12V için ayrı akü/batarya olduğunu biliyorum. Acaba bunu ana aküden doldurmak için DC DC converter mi kullanılmıştır yoksa akaryakıt kullanan araçlar gibi alternatör ile mi şarj oluyor? Belki ikinci yöntem daha verimli olmuştur.
Alternatör kullanılırsa "Kinetik --> AC --> DC --> DC" dönüşüm söz konusu olacağından DC-DC den daha verimli olacağını sanmam.
Klasik alternatörlerde doğrultma için diyot kullanılıyordur. Akım ihtiyacı göz önüne alınırsa sırf bunun sebep olduğu kayıp bile DC-DC yanında dehşet büyük olur.
alternatöre ne gerek var. tekerlere bağlı olan her motor rejenerasyon yapıyor zaten. yani frenleme esnasında bir alternatör gibi elektrik üretiyor.
50-60A bir aküyü şarj etmek için 5A yeterli olur. yüzlerce KW elektrik motorunu süren devre tasarlayan bir firma için 50-100W dc-dc tasarlamak herhalde dert olmaz.
bana kalsa aracın 12V sistemini de en az 48 volta çıkarmak lazım kablo verimliliği artar, kalınlıklar düşer. ayrıca aküden kurtulup 400V sistemden dc-dc ile düşürmek en mantıklısı.