Elektrikli araçlarda 12V kaynağı

frekans50

⁵⁰
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
1,204
12V için ayrı akü/batarya olduğunu biliyorum. Acaba bunu ana aküden doldurmak için DC DC converter mi kullanılmıştır yoksa akaryakıt kullanan araçlar gibi alternatör ile mi şarj oluyor? Belki ikinci yöntem daha verimli olmuştur.
 
Alternatör kullanılırsa "Kinetik --> AC --> DC --> DC" dönüşüm söz konusu olacağından DC-DC den daha verimli olacağını sanmam.
Klasik alternatörlerde doğrultma için diyot kullanılıyordur. Akım ihtiyacı göz önüne alınırsa sırf bunun sebep olduğu kayıp bile DC-DC yanında dehşet büyük olur.
 
Son düzenleme:
Dc/dc var, aküden tamamen kurtulma derdindeler, yani gelecekte sadece yüksek voltaj bataryanın olduğu araçlar çıkacak sahneye
 
alternatöre ne gerek var. tekerlere bağlı olan her motor rejenerasyon yapıyor zaten. yani frenleme esnasında bir alternatör gibi elektrik üretiyor.
50-60A bir aküyü şarj etmek için 5A yeterli olur. yüzlerce KW elektrik motorunu süren devre tasarlayan bir firma için 50-100W dc-dc tasarlamak herhalde dert olmaz.

bana kalsa aracın 12V sistemini de en az 48 volta çıkarmak lazım kablo verimliliği artar, kalınlıklar düşer. ayrıca aküden kurtulup 400V sistemden dc-dc ile düşürmek en mantıklısı.
 
Alternatör yok DC/DC var. Bu yüzden elektrikli veya hibrit araçtan akü takviyesi yapılamıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,811
Mesajlar
129,552
Üyeler
3,146
Son üye
Alper Zenbilci

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
az bilgili çok meraklı
Back
Top