Aynen öyle. Güç kaynaları genelde 30v 5A oluyor. 5A sekonder akımı için trafonun nüvesine göre kesit hesaplayıp gerçekten o kesit kullanılmış mı bakmak lazım. Güç kaynakları genelde test amaçlı olduğu için bence trafodan biraz çalıyorlar...@Endorfin35+ in bahsettiği lineer kısmın ısınması değil. Aşırı akım çekilmekten kaynaklı trafo ısınıyor.
Transistör üzerinde harcanacak güç ve soğutucu ona göre seçilmiştir diye düşünüyorum.
Odada bekleyen akünün ilk ölçümü üzerinden 24 saat geçti.Şarjı kestim.
Aküdeki gerilim 13.36V
24 Saat geçsin tekrar ölçeyim.
Gerilim değerleri normal, önemli olan aracın marş akımını sağlayabilmesi.Odada bekleyen akünün ilk ölçümü üzerinden 24 saat geçti.
13.11V çıktı bu ölçüm sonucu.
0.25V kayıp oluşmuş 24 saatte.
Oda sıcaklığı 22 Derece.
Garantisi bitsin öyle denerim ama masadaki sigortalar 10A, evdeki sigortalar da max 16-25A arasıydı sanırım, yine 40A çekmem zor olurdu.İstersen elektronik yükü hackleyip 350W haline getir. sonra da 40A çekmeyi dene. Eğer voltaj 12V üzerinde kalıyorsa akünün sağlam olma ihtimali çok yüksek.