1 sürücü ile iki motor çalıştırma

Motorlardaki 3 adet kabloyu eşleştirip birbirine bağlarsın ve tek kablo olarak üç adet uç çıkarırsın. Bu kablolarıda esc ye girersin. Yani motorları paralel bağlamış olursun. Daha önce denemedim. Bana mantıklı gelen her motor için ayrı esc kullanmak.
 
Motorlardaki 3 adet kabloyu eşleştirip birbirine bağlarsın ve tek kablo olarak üç adet uç çıkarırsın. Bu kablolarıda esc ye girersin. Yani motorları paralel bağlamış olursun. Daha önce denemedim. Bana mantıklı gelen her motor için ayrı esc kullanmak.
Her motor için ayrı ESC kullanacağız tabii ama burda iki motoru ayrı olarak sürmemiz gerekiyor (Devir, amper vs.) Bu konuda bilginiz var mı?

Örneğin iki kanatta iki motor olduğunu düşünelim ve ben model uçağımla sağa döneceğim. Bunun içinde sol kanadımdaki motorun daha hızlı dönmesi lazım. Bunu nasıl yapabiliriz
 
Tavsiye etmem. Ucagi yonlendirirken iki motorun farkli hizlarda calismasina ihtiyac duyacaksin. Sadece flaplar ile bunu yapamazsin.
 
Her motor için ayrı ESC kullanacağız tabii ama burda iki motoru ayrı olarak sürmemiz gerekiyor (Devir, amper vs.) Bu konuda bilginiz var mı?

Örneğin iki kanatta iki motor olduğunu düşünelim ve ben model uçağımla sağa döneceğim. Bunun içinde sol kanadımdaki motorun daha hızlı dönmesi lazım. Bunu nasıl yapabiliriz
Daha önce çift motorlu uçak kullanmadım hiç. Bende burundan tek motorlu vardı. Sağ - Sol hareketini kanatlardaki servolar ile yapıyordum.

İki ayrı servo kullanacaksan Kumandanın alıcısında zaten 2 ayrı kanala takmak zorundasın. O kanalların ayarlarınıda kumandadan yapabiliyor olman gerek.
 
Daha önce çift motorlu uçak kullanmadım hiç. Bende burundan tek motorlu vardı. Sağ - Sol hareketini kanatlardaki servolar ile yapıyordum.

İki ayrı servo kullanacaksan Kumandanın alıcısında zaten 2 ayrı kanala takmak zorundasın. O kanalların ayarlarınıda kumandadan yapabiliyor olman gerek.
Flapları kontrol edebiliyoruz orası tamam. Tek motorun bize yetmeyeceğini düşünerek iki motor kullanmaya karar verdik. Ama bunun da kontrol devresi biraz karışıyor. Burada eksik kalıyoruz biz de.
 
Kontrol devreye gerek var mı? Çift motorlu büyük uçaklarda pilot sağ ve sol motoru ayrı ayrı "trim" ediyor ve uçağın dengeli bir kuvvetle ilerlemesini sağlıyor. RC uçakta da aynı sistem kullanılamaz mı?
 
Yine tekrar etmiş olacağım. 2 adet ESC kumandanın alıcısında iki farklı kanala takılır. Kumanda menüsünden bu kanallar ayarlanarak senkron çalışmaları sağlanır.

Mesela aynı işlem kanatlardaki servolarda şöyle oluyor:
İki adet servo Y denilen kablo ile paralel bağlanıyor. Alıcıya tek kablo olarak giriliyor. Servolar kanatlara takılırken biri aşağı, diğeri yukarı hareket edecek şekilde bağlanır. Kumandadan yatış verildiğinde bir servo aileron kanadını aşağı çekerken, diğer servo diğer aileron kanadını yukarı iter. Bu sayede uçak keskin bir dönüş kabiliyeti yakalar.

İki ayrı servoyu alıcıya ayrı ayrı bağlasaydık, bu seferde kumandadan "1.kanal sağa dönerken 2.kanal sola dönsün şeklinde ayarlayıp aynı işlemi yapabilirdik.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,985
Mesajlar
119,302
Üyeler
2,835
Son üye
alpermete

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top