- Katılım
 - 27 Şubat 2019
 
- Mesajlar
 - 12,772
 
Burasıda fonksiyonlar ve en sonunda tuş atamaları.
	
	
	
		
				
			
		Kod:
	
	private void btnErase_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Label[] bantlar = new Label[] { label5, label4, label3, label2, label1 };
            resetBant(bantlar);
            label6.Text = "";
            label7.Text = "";
            label8.Text = "";
            btnHesapla.Enabled = true;
            btnBack.Enabled = false;
        }
        private void btnBack_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            checkBtnBack();
            string[] rakamlar = label7.Text.Split('-');
            Array.Resize(ref rakamlar, rakamlar.Length - 1);
            try
            {
                Array.Resize(ref rakamlar, rakamlar.Length - 1);
            }
            catch (Exception ex)
            {
                Console.WriteLine("Daha fazla silinecek veri yok.");
                Console.WriteLine(ex.Message);
            }
            label7.Text = "";
            foreach (string rakam in rakamlar) {
                label7.Text += rakam + "-";
            }
            Label[] bantlar = { };
            switch (rakamlar.Length)
            {
                case 4:
                    bantlar = new Label[] { label5 };
                    resetBant(bantlar);
                    break;
                case 3:
                    bantlar = new Label[] { label5, label4 };
                    resetBant(bantlar);
                    break;
                case 2:
                    bantlar = new Label[] { label5, label4, label3 };
                    resetBant(bantlar);
                    break;
                case 1:
                    bantlar = new Label[] { label5, label4, label3, label2 };
                    resetBant(bantlar);
                    break;
                case 0:
                    bantlar = new Label[] { label5, label4, label3, label2, label1 };
                    resetBant(bantlar);
                    btnBack.Enabled = false;
                    break;
                default:
                    Console.WriteLine("Default case");
                    break;
            }
            label6.Text = "";
            btnHesapla.Enabled = true;
        }
        ///<summary>
        ///<line>Basılan rakam, Display, label, Renk gönder</line>
        ///</summary>
        private void degistir(string num, Label display, Label label, Color color)
        {
            display.Text += num + "-";
            label.BackColor = color;
            label.ForeColor = color;
            label.Text = num;
        }
        private void tolerans(double num, string tolere)
        {
            double tolerans = num * Convert.ToDouble(tolere) / 100;
            double eksiTolerans = Math.Round(num - tolerans, 2);
            double artiTolerans = Math.Round(num + tolerans, 2);
            string dortRakam = " ±"+tolere+"%";
            label6.Text = "Tolerans " + dortRakam + " - Tol. Aralığı " + eksiTolerans + " - " + artiTolerans;
        }
        private void bes_bant_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            btnBack.Enabled = false;
            this.ActiveControl = null;
        }
        private void resetBant(Label[] bantlar) {
            foreach (Label bant in bantlar) {
                bant.Text = "";
                bant.BackColor = System.Drawing.Color.FromArgb(36, 136, 227);
                bant.ForeColor = System.Drawing.Color.FromArgb(36, 136, 227);
            }
        }
        private void checkBtnBack()
        {
            string[] rakamlar = label7.Text.Split('-');
            if (rakamlar.Length != 0)            {
                btnBack.Enabled = true;
            }
            this.ActiveControl = null;
        }
        private void bes_bant_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
        {
            if (e.KeyCode == Keys.Enter)
            {
                btnHesapla_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad0 || e.KeyCode == Keys.D0)
            {
                button4_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad1 || e.KeyCode == Keys.D1)
            {
                btn1_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad2 || e.KeyCode == Keys.D2)
            {
                btn2_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad3 || e.KeyCode == Keys.D3)
            {
                btn3_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad4 || e.KeyCode == Keys.D4)
            {
                btn4_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad5 || e.KeyCode == Keys.D5)
            {
                btn5_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad6 || e.KeyCode == Keys.D6)
            {
                btn6_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad7 || e.KeyCode == Keys.D7)
            {
                btn7_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad8 || e.KeyCode == Keys.D8)
            {
                btn8_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.NumPad9 || e.KeyCode == Keys.D9)
            {
                btn9_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.Delete)
            {
                btnErase_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.Back)
            {
                btnBack_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.A)
            {
                btn11_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.G)
            {
                btn10_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.Decimal)
            {
                btnErase_Click(sender, e);
            }
            if (e.KeyCode == Keys.Escape)
            {
                btnselect_Click(sender, e);
            }
        }
    }
}