Otomobil, ilk çalıştırmada gelen sürtme sesi [Çözüldü]

İlk çalıştırma sırasında akü gerilimi düştüğü için alternatörden gelen ses diye düşünüyorum.

Akü voltaj göstergesini açtım
Başlatma esnasında 9 volta kadar düşüyor. Normal midir? Akü 6 senedir değişmedi.
Stabil durumda, ses yokken 14 civarında

IMG_20250730_105003_edit_258478382938682.jpg
 
İlk çalıştırma sırasında akü gerilimi düştüğü için alternatörden gelen ses diye düşünüyorum.

Akü voltaj göstergesini açtım
Başlatma esnasında 9 volta kadar düşüyor. Normal midir? Akü 6 senedir değişmedi.
Stabil durumda, ses yokken 14 civarında

43014 eklentisine bak
Normal araba çalışma anında 40 amper civarı akım çeker anlıkta olsa
 
.. rotoru kilitleyin, kasnak el ile çevirin, bir yönde boşa dönmeli diğer yönde sabit kalmalı.
Teşekkürler. Sorun alternatör kaynağındaymış. Tornavida ile rotoru sabitledim. Gerçekten sıkışmış. Rotor sabit iken kasnak sağa veya sola hiç dönmüyordu.

Balata spreyi aldım. Kasnak vida bölgesine sıktım. Çamur ve toz çıktı. Hatta kasnak ısınmış, sıkarken duman oldu. İşlemi birkaç defa tekrarladım. Sonra sıvı gres sıktım.

İşe yaradı Ses düzeldi. Tamamen temizlenmiş olmayabilir. Kesin çözüm kasnağı sökerek tinerle fırçayla temizlemek.

Orijinal gergi makarasını geri taktım. Sürecin bu kadar uzamasına gerek yokmuş.

Balata sprey ve sıvı gres sanırım %10 civarında kullanıldı. 50 liralık masraf diyelim.
 
Son düzenleme:
Teşekkürler. Sorun alternatör kaynağındaymış. Tornavida ile rotoru sabitledim. Gerçekten sıkışmış. Rotor sabit iken sağa veya sola hiç dönmüyordu.

Balata spreyi aldım. Kasnak vida bölgesine sıktım. Çamur ve toz çıktı. Hatta kasnak ısınmış, sıkarken duman oldu. İşlemi birkaç defa tekrarladım. Sonra sıvı gres sıktım.

İşe yaradı Ses düzeldi. Tamamen temizlenmiş olmayabilir. Kesin çözüm kasnağı sökerek tinerle fırçayla temizlemek.

Orijinal gergi makarasını geri taktım. Sürecin bu kadar uzamasına gerek yokmuş.

Balata sprey ve sıvı gres sanırım %10 civarında kullanıldı. 50 liralık masraf diyelim.
Rotoru kilitleyince zaten dönmemesi gerekmez mi? Ne işlem yaptığınızı tam olarak anlayamadım. Alternatöre revizyon yapacaksanız tam tamirat yapılmalı, bu işlemler geçici çözüm olur kanaatindeyim.

Alternatör rulman kitler veya kayış atarsa akla gelmeyecek şeyler olabilir (yaşandı).

Yerinizde olsam bir oto elektrikçisine gösterirdim.
 
Öten ya da ses çıkartan rulmanlara yağ basmak ancak geçici mutluluklar sağlar. Arkadaşların da belirttiği gibi şehir merkezinden fazla uzaklaşmamalı faydalı olur. Oluşabilecek bir sıkıntıda akü gücüyle en yakın tamirciye ulaşılabilir.
 
Sevgili @Diyot ve @Under Ground galiba olayı yanlış anladınız. Söz konusu cırcırlı yada tek yönlü rulman alternatörün rulmanı değil. Alternatörün miline bağlı kasnağın içerisinde olan tıpkı bisikletin arka dişlisindeki gibi davranan bir parça. Bu parça kilitlensede kayış ve diğer aksamlara zarar verebilecek yapıda değil.
@frekans50 sorunun çözüldüğüne sevindim. Eğer kasnağı çektirme ile çıkartma imkanın varsa değiştirsen daha iyi olur diye düşünüyorum. Kasnak içerisindeki bilye ne durumda tam bir muamma, tekrar kilitlenirse sıkıntı yok en fazla ses yapar. Fakat bilye dağılacak olursa kaputun altında küçük kıyamet kopabilir.
 
Sevgili @Diyot ve @Under Ground galiba olayı yanlış anladınız. Söz konusu cırcırlı yada tek yönlü rulman alternatörün rulmanı değil. Alternatörün miline bağlı kasnağın içerisinde olan tıpkı bisikletin arka dişlisindeki gibi davranan bir parça. Bu parça kilitlensede kayış ve diğer aksamlara zarar verebilecek yapıda değil.
@frekans50 sorunun çözüldüğüne sevindim. Eğer kasnağı çektirme ile çıkartma imkanın varsa değiştirsen daha iyi olur diye düşünüyorum. Kasnak içerisindeki bilye ne durumda tam bir muamma, tekrar kilitlenirse sıkıntı yok en fazla ses yapar. Fakat bilye dağılacak olursa kaputun altında küçük kıyamet kopabilir.
Teşekkürler açıklama için.
 
Kasnağı ben de değiştirmek isterim. Fakat orası aparat gerektiriyor.
Alternatör kasnağı sökme aparatı diye ürün var. Fakat resimler bizim kasnağın vidasına uygun değil. Yani başka aparat gerekli. Aparat ve kasnağa 2bin lira vermeye hazırım. Numarası belli değil. Sanayiye gitsem 5bin ver yeter diyebilir.. ustaların alayı böyle galiba.

Alternatör kasnağı değiştirilebilen usta bilsem oraya giderim. Kapı kapı dolaşacağız kandırmaya çalışacaklar.

Şuan ses %90 azaldı. İçine daha kuvvetli bir şey sıkıp öyle beklemeli wd40 olur sanırım

B37 motor alternatör kasnağı oem no bilinmiyor

Sökme aparatı belirsiz. Video yok. Videolarda başka alternatör kaynağını sökmüşler
 
Son düzenleme:
Sökme aparatı mutlaka modelden modele fark ediyordur. Ama genelde aşağıdaki temu linkindeki videodaki gibi bir yapısı var.

İlave not: kasnak değişecek olursa kasnağın kanal sayısına dikkat etmek gerekli. Bazı kayışlar 4 kanallı bazıları 5 kanallı.
 
Rotoru kilitleyince zaten dönmemesi gerekmez mi? Ne işlem yaptığınızı tam olarak anlayamadım.
Motor devri yükselirken motor alternatörü aynı oranda hızlandırır ama vites değişimi, ani durma vb motor devrinin ani düşmesi anında alternatör serbest dönerek biraz geriden devri takip eder. Bu yüzden alternatör başında tek yönlü rulman bulunur. Rulman kitlenirse alternatör hem motor devrinin artması hem de motor devrinin düşmesi anında kasnak hızına ayak uydurmak zorunda kalır. Bu da V kayışının daha çabuk eskimesine sebep olur. Tek yönlü rulman bu yüzden küçük ama önemli bir parçadır.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
8,063
Mesajlar
132,726
Üyeler
3,214
Son üye
fozkan

Son kaynaklar

Son profil mesajları

erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Back
Top