Boş araba aküsü şarjı

Marşın neden basmadığı, akünün nasıl bittiği önemli.

Eğer kapı kilitleri açılmıyor, hiçbir ışık dahi yanmıyorsa araçta açık kalan bir donanım vardır. Aküyü şarj edip aracı kullanabilirsiniz ama açık kalan donanımı bulmadığınız sürece sorun çözülmez.

Eğer kilitler açılıyor, farlar da yanıyor ancak marşa bastığınızda herşey kararıyor marş da basmıyorsa akünüz muhtemelen ölmüştür (muhtemelen şarj tutmaz).

Akü şarjı yapacaksanız uygun amperajda eriyen telli sigorta kullanmak iyi olur.
 
Benim akünün özelliklerini buldum.

Kurşunlu olup olmadığı yazmıyor ama, KORAD ile şarja uygunmu acaba?

1738870383644.png
 
tamamen doldurmaya gerek yok aracın marşını bassa yeterli. 3 amperden 5-6 saat kadar şarj olması yetecektir. ancak denildiği gibi neden bu kadar deşarj olduğuna bakmak lazım. penamspermetre ile kontak kapandıktan sonra en geç 5-10 dakika içinde akım 5-10 mA altına düşmesi lazım.
 
7A ile şarj etmem için 2 adet korad birlikte kullanmam gerekecek.
3A ile şarj etsin bakalım, araç üzerine takınca kendini toparlayabilir voltaj dengesizliği olursa.

1 hafta arabayı kullanmadım akü bitti :kizgin2:
bir kereden bir şey olacağını sanmam hem zaten mecburiyet var "zor oyunu bozar"
 
Lineer güç kaynakları ile akü şarj etmenizi tavsiye etmem. Bendekilerden birinin akü şarjı sırasında trafosu yandı.
Acaba güç kaynağının gerilimi aküden daha düşük ayarlandığından mı dolayı? Bir de elektriklerin aniden gitmesi durumunda akü geri akım ile güç kaynağını yakabilir.
Akü ile güç kaynağı arasında radyatorlü diyot eklenmesi iyi olur.
 
Sanırım sorun trafo kalitesinden kaynaklı.

Bu güç kaynağı ile uzun süre yüksek akım yani 4 - 5 amper çekmek istenince trafonun sarımları kavruluyor yanıyor.

Herkes bu güç kaynağı ile ilgili testler yaptı.

Birde biri bu güç kaynağını yük testi yapsa görsek ne olacak. Trafo sıcaklığını kaç: dereceye kadar çıkacak?
 
Tabii, kalite sorunu da olabilir.
Test dışında trafo ve sargı çaplarına göz atmamız maks akım değerinin tahmin edilmesi için yeterli olur.
 
Korad'da kademeli sekonder var, o yüzden 14.4V 5A çıkışta kesin sorun olacak diye birşey yok. Tamamen kademenin nerede değiştiğine bağlı. Mesela Kademe 15V da değişiyorsa, o zaman 14.4V 5A de gece gündüz çalışır, hiç bir ısınma da olmaz. Ama kademe 12V da değişiyorsa, o zaman baya ısınır ve fan da maksimumda döner, ama gene de bir sorun çıkmayabilir. Ben prensip olarak bir aleti sınırlarında kullanmamak lazım diyorum. Yoksa gerektiğinde sınırın üzerinde bile kullanmak lazım. Ben mesela 300W lik elektronik yüke 720W da çektirdim kısa süreliğine. Akünün doğru çalıştığını anlayana kadar bunu yaptım. Ama sürekli olarak 300W da çalıştırmam.
 
Bendekiler 14V gerilimi geçer geçmez kademe değiştiriyor.
Mesela 14.10V ta kademe değiştirdi.

14.10V ve 21V bu ara değerlerde kademe değişiyor.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
7,347
Mesajlar
124,247
Üyeler
2,977
Son üye
ykurt52

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Prooffy semih_s Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal taydin Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
Back
Top