suyu boşalt vs. Hepsini tekrar yapmak gerekecekti.
Dedim madem bunu yapacağım, her bir şeyine bakayım. Zaten kombi dediğinizin 6 - 7 parçası var.
1-Suyu boşalt
2-Genleşme tankını kontrol et/gerekirse hava bas
3-ntc'leri oynat, gerekirse voltmetre ile ölç
4-Plakalı eşanjörü sök, porçöz ile temizle.
5-Üç yollu parçaları sök, pasları temizle, WD40'la
6-Gidiş/Dönüş filtrelerini porçöz ile temizle
7-Üç yollu motor'un mili ileri-geri yapıyor mu çalışırken test et
8-Kombi fan motoru çalışıyor mu dinle
9-Prosestat hortumunu fandan sök, kombi ilk ateşlemeden sonra ağzınla vakum yap, fan/kombi çalışmaya devam ediyor mu izle
10-Akış türbinini sök, pervanesinde kırık varsa değiştir.
11-Kazanı aç temizle
12-Ateşleme uçlarını hafif zımpara ile temizle
13-Yoğuşma sifonun temizle..
14-Doldurma musluğunu kontrol et, kapama yapmıyorsa basınç artar
15-Pompayı kontrol et. Arka vidasında çevirip anlaşılıyor.
16-Anakart ve Ekran kartı hataları ayrı. Ona ayrı bakmak gerekir.
Bir arıza durumunda bütün bunları kontrol ederseniz muhtemelen arızayı atlamazsınız. Emin olun tek bir parçayı tamir ederken harcayacağınız süre ile aynı sürede bunları yapacaksınız.