Bilgisayarda Ses Sorunu

@taydin abi haklı çıktın. aşağıdaki Tabloya göre onboard ses de problem var. Onu kapatıp UCA yı kullanmak lazım.
Ama o zaman Mikseri kullanmanın hiç bir anlamı kalmıyor. Çünkü UCA yı bağladığım RCA girişlerine hiç bir şekilde bass, tiz, balans, efeckt ayarı veremiyorum.
Acaba UCA'nın RCA out'undan çıkıp Mikserin Line In'ine 6.5mm jack ile girsem sorun olur mu? O zaman istediğim ayarı yapabilirim.

1) onboard line out miksere bağlı değil, UCA202 USB'ye takılı, çıkışı da miksere bağlı. Başka da hiçbir şey bağlı değil miksere. Gürültü var mı?
Gürültü Yok
2) onboard line out miksere bağlı, UCA202 USB'ye takılı değil, çıkışı da miksere bağlı değil. Gürültü var mı?
Gürültü Var
3) onboard line out miksere bağlı, UCA202 USB'ye takılı, çıkışı da miksere bağlı değil. Gürültü var mı?
Gürültü Var
4) onboard line out miksere bağlı, UCA202 USB'ye takılı, çıkışı da miksere bağlı. Gürültü var mı?
Aşırı Gürültü Var
 
UCA nın çıkışı line level zaten, RCA'tan TRS ye dönüştürüp kullanabilirsin. Ama RCA girişlerine neden ayar yaptırmıyor acaba?
 
UCA nın çıkışı line level zaten, RCA'tan TRS ye dönüştürüp kullanabilirsin. Ama RCA girişlerine neden ayar yaptırmıyor acaba?
Şöyle bir kullanımı var abi. Sadece kendi hizasındaki Line In girişlere ayar yaptırıyor.

behringer-xenxy-802-8-kanal-deck-mikser.jpg
 
2-track input ne işe yarıyor diye anlamaya çalıştım ama internette baya yer bakmama rağmen anlayamadım. Yani 4 full kontrol edilebilen giriş bir tane de aynen eklenebilen giriş midir, yoksa oraya verilen audio kaydedilmiyor bir yere, sadece dinleniyor mudur anlamadım. Mesela başkasının söylediği bir eseri sen söyleyeceksin, kolaylık olsun diye de daha önce var olan eserin CD sini oraya çalıp kulaklık ile dinliyorsun, sonra da ona göre kendin mi söylüyorsun acaba?
 
2-track input ne işe yarıyor diye anlamaya çalıştım ama internette baya yer bakmama rağmen anlayamadım. Yani 4 full kontrol edilebilen giriş bir tane de aynen eklenebilen giriş midir, yoksa oraya verilen audio kaydedilmiyor bir yere, sadece dinleniyor mudur anlamadım. Mesela başkasının söylediği bir eseri sen söyleyeceksin, kolaylık olsun diye de daha önce var olan eserin CD sini oraya çalıp kulaklık ile dinliyorsun, sonra da ona göre kendin mi söylüyorsun acaba?
Valla abi hiç sanatçı kimliğine bürünme hevesim olmadığından bende o kadar kurcalamadım.
Benim anladığım tek durum 2-Trak Line In'e girdiğin ses direk Main outtan çıkıyor. Tek müdahalen on-off düğmesi. Ses açma kapamasını bile Main pottan yapıyor. Yani onun sesini kısmak istesen bütün diğer sesleride beraber kısman gerekiyor.

behringer-xenxy-802-8-kanal-deck-mikser-2.jpg
 
Uca202 den miksere şu şekilde mono bir bağlantı yaptım ama ses stereo çıkıyor. :kizgin2: :kizgin3:

20200725_132157.jpg
 
Gökhan linkteki video bağlantıları izah ediyor bu yada bu kanaldaki başka bir video doğru bağlantıyı izah ediyordur
Biraz çok konuşuyor da:
4:20 de senin setup a benzer bir sistemi anlatıyor

 
Part 2 de var Download edilmesi gereken driverlarda varmış
(İntro da süper kaydedilmiş :))
Ekleme :
Kendi mixerinin modeliylede bulabilrsin başka kanalların başkaörneklerde var :)
 
Son düzenleme:
Bakıyım abi ama bende ingilizce yok maalesef.
 
Videoları izledim. Başka videolarda izledim. Kimse RCA to TRS bağlantısı yapmamış. Mono girişten stereo ses çıkmasını bir türlü kafam almıyor. :cheeky3:
 
Bunu evde sakin kafa ile okuyup anlamaya çalışayım. Şimdi kafamda oturtamadım.
Aslında benim amacım uca'yı iptal edip pc nin onboard çıkışını kullanmaktı ama orada parazit olunca mecbur ucaya döndüm. Şu Pan,Bal, Fx olaylarını bi anlamaya çalışyaım.
 
Stereo olduğunu nasıl anladın?
Abi resimde gördüğün gibi tek kanal bağladım ama iki hoparlörden de çıkış veriyor. Balansı sağa çeviriyorum tek hoparlöre düşüyor, sola çeviriyorum çift hoparlör aktif oluyor.
 
Bilimsel disiplinler bilinmeyince elbette böyle şeylerle karşılaşılması normaldir.
Herdaim bilimsel disiplini öğretmeye çalışmış olsam da, kişiler bunları sanki kendilerine yöneltilmiş bir eleştiri olarak algılayıp tavır koymuşlardır.
ÖRNEK:
L kanalı mixing aygıtlarında mono girişi temsil etmektedir. Eğer mono bir aygıt stereo bir sisteme irtibatlanacaksa, tek kanal olan ses sadece bir kanal ile işleneceğinden bu gibi durumlar için özel uygulama yapılmıştır.
Tek kanal bir sesi stereo sistemde dilenirse her iki kanala verebilir, ya da tam sağa ya da tam sola kaydırarak o kanaldaki sesi, istenildiği gibi mix edebilirsiniz.
Mixerdeki L kanal yanındaki MONO ibaresi bunu ifade etmektedir.
Mono sinyalleri dilenirse BAL (burada PAN görevi yapar) potu ile sağdan soldan ya da her iki kanaldan eşit gelecek şekilde ayarlanabilir.
Bu kanal iki kanallı stereo olarak kullanılmak istenirse R kanala da kaynak sesteki R kanalı irtibatlamak yeterli olacaktır.
Bu durumda L kanalı her iki kanala verilmeyip sadece L kanala verilir.
Eğer bu kanalı tek kanal olarak kullanmak istersek sadece R girişinden girip mixer çıkışından R çıkışından alabileceğiz.
Bu durumda FADER üzerindeki BAL potansiyometresi sadece R kanalı kumanda edecek ve R kanaldaki ses azaltıp artıracaktır.

UCA bir arabirim olduğuna göre kullanım amacı bilimsel olarak iyi bilinmelidir.
Bu arabirim neden tercih edilmiştir. Amaç nedir? Bu arabirim ile ne kaydı yapılacaktır.
Amatör ses kartlarında sadece tek bir ADC bulunmaktadır. Bu ADC sınırlı olarak ya line in ya da mic in olarak kullanılabilmektedir. Harici bir ADC e ihtiyaç duyulması halinde (Ki bunun mantığı yoktur) çevrilen digital sesler nerede işlenebilecektir?
Profesyonel ses kartlarında çok kanallı ADC ve DAC lar bulunmaktadır. @taydin daki RME ses kartında veya ECHO LAYLA gibi ses kartlarında olduğu gibi.
Bu arabirimde bir tane de DAC bulunduğuna göre digital sesleri analoğa çevirip ne yapma amacındayız.
Zaten bir PC de kanal başı DAC'lar bulunmaktadır. Digital sesleri iki farklı DAC ile iki farklı çıkış elde etmenin ne gibi amacı olabilir.?
MONITORING mi?
Zaten mixerde iki adet monitör çıkışı (CTRL ROOM out ve KULAKLIK) bulunuyor olup, bu çıkışları dilersek bir ses sistemine bağlayarak çalışmalarımızı izleyebiliriz.
Monitöring sisteminin volume ayarı bağımsız yapılması gereklidir. Çünkü her kişi bir ses çalışmasını izlerken kendi kulaklarının algılaması doğrultusunda izleyecektir. Kulakları zayıf olan bir kişi sesi daha fazla açmak isteyeceğinden bu ses seviyesinin kayıt seviyesi ile ilgisi olmaması gerekmektedir.
Evet sakince okuyunca birinci bölümü anladım.
Buna göre özetle ;
1- UCA'nın R kanalından mikserin L Kanalına tek çıkış atarsak mikser bunu L-R gibi algılayacak şekilde tasarlanmış. (Yani mikser diyor ki benim L-R olarak 2 Line In girişim var. Eğer benim sadece L kanalıma başka cihazın R kanalından sinyal gelirse ben onu stereo olarak kullanırım. )
2- UCA'nın L kanalından mikserin L kanalına sinyal giderse kanal doğru olduğu için mono görevi devreye giriyor.
3- UCA'nın R kanalından mikserin R kanalına sinyal giderse kanal doğru olduğu için mono görevi devreye giriyor.
4- UCA'nın L kanalından mikserin R kanalına sinyal giderse kanal yanlış olmasına rağmen mono çalışıyor. Çünkü mikserin R kanalına stereo olması için bir görev yüklenmemiş.

Bu benim gibi işi bilmeyip sadece bir hevesle cihazı alanlar için altın değerinde bir kaynaktır. Akşama kadar youtube da onlarca video izledim.
Yetmedi google da sayfa sayfa dolandım ama buradaki gibi bir bilgi ne buldum ne de gördüm. Youtuber arkadaşların hepsi sağolsun gerizekalıya anlatır gibi anlatmışlar. "Buraya mic takılır, şuraya hoparlör bağlanır, bu sesi açar, şu kapar vs." Neredeyse anamızın karnında öğrenip doğduğumuz bilgileri video yapıp bize anlatıyorlar. Halbuki onların görevi bu gibi teknik detayları anlatmak olmalı.

Her ne kadar ikinci bölümü tam anlayamasam da muhtemelen şuanda o bölümle ilgili başım sıkışmadığı içindir.
@Mr_YAMYAM bu bilgi için teşekkür ederim. Gerçekten altın değerinde. Hem cihazın bir özelliğini keşfetmiş oldum, hemde sorunumu çözmüş oldum.
 
Önce anlaşalım.
UCA'nın miksere girişi ile mixerin mono olmasının bir ortak yönü yoktur.
Mixere ister UCA gir istersen USA ya da teyp gir farketmez.
Temel kural mixerlerde yani ses karıştırıcı cihazlarda L kanalın mono olarak iki kanala paylaştırılması kuralıdır.
Bu kural AES topluluğu tarafından standartlaştırılmış mı ilemem ama çoğu mixerlerde bu kural vardır.
Yani üzerinde L-MONO ibaresi görüyorsak bu demektir ki MONO (Tek kanallı) bir cihaz irtibatlanmıştır.
Gelelim ikinci mevzuuya.
Senin PC de bir tane ADC ve belki de 8 adet DAC bulunmaktadır.
Sakın üflediğimi sanma :D Çünkü çoğu yeni PC ler 7.1 yani 8 kanal çıkış verebilme özelliğine sahiptir.
UCA da ise 2 adet ADC ve 2 adet te DAC bulunmaktadır. Yani stereo analog girişi digitale çevirip, ardından stereo digital sinyalleri stereo analog sinyallere çevirmektedir.
HOPPALAA ve de CUPPALAAA
Üle gardaş biraz önce PC nin çıkışında 8 kanal DAC bulunduğundan bahsetmiştik. Yani 8 adet analog çıkış kanalı bulunur.
İyi de UCA ya neden o gadar para verip aldık :cheeky3:
Bunun mantığı ne olabilir? That is the question :cheeky1:
Basit olarak yapılmış olsa da bazı ADC ve DAC 'lar onboard ADC lerden daha kaliteli olabilir. Bunun testi ecik zor olsa da yapılabilir.
En azından 88.2kHz örnekleme yapabiliyorsa ve yaptığı örneklemeler tekniğe uygun ise bizler PC deki DAC ve ADC leri kullanmayabiliriz.
Yani bu UCUBE UCA daha iyi ADC (ADC burada Analog to Digital Converter demek olup) daha iyi CAPTURING (YAKALAMA) yapabiliyorsa, biz mixerin çıkışını doğrudan UCUBE'ye... Pardon UCA'ya girerek digitale çevirebilir ve LOW-LATENCY özelliğinden faydalanabiliriz.
Böylece ciddi bir CAPCURING yani YAKALAMA özelliğimiz olacaktır.
Ancak bu iki ADC arasındaki farkın anlaşılabilmesi veya ölçülebilmesi öyle kulak ve kuyruk ile mümkün olamamaktadır.
Hatta @taydin daki ölçü aletleri bile bu iki cihazın arasındaki JITTER farkını bile ölçemez sanmıyorum.
Ancak iyi bir spectrum analizer ie nispeten farkı gözlemleyebiliriz sanırım.
Bu durumda eğer UCUBE'nin .. Pardon UCA'nın örnekleme kabiliyeti on board ses kartına göre kalitesi kanıtlanmış ise mixerin çıkışları UCA'nın girişlerine bağlanarak sesimizi hem PC de hem de mixerde işleyebilir post productuion işlemlerimizi gerçekleştirebiliriz.
Bu durumda yapılacak tek şey vardır.
Mixeri sisteme konfigure ederek tüm bağlantılarını doğru yapmak ve ilmine göre kullanabilmektir.
Ancak mixerin alınması esnasında daha gelişmiş mixer tavsiyelerim dikkate alınmadığı için yeterli olmayan durumlar için sorumluluk kabul edemem.
Formundasın yine UCUBE'ler USA'lar :katil2:
Yazdıklarını anladım abi. Ama tabi UCA, Mikser, PC arasındaki ilişkileri hata yapmadan bağlayabilmek için biraz o işe yoğunlaşmam lazım.
PC'de 7.1 ve birde diğital çıkış var. Ses özelliklerini okurken bayağı övmüşlerdi. Bende son teknoloji bir anakart aldığım için eski kasamdakine göre daha iyi bir ses sistemi olacağını düşünüp harici bir ses kartı almama bile gerek kalmayacağını hayal etmiştim. Hatta abartıp nerdeyse @taydin abinin RME ses kartına eş değer olabileceğini bile hayal ettim. Yanıldığım ise çok açık :D Eskisinden daha kötü ve tahamül edilemeyecek bir ground loop var. Yazının son cümlesinde tavsiyenin dikkate alınmadığı konusu hatalı. Ben hiç bir konuda tam bir bilgiye hakim değilim. O yüzden burada kim ne önerirse onu almayı mantıklı bulurum. Özellikle sen ve Taydin abinin ileri derecede bilgilerine de güvenirim. Ancak burada bir maddiyat konusu var. Yani ben tavsiyeni dikkate almadığım için değil, param yetmediği için senin önerdiğinin biraz alt modelini almak zorunda kaldım.
sonuç olarak da genelde heves üzerine aldığım bu cihazları öyle harıl harıl kullanan biri değilim. Hevesimi aldım kenarda duruyor işte.
 
Anladım. Ses kayıt, mixleme gibi işlemler için Mikserin Main Out'u PC'nin Line In'e bağlayacağız, Sadece PC'den gelen sesi kayıt işlemine filan sokmadan mixleyip dinleyebilmek için PC'nin yada UCA'nın Line Out'u Mikserin Line In'ine bağlıyoruz.
 
Hatta @taydin daki ölçü aletleri bile bu iki cihazın arasındaki JITTER farkını bile ölçemez sanmıyorum.

Bendeki AP525 ile PİKOSANİYE altında dahi jitter ölçümü yapmak mümkün. Hatta test amaçlı olarak bir devreye İSTEDİĞİM miktarda jitter enjekte etmek de mümkün. Yaptığımız bütün audio sistemlerinde jitter ölçümü işimin bir parçası. Bizim ürünleri youtube'da veya odyofil dergilerinde inceleyen uzmanlarda bu ölçümleri yapıyor. O yüzden bizim önceden ölçüp istediğimiz seviyede olduğundan emin oluyoruz, yoksa adamlar acımıyor ve "bunda çok fazla jitter var" diye açıkça söylüyor.
 
Benim demek istediğim
Mixleme için;
Estruman --> Mikser --> PC Line in --> İşlenmiş veri --> PC Line Out --> Ampli --> Hoparlör.

Doğrudan bir eseri dinlemek için;
PC Line Out --> Mikser Line in --> İşlenmiş veri --> Mikser Line Out --> Ampli --> Hoparlör.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,657
Mesajlar
97,320
Üyeler
2,438
Son üye
İbrahimSönmez

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top