Binek araç, ilk çalıştırma sırasında gelen sürtme sesi

frekans50

⁵⁰
Katılım
8 Ekim 2022
Mesajlar
1,277
Motor ilk çalışırken klima açıksa ötme sesi geliyor.

Otomobil gergi "rulmanı" değişimi gerektiğine karar verdim

Klimacı kompresörün sağlam olduğunu, aracımdaki sesin gergiden geldiğini bildirdi. Klima açıkken motora yük bindiği için gergiden ses geliyormuş.


Şu resimdeki kütük üzerindeki T30 torx cıvata çevrilerek tekerlek sökülebilir mi? Yoksa perçinli mi?
.
1753567282239.jpeg


rul.png


Screenshot_20250726_185523_com.android.chrome_edit_119685415961944.jpg
 
Son düzenleme:
Ayrı parça halinde satılması bir şekilde değişmesi mümkün olduğu anlamına geliyor.
Perçin olan yerde neden anahtar yeri olsu?
Gevşememesi için loctite tarzı sökülebilil/sökülmez vida sabitleyici kullanmış olabilirler.
 
gergiyi söküp kasnağı çektirme ile çıkarmanız lazım sürekli baskıya maruz kalıyor kolayca çıkmaz oradan
 
Loctite vida sabitleyici neymiş öğrenmiş oldum. Uygun tork ve anahtar ile tekerleği söktüm değiştirdim. Neyse ki öyle bir yapıştırıcı yokmuş galiba. Beklendiği şekilde söküldü. İş bitince benzer şekilde sıkıca vidaladım.

Fakat yeni tekerlek ile ses düzelmedi. Kasnak, kayış, devirdaim yakın zamanda değişmişti. kompresör de sağlammış,

Geriye alternatör kaldı. Bence alternatör de sağlam. Sorun akünün bayılmasından kaynaklanıyor. Klima açıkken ses gelmesinin sebebi çekilen toplam akımın artması. kompresör bölgesinde bir bobin kasnağı kilitlemek için kullanılıyor. Yüksek akım çekecektir.

Soğutma kapalı, sadece fan açıksa ötme sesi yine oluyordu. Bugün fanı da temizledim. içinde çöp olabilir sıkışmıştır diye düşündüm. Pislik vardı ama taklılma yapılacak bir şey yoktu. Fanı yerine takmadan çalıştırdım. Ses oradan gelmiyor.

Akü ömrü bitmiş olsa gerek. 5-6 senedir değişmedi.

Ön panelde akü voltajını gösteren gizli bir özellik varmış onu açmayı düşünüm. Buradan ilk çalıştırma anındaki voltaja baksam? Olmazsa voltmetre bağlarım. Nasıl yorumlamalıyım. Anlık yüksek akım nedeniyle voltajın ne kadar düşmesi gerekir? Kaç görmeliyim? Akü testleri sanayiye gitmeden nasıl yapılır?
 
Son düzenleme:
alternatör kontak kapalı elle çevirince ne kadar sıkıydı ? kolayca dönmesi lazım.
klima kompresörünün kasnak kilidi en fazla 2-3A çekecektir. bunun yerine uzun far açsan
toplamda 10A akım çeker uzun kısa beraber çalışırken 20A çeker. yani aynı ötme sesinin
farları açınca da gelmesi lazım bu durumda.

radyatör fanı epey akım çeker yüksek devirde 15A kadar çekebilir. bu arada klima açınca radyatör fanı otomatik olarak düşük devirde çalışmaya başlar.
 
Son düzenleme:
Marka olarak bilemem ama üç mukavemet derecesinde vida sabitleyici olması lazım.
Kasnağı komple sökmedim. Onun 3 vidasında sabitleyici olabilir

alternatör kontak kapalı elle çevirince ne kadar sıkıydı ? kolayca dönmesi lazım.
Kayışı söktüğümde alternatör ele kolay dönüyordu. Sanki biraz tırs tırs ediyordu. Diğerleri tamamen sessiz dönüyor
Farlar otomatik modda. İlk çalıştırmada kendisi kapalı oluyor sanırım dikkat etmedim
 
Acaba mikrofonla sesin kaynağı tespit edilebilir mi?

Belki klima kompresörün kasnağına gömülü debrajdan (varsa) geliyor? Aşınmış olabilir.
1753831385574.png
 
Klimacı kompresör sağlam, ses oradan gelmiyor demişti. Kompresör ön tarafı kapalı ses oradan çıkıyor gibi değil. Havaya yayılan bir ses. Pervane ötmesi gibi. Alternatör deliklerinden geliyor gibi.

Telefonu beze sarıp kaput altına yerleştirdim. Çift yönlü stereo kayıt yapıyor. Hangi yönden ses geldiği anlaşılacaktı. Telefon düştü yuvarlandı. Sabitlemeye çalıştım yankı gibi bir şeyler oluyor yine anlaşılamadı.
 
Son düzenleme:
Klimacı kompresör sağlam, ses oradan gelmiyor demişti. Kompresör ön tarafı kapalı ses oradan çıkıyor gibi değil. Havaya yayılan bir ses. Pervane öğretmesi gibi. Alternatör deliklerinden geliyor gibi.

Telefonu beze sarıp kaput altına yerleştirdim. Çift yönlü stereo kayıt yapıyor. Hangi yönden ses geldiği anlaşılacaktı. Telefon düştü yuvarlandı. Sabitlemeye çalıştım yankı gibi bir şeyler oluyor yine anlaşılamadı.
metal sesi mi yoksa eski koca kafa man kamyonların yüksek devirde aksesuar kayışından gelen ses gibi mi
 
bu kayış sıyırma sesi değil başka bir göbek bilyasından geliyor bence. bir de kayışlar genelde sıcakta pek sıyırmaz soğuk havalarda daha çok yapar. aslında test etmenin kolay bir yolu var. kayışın iç yüzüne bir miktar talk pudrasını yayarak dök. pudra yüzeyden silinene kadar sıyırma yapmaz. bakalım ses kesilecek mi.
 
Belki kayış ve kasnak nedeniyledir.
Ben yeni değişti diyorum ama 8 ay 30bin km olmuş.

Bunlar yan sanayi olduğu için eskimiş olabilir. Kendi orijinal kayış kasnak neredeyse 4 sene 200bin km kullanılmıştı.

8 ay 30binkm Corteco kasnak, Bosch kayış eskir mi? Gözle görünen çatlak yok. Kasnağın ortası yumuşamış olabilir?

Şikayetlere bakılırsa 30bin km değişimi yapılıyor.

 
Kasnağın içine su dökerek tekrar deneyin. Sanayinin ucuz numaralarındandır. Ses kesilirse oradan geldiği netleşir.
 
gergi bu kayışı fazla geriyor o yüzden bu ses var gergiler ne marka biliyor musunuz?
 
Orijinal gergidir. Yaylı düzenek. Ayar yok. Borusan kiralama gibi bir yerden satın alınmış araç. Ben galeriden 70binkm olarak almıştım. Şimdi 290bin

Bazı videolardan 0.5cm civarında kısa veya uzun takılabilir şeklinde anladım.
Uzun veya kısa kayış taksam nasıl olur?

Sizin önereceğiniz kasnak ve kayış markası var mı
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
8,057
Mesajlar
132,633
Üyeler
3,211
Son üye
mgumus1806

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top