Dünyanın en çirkin arabaları

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
21,896
Dünyanın en çirkin arabaları


Arkadaş, bu ne yav :oops: Bunu tasarlayan mühendise verilecek en iyi ceza, 5 yıl boyunca tasarladıkları bu arabaları kullanmaya mahkum etmek olurdu herhalde ...

1711988052018.png


1711988111228.png
 
Bond minicar daha kotu gozuktu bana
1711988991981.png
 
Eski arabalara laf yok, sonuçta ne bilgisayar var ne teknik çizim, ne doğru dürüst presler vs.

Ama arkadaş yıl olmuş 2024 bu nedir yav. VW Polo/Golf/TROC/Tiguan serisi nedir arkadaş. Türkiye'de üstüne oturdukları organları satacak kişiler tanıyorum şu araba için. Yok alman kalitesiymiş de güvenlikmişte, geeeeçççç.... 60km/h üstünde hiç bir araç Volvo'da olsa güvenli değil kimse için. Fizik denen şey ortada o yüzden bunu yemeyiz geç...

Benim için en kötü tasarımdır! Hayır B/C sınıfı her araç da bunu kopyalıyor ya dellenecem...

2023-Volkswagen-Golf-R-20th-Anniversary-Edition-31.jpg


Al bu da 2023 model Tiguan. O vites topuzunu onu tasarlayan mühendisin, onu da onu tasarlatan yöneticisinin gözüne monte edeceksin. Bu ne arkadaş ne çirkin görüntüdür bu...

2023-Volkswagen-Tiguan-SEL-R-Line-4MOTION-IMG_5571-scaled.jpg


Araba ve sanat dedin mi bir Fransız ve İtalyan dokunuşu olacak kim ne derse desin. Sabun kalıbı gibi araba yapıyor VW senelerdir. Millet nasıl bayıla ayıla biniyor bu saçma arabalara anlamış değilim. Eşşek yüküyle de para. DSG desen ne zaman eline alacağın belli değil (birisi çıkıp DSG artık bozulmuyor yeaaaa derse vururum ağzına, hep aynı tatava, gidin bakın sanayide en çok hangi otomatik şanzımanın tamirini yapıyorlar, 1-DSG, 2-CVT) .

Araç kiralayacağım zaman bir gün arkadaşlar dedi ki 3008 dene. Dedim ki şimdi bunlar fransız malıdır bozulur kalır elimizde. Adamlar lafımı yedirdi bana. Dizel 1.5 3008 kiraladım bir gün. Bir de bu arabaya gece görüş kamerası koymuşlar. Öyle faydalı ki, gece aydınlatmanın olmadığı bir yolda çok defa köpeğe çarpmaktan kurtardı beni araç. EAT8 kullandıktan sonra yemişim DSG'sini. Gittim VW'ene araba bakıyorum bayide, hala kadranlı sistemler. Dedim arkadaş bunun elektroniği yok mu var, ee ne kadar +100k daha. Yahu millet artık bunu standart yaptı, peh!

Alın size tasarım, VW TROC fiyatının 1 tık üstüne satılacak muhtemelen.

PEUGEOT_2023_E3008_REVEAL%20%2846%29.jpg


Peugeot-3008-icockpit-hero.jpg


Bu araçta sevdiğim en güzel şey;

1) Ekranın arkasına elini kolunu sokabiliyorsun ve her şeye hakimsin.
2) O mavi hüzmeler için özel alaşımlı bir malzeme kullanmışlar, led döşemektense yansıtıyorlarmış, youtube'da verisi var.

Meraklısın 720km menzil sunacaktı değişmediyse bendeki bilgi.
 
1711992963628.png

vites degistiricinin yerini begendin mi gercekten ahmet abi
 
Bir parmağınla start stopa basıyorsun, yandaki parmağınla da D'ye alıyorsun bu kadar. Görüntüden anlaşılmıyor ama çok rahat bir şey. Zaten olması gereken bu. Kafam kadar topuza gerek yok ki otomatik arabalarda. Haa canın sıkıldı manuel mi kullanmak istedin, zaten F1 kulakçıkları var ona bir daha el bile uzatmıyorsun. Bu arada bu fransızların bir huyu var B araba B+ gibi C araba C+ gibi geniş. Yollarda zebil gibi 2008 3008 5008 olmasına hiç şaşırmıyor musunuz sanki çekilişle dağıtılıyor gibi. Var bunun bir nedeni.

Bana hala bir allahın kulu mantıklı açıklama sunamadı VW konusunda.

Bu arada bence VW'in en en en en iyi tasarımı Hitler'den beri...

Microbus-abc-er-220312_1647105731951_hpMain_16x9_992.jpg
 
Eski arabalara laf yok, sonuçta ne bilgisayar var ne teknik çizim, ne doğru dürüst presler vs.

Ama arkadaş yıl olmuş 2024 bu nedir yav. VW Polo/Golf/TROC/Tiguan serisi nedir arkadaş. Türkiye'de üstüne oturdukları organları satacak kişiler tanıyorum şu araba için. Yok alman kalitesiymiş de güvenlikmişte, geeeeçççç.... 60km/h üstünde hiç bir araç Volvo'da olsa güvenli değil kimse için. Fizik denen şey ortada o yüzden bunu yemeyiz geç...

Benim için en kötü tasarımdır! Hayır B/C sınıfı her araç da bunu kopyalıyor ya dellenecem...

2023-Volkswagen-Golf-R-20th-Anniversary-Edition-31.jpg


Al bu da 2023 model Tiguan. O vites topuzunu onu tasarlayan mühendisin, onu da onu tasarlatan yöneticisinin gözüne monte edeceksin. Bu ne arkadaş ne çirkin görüntüdür bu...

2023-Volkswagen-Tiguan-SEL-R-Line-4MOTION-IMG_5571-scaled.jpg


Araba ve sanat dedin mi bir Fransız ve İtalyan dokunuşu olacak kim ne derse desin. Sabun kalıbı gibi araba yapıyor VW senelerdir. Millet nasıl bayıla ayıla biniyor bu saçma arabalara anlamış değilim. Eşşek yüküyle de para. DSG desen ne zaman eline alacağın belli değil (birisi çıkıp DSG artık bozulmuyor yeaaaa derse vururum ağzına, hep aynı tatava, gidin bakın sanayide en çok hangi otomatik şanzımanın tamirini yapıyorlar, 1-DSG, 2-CVT) .

Araç kiralayacağım zaman bir gün arkadaşlar dedi ki 3008 dene. Dedim ki şimdi bunlar fransız malıdır bozulur kalır elimizde. Adamlar lafımı yedirdi bana. Dizel 1.5 3008 kiraladım bir gün. Bir de bu arabaya gece görüş kamerası koymuşlar. Öyle faydalı ki, gece aydınlatmanın olmadığı bir yolda çok defa köpeğe çarpmaktan kurtardı beni araç. EAT8 kullandıktan sonra yemişim DSG'sini. Gittim VW'ene araba bakıyorum bayide, hala kadranlı sistemler. Dedim arkadaş bunun elektroniği yok mu var, ee ne kadar +100k daha. Yahu millet artık bunu standart yaptı, peh!

Alın size tasarım, VW TROC fiyatının 1 tık üstüne satılacak muhtemelen.

PEUGEOT_2023_E3008_REVEAL%20%2846%29.jpg


Peugeot-3008-icockpit-hero.jpg


Bu araçta sevdiğim en güzel şey;

1) Ekranın arkasına elini kolunu sokabiliyorsun ve her şeye hakimsin.
2) O mavi hüzmeler için özel alaşımlı bir malzeme kullanmışlar, led döşemektense yansıtıyorlarmış, youtube'da verisi var.

Meraklısın 720km menzil sunacaktı değişmediyse bendeki bilgi.
Çok güldüm bu yoruma , kötü araç yoktur kötü kullanıcı vardır evet ülkemizde araç kullanmayı bilmiyoruz özellikle otomatik araç kullanmayı.

Arabayı park ederken N ye alıp el freni çekip P'ye almayı doğru kullanım zannedip kalan bütün yolu D-R arasında kullanarak geçiriyorsanız sizde bilmiyorsunuz otomatik araç kullanmayı.

Kırmızı ışık yandı vites konumu D'de frene basmış beklerken şanzımana ne oluyor biliyor musunuz?

Baskı devamlı temas halinde çünkü şanzıman işini yapmak istiyor D konumunda gitmek istiyor ama sen frene basıyorsun ve baskı aşırı sürtünme olmaması için tam temas haline geçmiyor hafif temas durumunda ısınan baskıya birde yeşil yanınca bütün arabanın ağırlığını verip iyice yoruyorsun buda bir süre sonra yarı temas halinde kalmaktan o formu almış baskın ile yolda giderken vuruntular kaydırmalara sebep oluyor.

Işıkta beklerkwn nasıl debriyaja basıyorsun veya boşa alıyorsun Manuel araçta bunda da aynını yapmazssan Dsg sorunlu olur, sütten çıkmış ak kaşık değil dsg ama bilmeyene AISIN şanzıman da versen en sorunlu şanzıman AISIN olur.

Sanırım sanayiye gitmiyorsunuz ford powershift, Renault edc çok çok daha sorunlu şanzımanlar aksine cvtde bozulabilecek bir parça yok sıralı şanzımanlar gibi içinde seleonid piston hidrolik pompa gibi şeyleri yok
 
Sen bir bayana ver ve de ki "her kırmızı ışıkta N'ye, giderken D'ye geçireceksin şanzımanı", sonra izle eğlenceyi :)

Tork convertor'de bu hatalar daha az olur. CVT'nin de girişi tork convertor ile aynı, yağlı pompa sonuçta bunlar. CVT'nin derdi zincir ve yağda. Tork converterler tamir edilebilirken CVT at çöpe yenisini al bence...

Abanarak araba kullanmadıktan sonra ışıkta D'de beklesen bir şey olmaz tork converterde. N almak faydalıdır ama D'de bekledin diye de isyan etmez araba DSG'deki gibi. EAT8'de vites geçişlerini çok izledim, 1-2-3 çok hızlı geçiyor, arabanın geri kalanı 4-5-6-7-8 de gidiyor. Tork'ta en kötü şey, N'ye almadan P'ye alıp park etmektir. Önce tekerleğin boşluğu alınmalı. Ama buna da kaç kişi dikkat ediyor bilemem...

DSG ap ayrı dünya. Zaten bunu Formula'dan çaldılar. Hikayesi komiktir.

İç yapısını merak edenler:

Bu da faydalı:
 
1712000301382.png

İki tane favorim var. Hangisini seçsem bilemedim. Pontiac mı Ssangyong mu?

1712000490295.png
 
Baskı balata mı kaldı yahu? Tork konvertörü yok mu?

Bu aptal DSG'lerin içinde hala var ahaha :D
Bayıla ayıla da kullanırlar öve öve de bitiremezler. Dinozor alman kafası...

Yav kardeşim ülkende ZF diye bir marka var, iste adam sana dünyanın en iyi şanzımanını versin.
DSG'nin tek tek tek avantajı vites geçişini hissetmiyorsun bu. Yani bunun için bu risk alınır mı. 4-5 milyon TL veriyorsun araca ama ilk istanbul trafiğinde pert :D
 
Bu aptal DSG'lerin içinde hala var ahaha :D
Bayıla ayıla da kullanırlar öve öve de bitiremezler. Dinozor alman kafası...

Yav kardeşim ülkende ZF diye bir marka var, iste adam sana dünyanın en iyi şanzımanını versin.
DSG'nin tek tek tek avantajı vites geçişini hissetmiyorsun bu. Yani bunun için bu risk alınır mı. 4-5 milyon TL veriyorsun araca ama ilk istanbul trafiğinde pert :D
Daldan dala atlayarak devam ediyoruz en son manuel'e karar kılacaksınız sanırım.

Tork konvertör sanayi tabiri ile türbin bozulmuyor mu sanıyorsunuz?
Bozulduğunda deprem oluyor zannedersiniz motorun aniden bambaşka devirlerde çalışması arabayı yerinden kaldıracak gibi sirkelemesi tabii bunun çözümü de var türbin değiştirmek tamiri türbin 20 bin civarı yeni türbini aşşağı yukarı 30bine alırsınız 5-6da işcilik yazınca kafadan 30 35 bin liralık oluyorsunuz türbin bozunca.

Gelelim dsg rahatsızlıkları maliyetine.
Kavrama ve basınç tüpü.

LUK marka kavrama(kaliteli denebilir) 10bin tl.
3 bin lira da güçlendirilmiş basınç tüpü.
5 6 da işcilik versek.

18-19 bin liraya dsg şanzımanımızı sorunsuz hale getirdik.

Kullanmayı bilmek önemli ışıklarda D konumunda tutulmaz hiçbir şanzıman.Ne derseniz deyin D konumunda şanzıman gitmek ister siz frene basarsınız gidemez bunun sonucu şanzımanın ısınması olur birde gaza basıp gidince metali yormaya başlarsınız uzun vadede vites geçişlerinde vuruntu sirkeleme vitese geçememe yokuşta aşırı kaçırma yaşayınca üreticiye suç atarsınız o kadar sakin kullandım yine de bozuldu diye.cvt,dsg edc zf aisin fark etmez!

Yer yüzünde en uzun kilometreyi bakım değişim olmadan kat edebilen sıralı şanzımanlar içinde aisin var.

Bu tartışmanın sonu yok, yeterince sanayiye gitmiyorsunuz.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,885
Mesajlar
100,432
Üyeler
2,493
Son üye
cym247

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top